Met luier verschonen gelijk aan het prive gedeelte zitten?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Humbly89, Jun 4, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Humbly89

Humbly89 VIP lid

Apr 15, 2008
    9,727
    3,164
    113
    Female
    heey meiden,

misschien denken jullie nu van huh wat een vraag maar het zit zo. Mijn zoontje van 14.5 maand gaat gelijk met zijn hand tussen zijn benen zitten graaien als ik zijn luier verschoon. het kdv had mij daar vandaag op aangesproken dat ze dit wel heel raar vonden dat hij dit deed. kwamen ze aan zetten dat ik hem daar niet goed schoon maak :$ hij gaat elke dag onder de douche en elke morgen gaat er een washand of billendoekje overheen.
    nou is mijn vraag doen jullie kindjes dit ook is Liam een geval apart zoals het kdv het vertelde.

Liefsz

2. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

nou ik vind het eerder raar dat het kdv jou daarop aanspreekt. bijna elk klein kind doet dat. ik zag dat ook bij mijn neefjes maar dat was gewoon omdat ze iets intresants vonden. als ik maddi uitkleed om in bad te doen pakt ie ook zijn pipie vast. en kijkt er dan naar van wat is dit??? helemaal niks mis mee hoor kindjes doen dat gewoon. en ik denk dat liam het wel zo laten merken als hij ergens last van zou hebben.

3. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Nikita grijpt meteen in haar liezen. Ik denk dat het puur is omdat ze er normaal niet bijkunnen en nu ineens wel :) Lijkt me volstrekt normaal hoor.

4. Antares

Antares VIP lid

Nov 17, 2008
    19,894
    3
    38
    Hier ook hoor...direct ff voelen...wat is daar nu vreemd aan. Het is iets nieuws wat altijd bedekt zit...natuurlijk willen ze alles voelen en ontdekken.

en nu doet ze zelf de billendoekjes uit de bak trekken en daar zelf poetsen...vind ze reuze interessant!!

5. margreet78

margreet78 Bekend lid

Mar 14, 2008
    882
    0
    0
    Hihihihihi zeker alleen maar meisjes op dat KDV? :(
    Nathan gaat niet naar de opvang, maar ik hoor van alle jongetjesmama's in mijn omgeving dat hun zoontjes dat doen. Toen Nathan 14 mnd was, was hij er zeker ook erg in geïnteresseerd hoor. (en nu nog steeds) Meid, maak je niet druk, volstrekt normaal gedrag!

6. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Meid, daar is echt hélemaal niets abnormaal aan. Net zoals een kind van 3 maanden zijn handjes ontdekt en alles in z'n mond gaat stoppen, zo gaat een kind van +/- 1 jaar zijn piemeltje ontdekken en hieraan frunniken.

Misschien heb je iets aan de tekst in deze links: Voorlichting, Een beetje nieuwsgierig

Hoezo seks?! Seksualiteit door de ogen van het kind

Bij de 2e link raad ik je het deel aan over babytijd 0-2 jaar. ;)

Lieve groetjes!

7. Humbly89

Humbly89 VIP lid

Apr 15, 2008
    9,727
    3,164
    113
    Female
    thnx meiden, vond het wel een beetje vervelend dat het kdv dat zo vertelde. ik dacht juist ook dat het gewoon normaal was.
    ik trek me er lekker niks van aan :)

ga ff de link bekijken ;)

liefsz

8. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Hier ook zo'n ''piemel ontdekker'' zodra de pamper uitgaat, graait die erna... is doodnormaal en hij doet t ook al een hele tijd!

Raar KDV !

9. chantal84

chantal84 Fanatiek lid

Apr 17, 2008
    1,981
    2
    0
    Milan is nog maar 3 maanden maar die grijpt ook al wel eens tijdens het verschonen naar zijn pipi...

10. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Eh een kdv die dat raar vindt? Kijk als het nu een preuts oud omaatje is die daarvan in shock raakt oke. Maar die meiden horen toch te weten dat kleine jongetjes, maar ook meisjes dat erg interessant vinden om daaraan te zitten wanneer ze de kans krijgen. Dochter probeerde steeds aan die van papa te zitten toen ze rond de 2 was, blijkbaar vond zij het ook een "raar, interessant ding". Hihi mocht natuurlijk niet!

11. Fruitmoes

Fruitmoes Bekend lid

Jun 22, 2009
    847
    1
    18
    Mijn dochter doet dat ook hoor. Niet zo fijn als ze gepoept heeft, haha. Maar ik vind het doodnormaal en helemaal geen probleem. Daarmee ontdekt ze toch een stukje zelf en ontdekt ze straks ook haar seksualiteit. Dat vind ik altijd beter dan dat ze later zich schaamt voor zichzelf en niet kan genieten van seks (als ze 40 is ofzo ;) )
    Soms loopt mijn meis ook in haar blootje rond. Laatst zat ze en helemaal die schaamlipjes beetpakken en kijken. Ach, als ze het niet bij anderen doet, vind ik het prima.

12. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Ik heb een zoon van negen en ik kan vertellen het gaat niet meer over dat voelen aan de onderkant;). Als ze ouder worden wel vertellen wat wel en niet kan maar dat kan natuurlijk nog niet bij een kind van net een of twee.

Raar kdv trouwens ze moeten het idd weten.

13. Aurin

Aurin VIP lid

Oct 10, 2008
    8,337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    heel apart dat het kdv zo reageert.. zoiets horen ze te weten, en zo niet dan eerst even zich hierin te verdiepen alvorens het op jouw bordje te gooien!

Collin doet pcies het zelfde, en het is ook volkomen normaal! (collin trok er laatst zo hard aan dat ie ging huilen :( haha)

Zou het er nog wel even over hebben op het kdv, vooral ook dat ze het niet als negatief gedrag gaan beschouwen, of zo reageren, want dat kan wel eens een nadelig effect hebben voor zijn ontwikkeling!

14. Sarah84

Sarah84 VIP lid

Jul 21, 2008
    6,665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Owww ik zei toevallig gisteren gierend van het lachen tegen mn man dat ie aan het spelen was met zn piemel.

Helemaal enthousiast was ie aan dat ding aan het sjorren...het leek mij gewoon zeer doen! Hahaha!

Zou me er dus niet druk om maken! Het is toch logisch dat zn hun eigen lijfje gaan ontdekken!

15. Popsel

Popsel Actief lid

Jun 24, 2007
    281
    0
    0
    Hier ook een meisje van bijna 1 die de zone daar beneden een paar maandjes geleden ontdekt heeft ;)
    Niets mis mee lijkt me.

16. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Ow hier nog zo eentje hoor! Als ie gepoept heeft zit het ook weleens rond zijn edele delen en het liefst grijpt ie daar dan ff lekker in :$ 8)

17. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier nog een hoor die dat doet (erg lekker als hij gepoept heeft en ik niet snel genoeg ben ;) )

volgens mij doe veel kindjes dat hoor. tot groot afschuw van papa wat echt zachtzinnig gaat het niet

18. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,862
    19,273
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Hartstikke normaal en als de leidsters op jullie kdv dat niet weten, dan zijn ze gewoon slecht opgeleid. Misschien kun je ze de suggestie doen eens wat informatie in te winnen bij de GGD zodat ze professioneel advies kunnen geven.

19. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

May 20, 2008
    3,051
    1
    0
    In m'n huis
    Ik vind het eigenlijk niet meer dan normaal dat een kindje zijn lichaam ontdekt, wat dat is het toch? Werk zelf ook op een dagverblijf, maar ik zou hier nooit ouders op aanspreken?

20. Humbly89

Humbly89 VIP lid

Apr 15, 2008
    9,727
    3,164
    113
    Female
    thnx meiden voor jullie reacties.
    ik vond ook dat het gewoon normaal was dus vond het ook raar dat ze me erop aan spraken.
    nou ja de volgende keer dat ze me er op aan zouden spreken zeg ik gewoon eerlijk waar het op staat.

liefsz

Share This Page