Heel veel sterkte morgen Mamzie!! Ik hoop dat het mee valt voor zowel jullie als Erik en dat hij snel hersteld is en geen pijn meer heeft.
Mamzie succes en sterkte morgen. Ik hoop dat het meevalt. Bij prinsje lijkt de zalf niet te werken. Voorhuidje is wel los. Maar eikeltje zwelt helemaal paars opals je de voorhuis terug doet. Prinsje zegt ook dat hem het zeer doet. Ook nog steeds ballon plassen en steeds na het plassen knijp ik zijn piemeltje uit. Dat moet ik blijven doen want er blijft nog veel urine achter. Begin juli naar de uroloog, ben benieuwd wat hij zegt.
ik ,lees mee mijn zoontje is 3,5 en daarbij ook voorhuidje dat te krap is hij is doorgestuurd en de kans is erg groot dat die ook besneden word binnen zeer korte tijd ps hij heeft in 4 maanden tijd ook al problemen gehad pijn bij plassen enzo afgelopen dagen begon die weer en zit nu vrij vaak eraan. ik wacht op de afspraak succes morgen ben benieuwd hoe het afloopt
Heel veel suc6, sterkte en beterschap voor je kleine man! In welk ziekenhuis wordt hij geopereerd? Straks is hij pijn vrij en je zal zien dat hij heel snel opknapt...zou wel hem lekker in joggingbroek/trainingbroek laten lopen aankomende week als tip.
Ach arm jochie. Hoop dat het niet te traumatisch voor hem is. Wij hebben het gelukkig kunnen voorkomen door meerdere malen te smeren met die hormoonzalf. Was echt een kwestie van aantal jaren ieder jaar weer een periode. Ook wel eens een ontsteking gehad (en toen troffen we een snijgrage arts, maar gelukkig konden we hem nog tegenhouden). Wat wel heel belangrijk is heb ik begrepen is dat je als volwassene vooral van het piemeltje afblijft. Dus vooral niet aan het voorhuidje gaan schuiven, omdat je dan de boel kunt beschadigen en lidtekenweefsel kunt kweken. Je kunt je kind wel aanleren er zelf aan te zitten (maar ik geloof dat de meeste jongens dat al van nature doen). Voorhuid mag tot een jaar of 8-10 nog vastzitten hoor. Als ze de puberteit naderen gaat alles groeien en komt het vaak vanzelf verder helemaal goed.
morgen moet mijn zoontje in zevenaar komen normaal ziekenhuis arnhem maar de arts zit dan daar en aangezien hij hier weer amper wilt plassen gaan we daarheen
ik ben ook benieuwd!!! ik ben vandaag weer naar de ha geweest voor door verwijzing, bij stijf piemeltje geeft hij pijn aan, je kunt ook nog geen topje van de eikel zien is en blijft net een slurfje al dus ha
alles is super gegaan vandaag!! Pas nu is de pijnstiller die ze in de ok hadden ingespoten in zn piemeltje uitgewerkt. Dus nu pas voelt ie de pijn. Dat is wel heel sneu Er zit nu nog een mentholgaasje om zn piemeltje. Is tegen het bloeden zei ze. Na 3 dagen valt dat er automatisch af. Is niet erg als het er eerder afvalt. Na het plassen moet ik zn piemeltje insmeren met vaseline en dan een gaasje ertgen en zn piemeltje omhoog doen. Voor de rest is alles super gegaan! De arts had niet veel voorhuid weggehaald. Zodat straks zelfs nog voorhuid over het eikeltje zou vallen. Dus dat is super!
Jeetje..Wat vervelend voor je zoontje Mamzie. Wel fijn dat je dit onderwerp geplaatst hebt. Want ondanks wat onaardigheden heb ik er toch wel veel van opgestoken. Maak me ook al een tijdje zorgen over pinkeltje van m. ook een beetje omdat hij eruit ziet als een slurfje zeg maar.. Nu eens opletten of hij ook last heeft van het zogenaamde ballonplassen... Beterschap voor Erik!
Wat fijn dat de operatie zo goed gegaan is!! Wel heel sneu dat hij er pijn aan heeft. Hopelijk is dit snel over voor Erik!
ja heel goed Hij heeft aan 1 stuk door geslapen! Nu durft ie alleen niet te plassen. Bang dat het pijn zal doen. Dus hopelijk moet ie straks zo nodig dat ie toch gaat
owwww wat erg !!! ik spreek uit ervaring 3 jongens met problemen , ( familiare aanleg )veel ste strak persen met plassen "ballon" mijn 2 oudste zijn samen gegaan ik schat 4 en 6 jaar , sorry het was een drama flinke ontstekingen etc, toen ze naar school gingen belde de school me steeds als ze moesten plassen voor een verband verschoning (genezing heeft maanden geduurd ) ik denk dat de grootste problemen minstens echt 4mnd hebben geduurd , vooral ook omdat de jongste snachts nog een luier droeg ,dit was niet bevorderlijk . Laatst zijn we met de jongste toen 3 jaar ook bij uroloog geweest (ik wilde er vanaf voordat hij naar school gaat ). wat zegt die uroloog tot mijn verbazing tja hij heeft een probleem maar we beginnen er niet aan de risico`s zijn veel ste groot ,en kwam toen met horror verhaal hoeveel overlijdensrisico er nog was ??!!! ik zeg watttt ? ja we doen deze operatie liever niet meer . ik ben erg boos geworden en heb gevraagd of hij dat vergeten te melden was bij mijn andere 2 kinderen !!! zijn antwoord was alleen als hij volwassen is en hij ondervind problemen mag hij nog eens terug komen ?! sorry ik heb hier echt trauma`s van hoop dat jou allemaal bespaard blijft ! heel veel succes en het aller beste toegewenst !
Ik kom hier ook even kijken, ons zoontje van nu net 4 jaar moet ook binnenkort geopereerd worden aan zijn piemeltje. Ook hij heeft al heel lang een ballonnetje als hij moet plassen en constante pijn en jeuk aan zijn piemeltje. Wij hebben ook hormoonzalf gebruikt en dat hielp tijdelijk, maar zodra we stopten met smeren groeide hij weer helemaal strak. Uroloog heeft nu besloten om hem te opereren, maar ben er zelf erg zenuwachtig voor. Hoop gewoon dat alles goed gaat en hij er niet al te veel last van heeft. Onze jongste zoon moet binnenkort ook al (die heeft hypospadie) en bij onze middelste zoon is het voorhuidje net als de oudste dus ben bang met hem het zelfde traject in te gaan. Voor de mama's van de jongens die ook met hun voorhuidje zitten, klagen jullie zoontjes ook over constante buikpijn??? Onze zoon heeft constant pijn in zijn buik en ik vroeg me af of dat hier mee samen kan staan. Alvast bedankt.
mijn zoontje heeft na de besnijdenis 1 keer gehuild maar dat hadden ze al gezegd dat komt van de verdoving of zo hij heeft helemaal geen last gehad. hij was wel een stuk kleiner 11maanden. ik snap dat het voor een 5 jarige wel een stuk enger is. wij hebben het in een speciaal besnijdenis kliniek gedaan omdat ik daar over veel meer positieve verhalen heb gehoord. ik denk dat het beste is dat jij ook op zoek gaat naar een goeie kliniek of dokter en kijken op internet of je er geen rare verhalen over leest. bij een vriendin van mij hebben ze het bij haar zoon helemaal verkeerd gedaan en hij had veel pijn oeps ik zie dat de behandeling al gedaan is. ik hoop dat het goed is gegaan
Ja idd, Erik had wel regelmatig last van buikpijn. Kan zijn dat het daarmee te maken heeft. Maar had gehoord van de dokter dat pijntjes en ongemak kleine kinderen dat vaak aanduiden als 'buikpijn'. De besnijdenis is me behoorlijk mee gevallen. We hebben hem heel goed voorbereid. Zijn naar de kijkmiddag geweest. En we hebben picto's laten maken van wat er allemaal gaat gebeuren die dag. Dit omdat Erik autistisch is. maar denk dat het voor 'gewone' kindjes ook heel goed zal zijn. Het is voorspelbaar en elk onderdeel kan afgesloten worden met het plaatje om te draaien. Dus ziekenhuis kleren aan, bandje om, pijnmedicatie. Alles word zo duidelijk en voorspelbaar. Erik heeft geen traan gelaten. Wist precies wat en wanneer alles kwam. Zelf het kapje met narcose hebben we geoefend vantevoren en hij wirst ook precies wanneer hij het zou krijgen. Zo word alles stukken minder eng. Succes Miekr!
Dank je wel. Goeie tip van je om hem zo voor te bereiden. van het ziekenhuis laten ze niks horen over eventueel mogen kijken voor onze zoon zodat hij een beetje weet hoe of wat. Bij jullie is het dus gelukkig goed gegaan. Ik hoop hier ook.