Zoals ik al eerder in een topic heb besproken zijn vriendlief en ik verloofd in New York! We gaan het zondag aan de familie vertellen en we zitten te kijken voor een verlovingsring. Omdat ik de perfecte ring wil (ik hou hem om als we gaan trouwen en voeg de trouwring er aan toe) mag en ga ik mee beslissen. Nu hebben we vandaag wat juweliers bezocht en hebben we wat ringen gezien... Alleen is het de perfecte ring? Nu ben ik online aan het verder kijken en kom ik deze ring tegen. Nu vroeg ik me af of dit een goede diamant is. In de winkel hebben ze het wel uitgelegd, maar ik weet niet precies meer hoe het in elkaar zit. Hier de gegevens: Totaal karaat 0.18 Ct 0.18 Steendetails 1 briljant geslepen diamant (totaal 0.18 crt). Materiaal Witgoud Slijpvorm Briljant Edelsteen Diamant Collectie Groeibriljant Kleur H Series Solitair classic Helderheid VS Artikelnummer 8718329013916 Ik hoor het heel graag! Het gaat om deze ring (Diamond Point Groeibriljant solitair classic solitair ring - DIAMONDPOINT.NL) de winkel zit in mijn woonplaats dus hij wordt niet online gekocht. Voor mij is het belangrijk dat het dus een gave diamant is die goede glinstering heeft. Andere tips van die webshop is welkom!
Komt door de grote van de diamant. Ik had eerst een andere op het oog, alleen het probleem is dat die in het buitenland is en ik hem niet eerst kan passen. Maar op deze ben ik helemaal verliefd! http://www1.macys.com/shop/product/white-gold-diamond-ring-14k-white-gold-three-stone-diamond-1-2-ct-tw?ID=214380&upc_ID=799289&Quantity=1&seqNo=3&EXTRA_PARAMETER=BAG Alleen ik kan helaas nergens de informatie vinden bij deze ring of het een goede diamant is (glimmend)
Nee heeft niks met grote te maken hoor Al had de diamant kleiner geweest en de ring goedkoper had ik hem nog het geld niet waard gevonden haha Maar goed dat zei ik aan mij heb je niks hihi
Deze staat ook nog op het lijstje, maar ook hier heb ik de informatie niet van en kan ik hem alleen maar online bestellen http://www1.macys.com/shop/product/engagement-ring-certified-diamond-3-4-ct-tw-and-14k-white-gold?ID=329876&upc_ID=1388492&Quantity=1&seqNo=1&EXTRA_PARAMETER=BAG
Bij diamanten kijk je naar color, cut, clarity en carat. Carat gaat over de grootte van de diamant - hoe hoger het cijfer hoe groter. Color gaat over de kleur. D is de witste, Z is de geelste. Als je een wit ogende diamant wil moet je D, E, F, G of H hebben. Jouwe is H en dus de laatste die nog echt wit oogt. Cut gaat over de vorm waarin de diamant is geslepen, in dit geval briljant (dus rond). Clarity gaat over het aantal onzuiverheden in de diamant. In jouw geval is dat VS. Dat zijn onzuiverheden die met het blote oog niet te zien zijn, maar het kan zuiverder (VVS, loupezuiver). Ik heb zelf een 0.2 karaat VVS diamant in kleur E in mijn verlovingsring. Iets groter dan de jouwe, iets zuiverder en iets helderder wit. En ongeveer voor hetzelfde geld als degene die jij op het oog hebt. Nu moet ik er wel bij zeggen dat we ook meteen de ring voor mijn man kochten en daardoor korting kregen..
Die andere site geeft niet voldoende informatie om die diamant te kunnen vergelijken met de eerste die je noemde. Over het algemeen worden in Amerika grotere diamanten verkocht (meer carat), maar wel vaak van mindere kwaliteit (clarity). In Amerika wordt veel SI verkocht (small inclusions), die je (soms) wel met het blote oog kunt zien..
Tip ga naar paul van zeeland of naar juwelier aalbers in velp. Die hebben ze ook en is betrouwbaarder als online bestellen.
ik heb voor dat geld 3 arm banden gekocht van 30 gram en 21 krt. phoe wat is dat duur hier zeg. wel leuk maar ben je niet bang dat zo'n diamantje eruit kan vallen? ik zou gewoon kiezen wat jij het leukst vind maar zou nog wel even vergelijken met de prijzen misschien dat je ergens anders voor dezelfde ring veel minder betaald. verder heb ik geen verstand van diamant dus geen antwoord op je vraag.
Eerstgenoemde ring is 18 karaat goud, tweede ring is 14 karaat. Hoewel je met 18 karaat procentueel gezien meer goud hebt en dus schijnbaar meer kwaliteit, is goud wel een kwetsbaar metaal en kun je op een 14 karaats ring minder krassen verwachten (al is het op een 18 karaats ring ook niet dramatisch hoor - maar ik zou niet snel een hoger karaat dan 18 nemen!)
Ik zou trouwens niet kiezen voor witgoud voor een trouwring maar voor geelgoud of platinum! Het wit is een laagje, en behoeft dus vaak een onderhoudsbeurt om hem weer wit te krijgen! Tenminste, dit is ongeveer wat mijn schoonzusje ons toen heeft uitgelegd, zij is juwelier!
Wat een reacties weer op de prijs, dat moet ts toch zelf weten? Ik ken iemand die het viervoudige uitgeeft aan een ring of een ander sierraad, meerdere keren per jaar! Ik vind het niet duur voor een verlovingsring, maar goed. Ts, heel veel verstand heb ik er niet van, maar ik zou wel eerder voor een 14 kt dan een 18 kt ring gaan, puur vanwege de hardheid van het materiaal, al zou ik zelf nooit voor witgoud gaan, ik heb altijd het idee dat het eruit ziet als een zilveren ring, maar dat is mijn mening.
Ik vind 'm erg mooi. Wel prijzig voor de steen die erin zit (ik heb een vergelijkbare qua specificaties voor ongeveer 700 euro gekocht (0.18 ct, F, VS) in een rosé gouden ring). Maar bij de Bijenkorf hebben ze vaak heel leuke aanbiedingen op alles van Diamond Point, dan krijg je tientallen procenten korting als je 'm net in de goede week koopt. Dus als het niet per se nú gekocht moet worden, zou ik even kijken wanneer er weer zo'n aanbieding is.
Weet niet of het een goede diamant is. Schrok me rot alleen al door de prijs haha! Vind hem best simpel voor die prijs.
Het is dus een BRILJANT. Oké, een briljant is ook een diamant, maar daar zit het verschil in. Briljanten zijn een stuk minder waard dan diamanten. Maar wat bedoel je met 'een goede diamant'? Dat is me niet geheel duidelijk. Een briljant glinstert anders dan een diamant en dat zie je meteen. Eerlijk gezegd vind ik 0.18 ct ook niet heel erg groot. Dat is iets van 3,5 mm doorsnee?
Prachtige ring hoor en als je het kan betalen zeker doen!!. Verder heb ik geen totaal geen verstand van diamanten, ik heb ze niet in mijn bezit.