Bij de geboorte van mijn zoontje is de bevalling opgewekt dmv weeënopwekkers met 39-5 wkn. Dit ivm zwangerschapsvergiftiging. Deze keer gaan we natuurlijk voor een bevalling zonder ingeleid te hoeven worden (moet wel in het zkh bevallen omdat de placenta de vorige keer niet los kwam). Maar ik ben wel benieuwd wat de verschillen zijn tussen een ingeleide bevalling en een 'natuurlijke' bevalling. Zijn er dames die beiden hebben meegemaakt? Mijn ingeleide bevalling kwam maar niet op gang waardoor ze uiteindelijk de weeënopwekkers op standje maximaal hebben gezet. Toen kwam er een weeënstorm die ervoor zorgde dat ik 5 uur heb gedaan om van 2 naar 3 cm te komen. Toen kon ik de weeën niet meer wegpuffen, dus heb ik gevraagd om een ruggeprik (waarna de rest van de ontsluiting ineens razendsnel ging) en ik daarna maar 3 minuten persen nodig had. Ik ben wel benieuwd naar het verschil (al is elke bevalling/ervaring natuurlijk anders en persoonlijk).
ben niet echt ingeleid, maar wel doorgeleid omdat de weeën veel te zwak waren en idd dat ding op volle kracht en heb de halve bevalling gemist. ging enorm snel en was binnen 4 uur van onze dochter bevallen en paar keer persen... 2e bevalling ging geweldig snel. kon de weeën veel beter opvangen, was er helemaal 'bij' en het ging allemaal relaxter zonder alle enge apparatuur en gedoe. enorm verschil. herstelde ook veel sneller, was de hele tijd gewoon mezelf en niet helemaal versuft. ook de weeënstorm was niet zoooo heftig