Voetwratten

Discussion in 'Schoolkinderen en pubers' started by Dappertje Dik, Jul 26, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dappertje Dik

Dappertje Dik Niet meer actief

Mijn zoon heeft twee voetwratten heb ik gegoogeld, op beide voeten 1.

Als behandeling kan je een zalfje met salicylzuur erop smeren met een percentage tussen 17 en 40%. Deze dosering is echter niet verkrijgbaar bij online drogisterijen. Wel bij de apotheek of moet ik echt voor een recept naar de huisarts?

Ik heb nog wel likdoornpleisters liggen met 4,4% salicylzuur. Zou dat werken?

2. Badeend81

Badeend81 Actief lid

Jul 12, 2015
    128
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spul wat in likdoornpleister zit is het zelfde, onze dochter had er 10 na vakantie in Turkije met zee water iedere dag vanaf gekomen
    Succes likdoornpleister helpen echt

3. Mamalon

Mamalon Actief lid

Feb 27, 2015
    217
    50
    28
    Onze dochter heeft een aantal hardnekkige voetwratten gehad, de huisarts had ze al een paar keer aangestipt. Ze gingen er niet van weg. Toen moesten we indd. likdoornpleisters gebruiken. Daarna nog eens aangestipt en toen ging hij er wel van af.

4. DDucky

DDucky Bekend lid

Jul 7, 2014
    997
    317
    63
    Hoe oud is je zoon?

Ikzelf heb voor mijn voetwratten namelijk Heltiq WratWeg gebruikt en na 3x (moet 2 weken tussen de behandelingen zitten) waren ze bij mij weg, terwijl ze best groot waren.

Dit mag je alleen niet gebruiken onder de 4 jaar..

5. Femkee

Femkee Actief lid

Nov 6, 2012
    247
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb ze als kind vreselijk veel aan m'n handen gehad, en dan praat ik niet over een stuk of 5 ofzo... Echt overal zaten ze... :x Daarmee destijds naar de dermatoloog geweest omdat geen enkel huis, tuin en keuken middeltje hielp... Daar toen met 1 of ander wondermiddel vanaf gekomen.

Nu zaten ze onder m'n voeten, al jaren, maar ben er vorig haar zomer pas mee naar de HA gegaan omdat ik er last van kreeg... Weer naar de dermatoloog. Echter doen die niets meer dan aanstippen met stikstof. Net als de HA dus... Salicylzuurzalf helpt niet per definitie de wratten te verwijderen, maar wel om ze zachter en weker te maken. De arts rade me aan om het in te smeren met de zalf en 2x daags met een vijl of puimsteentje te 'schuren'. Daarnaast helpt Ducttape erg goed, ja serieus! Plak het er maar op! Let er bij de zalf wel op dat je niet de huid mee smeert, want de huid is zo kapot...
    Succes!

6. Nikki88

Nikki88 VIP lid

Jul 29, 2008
    11,656
    230
    63
    Even naar de ha en laten aanstippen, dan is hij er zo vanaf.

7. mamameer

mamameer VIP lid

Jan 21, 2014
    8,174
    4,485
    113
    vroeger ook last van voetwratjes gehad, boven op de voetenen de wat grotere tussen tenen/onder mijn voeten liet ik dan aanstippen, heb ook geprobeerd ze te weken met likdoornpleisters en dan weg te vijlen/knippen, maar het enige wat bij mij hielp was eroverheen groeien!
    Hopelijk blijft het voor je zoontje maar bij 2 wratjes!

8. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

May 12, 2012
    3,340
    4
    38
    Rotterdam
    Dit had ik ook. Heel mijn voeten zaten onder in mijn puberteit. Echt op de blaren gelopen van het aanstippen maar niets hielp. Uiteindelijk gingen ze ineens weg.

9. Dappertje Dik

Dankjulliewel voor het meedenken!

Het is toch wat; voetwratten. Hoe komt hij daar nu aan?

Ik heb als 12-jarige platte wratjes op de bovenkant van mijn handen bij de dermatoloog aan laten stippen met vloeibare stikstof, man wat een pijn!:x
    Dat wil ik hem graag besparen, hij is 6 en heeft een lichtelijk wittejassentrauma...

Ik ga eens beginnen met die likdoornpleisters.

Ik wist niet dat je ze kon vijlen of knippen, is dat geen reden voor besmetting?

10. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Op de site oma weet raad staan ook heel veel tips met huis tuin en keukenmiddeltjes om wratten weg te krijgen.
    Ik ben 2 weken geleden met mijn zoontje van 3,5 jaar bij de HA geweest. 2 wratjes op zijn voet aan laten stippen. Ze zijn niet eens veranderd! Dat aanstippen gaat dus een eindeloos verhaal worden. Ik ga eens aan de gang met die middeltjes.
    Dochter heeft er ook een paar op haar vingers. Inmiddels al meerdere keren aangestipt, maar het helpt niets.
    Ik ga een middeltje uitkiezen en proberen.

11. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    dochter had er een stuk of 10 onder haar voet... Ik vond zelf aanstippen ook altijd heel pijnlijk, dus dat wilde ik haar niet aandoen.

De tip die ik indertijd kreeg van de dermatoloog (na tig middeltjes, zéér rigoreuze overigens!) was Ductape - iemand noemde het al. Daarmee gingen ze bij mij weg, en een tijdje geleden bij mijn dochter ook. Ze worden gewoon verstikt. Zo weinig mogelijk wisselen, dus lang laten zitten. Hier ging het er bij de zwemles even vanaf- maar daarna gelijk er weer op. Onder een snelle douche liet ik het gewoon zitten.

12. Dappertje Dik

Ducttape heb ik ook gelezen en in huis!:)

13. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,134
    8,868
    113
    Dat salicylzuur doet hier tot nog toe weinig...maar moesten ook vijlen ed erna en dat laat ze hier echt niet toe. Aanstippen wil ik niet laten doen, heb geen zin haar een trauma te laten bezorgen. We hebben Formule W en Wartner geprobeerd, het eerste deed niets en het tweede brandt flink en krijgt ze littekens van. Afplakken met ducttape kan ik ook nog wel eens proberen.

14. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,160
    35,820
    113
    Ik heb er zelf een tijd last van gehad, echt een jaar of 5. Tig keer laten aanstippen, pleisters met salicylzuur gebruikt, niks hielp. Op een gegeven moment waren ze ineens weg. Mijn zoontje had laatst ook eentje, ik dacht dat niets zou helpen, aanstippen durfde ik niet aan omdat het echt vrij pijnlijk kan zijn en je er daarna er flink last van kunt hebben. Mijn moeder opperde om er ui op te plakken met een pleister in de nacht. Warempel na 1 week al weg. Is altijd te proberen lijkt mij.

15. pinguin72

pinguin72 VIP lid

Jan 7, 2006
    7,832
    1
    38
    Mijn zoon heeft er tussen de 30-50 op zijn handen en het worden er steeds meer. Aanstippen ga ik niet eens aan beginnen( toen het er een paar waren wel eens gedaan).
    Ik ga dat ductape maar eens proberen.

16. Frisbie

Frisbie Bekend lid

Apr 3, 2015
    895
    1
    16
    NULL
    NULL
    Dit klinkt eerder als waterwratjes....?

17. pinguin72

pinguin72 VIP lid

Jan 7, 2006
    7,832
    1
    38
    Nee die heeft hij al op zijn armen gehad. Ik weet hoe die eruit zien. Dit zijn echte wratten.

18. mumija

mumija Niet meer actief

Mijn zoon heeft er 2 op zijn voetzool gehad. Ontelbare keren aangestipt, maar hij "trapte" er steeds terug in.
    Ineens verdwenen ze doordat ik ze elke dag insmeerde met de binnenkant van een aardappelschil.

19. vogel92

vogel92 Lid

Apr 25, 2012
    53
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ductape inderdaad, nagellak of wondzalf mesitran.
    Bij mijn dochter helpt nagellak goed, verstikt de wratten gewoon bij mijn zoon de mesitranzalf. Op aanraden van een pedicure.

20. Dappertje Dik

Ik moet vanmiddag naar de apotheek voor wat vakantiespullen.
    Mesistran is dat vrij verkrijgbaar?

Share This Page