Winterse newborn meisjeskleding?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Joycelyn, 18 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joycelyn

Joycelyn Bekend lid

27 feb 2015
    602
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ons meisje wordt begin januari verwacht. Volgens 'het lijstje' moeten we een paar rompertjes en pakjes hebben. Is voor een newborn een maillot met een jurkje ook een optie? En moeten we een winterjasje aanschaffen of gewoon zorgen dat de meid lekker aangekleed in een goede winterzak in de kinderwagen ligt? Het is onze eerste, dus ieder advies is welkom!

2. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Jasjes bij baby's gaan erg lastig.
    Wat ik hier lees dat een wikkeldeken zoals bijvoorbeeld van koeka of de hema fijn is (hier geen winterbaby's en gebruikte een gewoon dekentje)
    Verder kan een jurkje zeker, kruipt wel vaak wat op.
    Majo's vind ik zelf fijner dan een broekje+sokken aangezien hier sokken altijd worden uitgetrokken of uit schuiven.
    Veel plezier met shoppen!

3. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Gevoerde vestjes ipv jasjes.
    Maillot voldoet ook (wel maatje new born meestaal te groot)
    Rompers met korte/lange moue maakt geen verschil in warmte.
    Buiten aankleden: romper-longsleeve met legging/maillots met jurk-gevoerde vest-voetenzaak/wikkel 2.5 tog-dekentje optioneel

Ik heb zelf gevoerde vesten van imps elfs en z8. Leggings en broek en maillots. Voor joolz heb ik voetenzak en merino gebreid dekentje en andere teddy van baby only. Voor auto heb ik pucka baby gogo wikkel

4. Rozaly

Rozaly Bekend lid

26 apr 2011
    736
    0
    16
    Ik ben in december uitgerekend. Heb nog een vestje van mijn zoontje maar koop er verder nog geen één bij. Altijd zo'n gemartel met die kleine armpjes..
    Als we uit het ziekenhuis komen doe ik een romper, broekje, shirtje en sokken aan. Heb de Koeka voetenzak waar hij/zij dan in kan. Heb ook een Lodger Wrapper Motion, een wikkeldoek. Deze neem ik voor de zekerheid mee, mocht het enorm koud zijn leg ik de baby in de wrapper in de voetenzak.
    De maxi cosi is vaak voor kleine stukjes buiten, van en naar de auto. Wanneer ik echt ga wandelen neem ik de wandelwagen. Kleertjes, wrapper en een dekentje.

5. MamavC

MamavC Niet meer actief

Maillots zijn echt heel handig! Sokjes ben ik altijd kwijt :)

6. MoniqueA

MoniqueA Bekend lid

11 sep 2008
    800
    0
    0
    Ik heb toch ook veel maillotjes gehaald. Ook voor ons het eerste kindje maar ik denk maar zo, gewoon veel laagjes mutsjes en wikkeldekens dan zit ik zeker goed :) denk dat ik met een compleet arsenaal naar het kraamhotel ga (beter teveel dan te weinig) :D

7. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Maillots lijken mij ook erg handig.
    Ik ben eind november uitgerekend en echt een jasje heb ik niet maar van die dikke vest/jasjes.

8. Joycelyn

Joycelyn Bekend lid

27 feb 2015
    602
    1
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties! Jasje leek mij ook al niet handig, ze hebben allemaal een capuchon die lijkt mij aardig in de weg zit als deze niet op het hoofdje zit. Maillots ga ik dus zeker aanschaffen en een lekker dekentje en/of fleece wikkeldoek.

9. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Fleece is niet aan te raden.
    Kijk beter naar katoen, merino baby, bamboo, teddy (al laatste is ook dus zweterige polyester..)

Merk die produceerd erg leuke zachter jasjes: gymp preminies die zijn erg zacht net vestjes maar ik zou die zelf pas va maatje 62 doen dan is wat leuker

10. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Hier een februari meisje
    Jasjes de 1ste maanden nooit gedragen, doe ik nog maar sinds kort..

In de draagmand hadden we de lodger bunker ofwel een dik dekentje
    In de maxi-cosi de snoozebaby en een fleece dekentje er nog over als het echt ijskoud was
    In het bed uiteraard geen fleece, maar katoen

Maillots eigenlijk zelden gebruikt, enkel voor onder een kleedje.. Maar dat droeg ze in 't begin niet veel.. Vooral makkelijke broekjes, boxpakjes of pyjama in 't begin

11. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik had een voetenzak van koeka en een wiegdeken van koeka in de wagen liggen.
    De ene keer had ze jasjes aan, andere keer vestjes. Vond het beide handig. Hier droeg ze veel leggings met een blousje of jurkje.

Deel Deze Pagina