Moedervlek op/in iris

Discussie in 'De lounge' gestart door mamavoorde2x, 17 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavoorde2x

mamavoorde2x Bekend lid

25 jul 2010
    602
    79
    28
    Van de week tijdens een wandeling met vriend kreeg ik een vliegje in mijn oog.
    Na wat wrijven vroeg ik aan vriemd of hij er helemaal uit was
    Dat was zo maar mijn vriend vertelde dat ik een stipje in iris onder pupil had .
    Stomme ik ging natuurlijk googelen maar werd daar alleen maar bang van . Las allerlei dingen over melanonen Ed.
    Nu moest ik vandaag voor moedervlek controle naar de dermatoloog dus ook verteld.
    Hij zei dat het een moedervlek is en dat hij 2 x per jaar bekeken moet worden . Kan idd net als een moedervlek op de huid groter worden of kwaadaardig.
    Nu zei hij dat het wel vaker voorkomt . Maar ga nu toch met een rotgevoel een beetje weg.
    Mensen hier ervaring met een moedervlek in oog?

2. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Yep heb het al zolang ik weet, nog nooit nodig geweest aldus de oogarts om specifiek in de gaten te houden. Zit op het oog waar ik netvliesbeschadiging heb dus iedereen denkt het daardoor te kunnen zien maar heeft daar totaal niks mee te maken.

3. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Ja hoor, ik heb patiƩnten waarbij deze al jaren gecontroleerd wordt. Tot nog toe bij hen geen veranderingen!

4. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    Ik ken iemand die het heeft en nooit laat controleren. Moet het echt?

5. Sunshinelover

Sunshinelover Actief lid

24 jan 2011
    127
    23
    18
    Ik heb 2 moedervlekken in 1 oog. Als ik op lenzencontrole ga (bij optometrist), kijken ze er altijd naar of de situatie veranderd is. Tot nu toe stabiel. De arts vond het geen reden tot zorg en het was prima om het op deze manier bij te houden.

6. Evanesco

Evanesco Niet meer actief

Mijn broer heeft dit. 1x naar laten kijken, advies was afwachten. Controle niet nodig.

7. Piep2016

Piep2016 Fanatiek lid

30 apr 2016
    1.408
    952
    113
    Ik heb in beide ogen vlekjes, vond mijn ogen altijd speciaal erdoor (en meerdere want dat kreeg ik altijd te horen) tot ik bij de oogarts kwam en deze zei dat het inderdaad moedervlekjes zijn en ik het in de gaten moest houden of het er niet meer werden. Nu laat ik het af en toe controleren maar tot nu toe is het niks...

Deel Deze Pagina