Geen groei follikel, wie ervaring?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Jet83, 15 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jet83

Jet83 Bekend lid

15 aug 2012
    536
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dag dames,

Mijn cyclus wordt deze maand gevolgd door middel van inwendige echo's. De echo op dag 16 liet geen verandering zien t.o.v. dag 12. Ze telden ongeveer tien follikels aan één kant en die waren allemaal onder de 10 mm. Op dag 20 krijg ik weer een echo. Als hierop weinig verandering te zien is, stoppen ze me te volgen deze maand. Verpleegkundige begon al over hormonen om eisprong op te wekken/versnellen. Hier schrok ik van omdat ik helemaal nog geen diagnose heb.... Wie herkent deze situatie? Wat was er bij jou aan de hand?

De dagen duren mij nu wel lang...

2. HopeFaith

HopeFaith Niet meer actief

Bij mij groeiden ze na 16 dagen niet verder dan max 9mm. Wel had ik er meer dan 25 maar niet allemaal van die grootte. Keer daarvoor had ik overstimulatie. Ik gebruik wel hormoon injecties.
    Loop al een tijdje in de mmm en dit waren de 1e 2x icsi, dus beide ook gestopt. Telde niet mee als behandeling.
    Daarna heb ik een laparascopie gehad (leo behandeling).

Succes meis, hoop dat ze door groeien bij je!

3. Jet83

Jet83 Bekend lid

15 aug 2012
    536
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi HopeFaith,

Wat vervelend dat de hormooninjecties nog niet het gewenste effect hebben. Ik lees in je onderschrift dat jullie al een lange weg hebben afgelegd. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weet wat een leo behandeling is.

Dit is voor mij de eerste keer bij de gyn en deze cyclus wordt gevolgd om het allemaal in kaart te brengen. Ik ben dus heel benieuwd wat er op de volgende echo te zien is en wat de gyn ervan vindt.

Groetjes, Jet

4. miepje82

miepje82 Lid

7 aug 2012
    33
    0
    0
    Provincie Zeeland
    Hi Jet,

Ik had geen cyclus en bij mij is ontdekt dat ik PCOS heb. Hierdoor rijpen m'n eicellen niet goed en is er dus geen eisprong. Ik zou me nu nog niet al te druk maken, misschien is er voor jou toch een minder ingrijpende oplossing, bijv. Clomid tabletten.

Ik reageerde daar niet op maar bij een hoop andere meiden helpt het wel. Ik werd daar op een gegeven moment lichtelijk panisch van maar met Puregon en/of Pregnyl spuiten krijgen ze het volgens mij altijd wel aan de gang. Dat was bij mij ook zo.

Gewoon goed doorvragen als je bij je arts bent. Je zit er tenslotte voor jezelf. Ze zijn soms gewoon vaag, of denken dat iedereen medicijnen gestudeerd heeft ("hallo, nu een keer in jip en janneke taal aub")

Veel succes!

5. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    He meid,

wat vervelend. Ik ben niet gevolgd. Maar had een onregelmatige cyclus. Met eisprong die heel laat kwam. En ik bleek PCOS te hebben.
    Ik ben nu met de eerste ronde met Clomid bezig. En krijg woensdag mijn eerste follikelmeting op dag 11.
    dus ben benieuwd en hoop dat hiermee wel een mooie eisprong te krijgen op tijd.

Sterkte meid.

6. Jet83

Jet83 Bekend lid

15 aug 2012
    536
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dag dames,

Dank jullie wel voor jullie reacties. Morgen heb ik weer een echo, dus ben erg benieuwd of er ten opzichte van maandag iets gegroeid is. Afwachten...

@Miepje82, ik begrijp uit je onderschrift dat je nu aan het wachten bent. Ik hoop voor jou dat de dagen een beetje snel gaan! Spannend hoor!

@Charise, ik heb ook een onregelmatige cyclus. Ik begreep van de verpleegkundige dat je ook kunt menstrueren zonder een eisprong te hebben gehad. Ik ben daarom heel benieuwd of er morgen wel een follikel te zien is die groeit. Want ik zit dan op dag 20 en met een gemiddelde cyclus van 35 zou ik dan nu wel tegen de eisprong aan moeten zitten. Wat spannend dat je woensdag je eerste follikelmeting hebt! Hoe voelt het om met Clomid te beginnen? Heb je bijwerkingen? Ik duim voor een goed verloop!

Groetjes, Jet

7. Morgaine82

Morgaine82 Actief lid

17 feb 2011
    394
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Jet,

Vorige cyclus heb ik ook een cyclusanalyse gehad met echo's, ging helemaal prima op dag 14 mooie eisprong (zoals meestal). De cyclus daarvoor was 35 dagen en daardoor dus m'n ei gemist, iui was te vroeg. En ik denk zelf geen ei te hebben gehad. Ik krijg helaas geen hormonen of pregnyl om eisprong op te wekken. Nu zit ik op dag 13 maar nog geen eisprong te bekennen dus ik ben bang dat het nu weer lang gaat duren of mis gaat. Echo maken kon nog niet werd me vanmorgen verteld.
    Ik vind het heel erg vervelend en word er ontzettend onzeker van...snap gewoon niet waarom ik eigenlijk niet echt geholpen wordt...

8. Jet83

Jet83 Bekend lid

15 aug 2012
    536
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi Morgaine,

Wat een vervelende situatie zeg! Ik snap dat je er onzeker van wordt. Heeft de gyn ook aangegeven waarom je geen hormonen krijgt? En wat vreemd dat ze overgaan tot iui zonder dat ze er zeker van zijn dat er een eisprong is geweest.

Heb je vanochtend een echo gehad dan? Of hoe weten ze dat er nu nog geen eisprong te bekennen is?

Is er wel een behandeltraject besproken? Ik hoop dat je snel meer duidelijkheid krijgt!

9. Morgaine82

Morgaine82 Actief lid

17 feb 2011
    394
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij worden de iui's gepland na een positieve ovulatietest. Zolang ik dus geen positieve test heb ga ik ervan uit dat er nog geen eisprong komt. De cyclussen waarbij ze hebben meegekeken met echo's gingen allemaal voorbeeldig. Maar nu ze niet meekijken gaat 't weer mis..lijkt wel of m'n ei het weet :(
    Volgens de gyn zou de zwangerschapskans bij mij nu dalen als ik hormonen zou gebruiken. Onze diagnose is vijandig baarmoederslijm en lichte endometriose.

10. Jet83

Jet83 Bekend lid

15 aug 2012
    536
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Morgaine,

Lijkt me vervelend om te moeten vertrouwen op ovulatietesten. Misschien toch erop aandringen dat je wel met echo's gevolgd wordt? Dan weet je zeker wanneer IUI zinvol is. Wanneer heb je weer een afspraak?

11. Morgaine82

Morgaine82 Actief lid

17 feb 2011
    394
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja de testen zijn bij mij sowieso lastig te interpreteren en dat heb ik ook al een paar keer aangegeven. Als het morgen niet positief is dan krijg ik alsnog een echo, dan is het dag 14 dus het kan nog...maar het is gewoon lastig want we moesten ons strikt aan 3 dagen onthouding houden maar geen idee wanneer mn ei komt.
    Hoe onregelmatig is jouw cyclus dan?

12. Jet83

Jet83 Bekend lid

15 aug 2012
    536
    0
    16
    NULL
    NULL
    vervelend dat die testen niet duidelijk zijn en dat je dan ook nog moet gokken vanaf wanneer die drie dagen ingaan. ik hoop dat je morgen de echo krijgt, dat geeft meer duidelijkheid dan zo'n test. Succes! Mijn cyclus varieert van 26 tot 45....

13. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Hoi Jet,

Ik heb PCO en ik ben afgelopen maand gevolgd in mijn natuurlijke cyclus. Mijn cycli waren ent als die van jou, maar ineens sinds februari niets meer.
    Deze cyclus tot dag 20 ook geen verandering. Ook meerdere follikels van maximaal 7 mm.
    Volgens mij is de kans groot dat je ook pco hebt als er 10 follikels zichtbaar zijn. Normaal moeten het er minder zijn. Waarschijnlijk zul je dan iets krijgen om je menstruatie op te wekken en bloed prikken om je bloedwaardes te checken. Ik heb zondag mijn laatste opwekkuurtje gehad en hoop vandaag of morgen ongested te worden. Het werkt al uit, want ik houd geen vocht meer vast, dus het zal morgen wel losbreken verwacht ik.
    Dan start ik zondag met clomid. Dat zijn pilletjes waar je er 5 dagen vanaf dag 3 1 van moet slikken. Dan gaan ze weer de cyclus volgen tot dag 20. Is er op dag 20 nog steeds geen follikel, doen ze bij mij hetzelfde en hogen ze de dosis op naar 2 pilletjes gedurende 5 dagen. Dat herhalen ze tot 3 pilletjes en als dat ook niet werkt, moet ik gaan spuiten. Maar ik hoop dat 1 pilletjes per dag aan clomid voldoende zal zijn.

Wees niet bang. Maar ik vind het wel raar dat ze je niet anders informeren zeg. Ik zou als er dag 20 niets te zien is wel even een afspraak met de gyn vragen voor nadere toelichting.
    Succes!

14. Jet83

Jet83 Bekend lid

15 aug 2012
    536
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi Babke,

Dank je wel voor je reactie. Wat vervelend dat er PCOS bij jou is geconstateerd. Maar wel weer fijn dat je weet dat er iets aan gedaan kan worden en dat je nu in het traject zit. Ik hoop dat één pil per dag voor jou voldoende is en dat je een mooie follikel + eisprong krijgt!

Ik wordt deze cyclus gevolgd om te kijken of er iets aan de hand is. Er staat al een afspraak met de gyn gepland waarin alle uitslagen (bloed, echo's, sperma) zullen worden besproken. Het is dus ook wel logisch dat ik tijdens het volgen van deze cyclus nog niet echt te horen krijg wat ze van de echo's vinden. Ik kreeg het idee dat de verpleegkundige in kwestie al wel een idee heeft maar daar volgens het protocol niets over mag zeggen. Maar tussen de regels door heeft ze toch al wel een heleboel gezegd. Ik sta er dus ook niet raar van te kijken als ik de diagnose PCOS zal krijgen. Maar goed, tot het gesprek met de gyn blijft het dus nog afwachten. En morgen dus opnieuw een echo, misschien dat me dat ook wat meer duidelijkheid oplevert.

Hopelijk klopt je gevoel en wordt je morgen ongesteld. Kun je zondag met de kuur beginnen. Succes!

Deel Deze Pagina