Hej iedereen, Onze droogkast(wasdroger) is aan vervanging toe. We hebben nu een luchtafvoerdroogkast. Maar ik zou graag een energiezuinigere willen. Wat hebben jullie een condens, warmtepomp of luchtafvoerdroger én zijn jullie hier tevreden van? Nog even wat info over de ruimte waar hij staat : een kamer van 3m op 4m waar ook onze verwarmingsketel staat. En opslag is van o.a. kussens voor tuinmeubels. Groetjes Darinka
Wij hebben een warmtepomp eigenlijk zelfde als condens maar dan zuiniger. Ons energie verbruik is dan ook totaal niet hoog en hij staat zoizo wel minstens 1x per week aan (ons verbruik 2 volw en kleine is 67 per maand voor gas en stroom waarvan we meer moeten betalen voor gas dan elektra wat we verbruiken.. elektra kwam uit op 5 euro per maand ofzo aan verbruik bovenop de standaard (aansluit?) kosten)
Wij hebben nu nog een afvoerdroger, van 15 jaar oud en zijn omdat we een andere wasmachine moeten ook aan het kijken voor een warmtepompdroger. Je hebt inderdaad net als de condensdroger vochtige lucht die in je ruimte komt, maar daar heb je ook een soort label in net als het energielabel... Zoals de miele heeft een a label en van de vocht die in je ruimte komt is dat maar 0/10% (geloof ik nooit in 0%, maar het is wel minimaal) als je dan de aeg hebt die heeft label b en daarbij komt er 10/20% vocht je ruimte in. Dat is dus ook wel goed om te bekijken. Van de andere drogers weet ik het niet, want wij zijn ons aan het oriënteren op deze 2 merken. Als je aeg en miele hebt heb je ook geen koolborstels meer en dat maakt het ook weer net wat zuiniger geloof ik en die kunnen niet slijten want dat is bijd e wasdroger dan minder, maar bij een wasmachine toch wel het grootste slijtage punt. Ga eens wat winkels af en laat je informeren, zo zijn wij ook bezig op het moment. En tussen miele en aeg zit inderdaad een groot pijsverschil, maar miele heeft een stuk meer draaiuren dan de aeg of de andere merken. Succes met je zoektocht
Wij hebben sinds een half jaar een droger van Beko met zo'n waterreservoir die ingebouwd is. Die moet je er na elk gebruik uit halen om leeg te gooien. Hiervoor hadden we een oudere droger die zo'n slang naar buiten had. Ons energieverbruik is nu nog steeds aanzienlijk minder als met de oudere droger (toevallig deze week nog bekeken). Ik gebruik de droger nu zelfs vaker -minimaal 4x per week- We hebben hem staan in een kast van 2 bij 1 meter en dit gaat prima. Droger aan en deur dicht. Het wordt wel warm in de kast maar dit trekt ook zo weer weg.
Wij hebben een condens en achterin kun je een slangetje aansluiten. Dit slangetje laat je dan in de afvoer uitkomen (waar ook de wasmachine op aangesloten staat) en dan hoef je nooit die bak met water leeg te gooien. Handig!
Onze droogkast is bijna 20 jaar en heeft soms droogcycli van meer dan 4u daarom willen we een andere. Ruimte van de droogkast heeft geen waterafvoer dus een slangetje aansluiten om de bak niet te hoeven legen gaat niet Morgen ga ik inderdaad met de kindjes even langs een electrozaak voor meer info.
Wij hebben ook een warmtepomp van samsung. Die heeft zowel een condensbak als mogelijkheid om aan te sluiten op afvoer. Hoe voller de droger hoe vochtiger e ruimte, maar dat lost bij ons vrij snel op.
Dat hebben wij ook.wij hebben ook gekeken naar waRmtepomp droger.maar vond ze in aanschaf heel duur.en na wat berekeningen.was het alles bij elkaar niks goed koper.en bij ons staat hij geregeld aan.soms iedere dag.een gezin van 6straks 7
Wel goed droog maar het duurt langer doordat hij dus dezelfde lucht telkens verwarmd (waardoor hij dus zuiniger is).
Wij hebben een whirlpool 6th sense warmtepompdroger. Deze heeft een afvoerbak welke je leeggooit maar er zit ook mogelijkheid om via een slang het condenswater af te laten voeren via de afvoerleiding vd wasmachine.
Ik heb een condensdroger, maar meer omdat we te lui waren om een extra afvoer te maken dus nu kieper ik die bak gewoon leeg uit het raam. Het is een Beko en geeft per was aan hoe lang het gaat duren, met een volle machine meestal zon 140 minuten.
Droogkast... nog nooit van gehoord! Waar komt dat vandaan? WIj hebben een warmtepomp droger, en nee het is helaas niet snel droog, 1 was heeft echt 3 uur nodig, dus het wassen gaat hier een stuk minder snel. Maar wel het beste met de kosten op een wat langere termijn.
Wij hebben een warmtepomp driger van Miele. Werkt super. 8 kilo aan handdoeken is binnen 1 uur en 30 minuten droog. Verder krimpt er geen kleding in de droger doordat het minder heet is.