bevallings-symptomen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lovecouple, 23 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovecouple

Lovecouple Bekend lid

27 mei 2008
    900
    1
    0
    Hoi Meiden,

Naast dat wij allemaal zwangerschapssymptomen hebben (gehad) was ik erg nieuwschierig of er ook bevallingssymptomen zijn.

Naast het hebben van weeen of het breken van vliezen was ik erg nieuwschierig of er dames zijn die andere pijntjes of gevoelens hadden voor zij gingen bevallen.

Zoals mijn buurmeisje, die kreeg s'middags een beetje buikpijn, en dat werd steeds erger, en als zij ging douchen of in bad ging, trok de pijn weg, daarna werden het snachts echte weeen en is haar dochter smorgens geboren.

Ik ben erg nieuwschierig hoe het bij jullie is.

(Ik ben zelf trouwens vandaag 37 weken zwanger, ik heb zelf heel veel last van heel vaak poepen per dag, en een spier in me kont die doortrekt naar me been, die zit soms gekneld. (buurmeisje zei dat zei dit ook had een paar dagen voor haar bevalling)).

2. blommeke

blommeke Actief lid

6 mrt 2009
    470
    0
    0
    Oosterhout
    hey meid

dat hoort er indd wel bij want je darmen maken zich leeg maar je bent 37 weken dus indd je lijf gaat zich voor berijden op de bevalling echt kei spannend!!!
    bij de 1e ben ik in geleid om dat ik al een week met weeen liep die maar tot 3 centimeter ontsluiting haden geleid dus niet echt normaal is gegaan.
    en bij nr 2 was ik niet vermoedens me eigen aan het voor bereiden nog even lekker met me broertje te gaan shoppen voor de kleine wilde even gaan plassen en mee braken me vliezen niet vermoedent op een onverwacht moment dus ik heb niet echt iets dat ik zeg daar door wist ik dat het er aan kwam.

3. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    voor de bevalling begon had ik last van diarree en mijn rug
    en uiteindelijk kreeg ik krampen om de zoveel minuten en na een tijdje braken mijn vliezen
    dus toen wist ik het zeker dat het de bevalling was ;)

4. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Leuk topic! Lees aandachtig mee:)

5. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Ik had helemaal geen symptomen of andere dingen waar ik aan kon merken dat de bevalling snel kon beginnen.
    Ik heb zelfs de weeen niet gevoelt. De vk was ook net op tijd, want toen ze er was had ik 8 cm ontsluiting (en nog steeds geen bevallingsgevoel).
    Mijn bevalling (van de eerste) duurde net 4 uurtjes waarvan ik de eerste 2 uur niks heb gemerkt (daarom was de vk zo laat, ik belde te laat :p). Vanaf dat de vliezen braken kreeg ik pas een bevallingsgevoel, maar ook dat was maar minimaal. Ik heb ook niet in een eigen wereld gezeten, maar heb gewoon met mijn vriend, vk en kraamverzorgster gebuurd tot 5 minuten voor vera geboren werd.

Er zijn dus niet altijd symptomen voor een bevalling.

6. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    oh bij de eerste merkte ik niet zoveel, mjn moeder vond me wel onrustig de dag voor de geboorte en dat ben ik schijnbaar ook geweest voor de geboorte van de 2e en de 3e.

en...
    de kids werden pas geboren toen alles klaar was. helemaal bij de jongste, toen was ik eerder klaar dan mijn uitgerekende datum, had nog even de gordijnrails vervangen want die gingen niet lekker, en de volgende dag is ze geboren. Dus ik geloof er heilig in dat alles echt klaar is en je gevoel dat ook vind je ontspannen genoeg bent om te bevallen ;).

7. Libelle82

Libelle82 VIP lid

26 jun 2008
    5.081
    372
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Wauw Teigetje... eng maar ow zo ideaal lijkt me! En bij hoeveel weken vond dit plaats?

8. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    @teigetje: Als je niks merkte, wat was dan de reden om de vk te bellen?

Maar je vliezen breken dus niet altijd voordat de bevalling begint? Dat dacht ik altijd...

9. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

maar 10% van de bevallingen begint met het breken van de vliezen.

hier ook geen symptomen, ik dacht de 41 weken wel te gaan halen en was dus ook nog niet helemaal klaar voor de bevalling.

op de uitgerekende datum werd ik ineens wakker van de weeen. was echt een verrassing voor ons...

10. Angel26

Angel26 Actief lid

1 dec 2008
    261
    0
    0
    zuster
    Den helder
    Ik lees ook ff mee..:D

11. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Leuk topic, ben benieuwd :)

12. booboo22

booboo22 Bekend lid

14 okt 2008
    929
    0
    0
    Brabant
  13. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant

Libelle82: Dit vond plaats bij 40w3d.

Lotte1987: Ik heb nooit last gehad van menstruatiekrampen, en ik zei tegen mijn vriend die ochtend dat ik minimale buikpijn had, maar dat het niks zou zijn (we zijn de vorige avond wezen uit eten, misschien dat het daardoor kwam). Mijn vriend was wat ongerust en zei na 2 uur:"je gaat maar de vk bellen, je weet maar nooit". De vk dacht ook dat het niks was net als mij en ze zou over een klein uurtje bij mij zijn. En toen ze er was, tja toen was ik 8cm onderweg.

Volgens mij breken vliezen meestal na de weeen en voor de persweeen (is mij vertelt).

14. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Ik opende de dag voor mn bevalling net zo'n topic als die jij nu geopend hebt :D

15. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    @teigetje: Tjee, maar goed dat je man zei dat je toch moest bellen haha. Heb je knap gedaan dan;) Lijkt me wel handig als je "ineens" 8cm hebt;)!

16. aukje86

aukje86 Actief lid

6 jan 2009
    366
    1
    0
    Jongerenwerkster
    Zuid Holland
    Ja, teigertje, dat is toch wel handig! Haha

Bij mijn dochter merkte ik niets van te voren, maar daar was ik denk ik ook veel te druk voor....
    Nu heb ik wel veel harde buiken, ongesteldheidspijn e.d. verder voel ik me heel onrustig en 'bleh', maar of het dan nou ook eerder komt? Zou leuk zijn!
    Ben benieuwd hoe het bij anderen was!

17. Libelle82

Libelle82 VIP lid

26 jun 2008
    5.081
    372
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Top story Teigetje... ik denk dat ik daar ook maar voor ga!

18. DIkVdB

DIkVdB Lid

4 feb 2009
    5
    0
    0
    #18 DIkVdB, 24 sep 2009
    Laatst bewerkt: 24 sep 2009
    Hola,

Bij onze zoon 9 jaar geleden, ben ik met 33 weken opgenomen in het zkh omdat ik al 2 cm ontsluiting had en weeen, deze hebben ze 4 dagen geremd, maar omdat ik allergisch reageerde op de weeenremmers en daardoor 'n slokdarminfectie kreeg zijn ze dus gestopt. Met 36 weken op donderdagochtend om 5.30 begonnen met weeen die al meteen om de 5 minuten kwamen, welliswaar begonnen met het verliezen van m'n slijmprop maar meteen daarna kreeg ik om de 5 minuten weeen...
    Maar omdat ik s'avonds om 23.00 uur nog steeds 2 cm ontsluiting had, wat ik al 3 weken had dacht de verloskundige dat ik diezelfde week niet meer zou bevallen....
    Ze sloot net de deur achter zich en toen kwamen de weeen om de 2 a 3 minuten. Om 8.45 kwam de verloskundige terug en had ik waarempel 10 cm ontsluiting en mocht ik me gaan voorbereiden op de bevalling, Terwijl t hoofdje stond viel (achteraf de doptone van t hoofdje) de hartslag van de baby weg en was er paniek dus wachten op de ambulance en is onze Calvin uiteindelijk op vrijdagochtend om 11 uur geboren in het zkh...

Nu 9 jaar later, ben ik bij onze 2e kindje met 34,5 week opgenomen in het zkh met weeen, was op controle bij de verloskundige en tijdens t toucheren kwam ze er achter dat mijn baarmoedermond helemaal verweekt was en ik 'n vingertop ontsluiting had dus ff voor de zekerheid naar t zkh...
    Daar aan t CTG gelegd, bleek ik dus weeen te hebben en mocht ik me gaan voorbereiden voor de verloskamers, maar tja toen dacht baby lief dat gaan we dus niet meemaken en zakte de weeen af, maar heb uiteindelijk 4 dagen in t zkh gelegen met weeen die op en af kwamen.
    Nu 37 weken en heb ik eigenlijk geen weeen meer gehad, maar vannacht rondt 'n uur of half 3 bloedverlies/slijmprop verloren wat volgens de verloskundige er op duidt dat de bevalling op gang gaat komen...
    Het zal me deze keer benieuwen of het weer 'n lange rit gaat worden...

Wat wel heel erg apart is, dat we weer op donderdagochtend beginnen en dat m'n hele zwangerschap excact lijkt op de 1e, alleen heb ik nu besloten dat we maar meteen in het zkh gaan bevallen, want zo'n rit in de ambulance met 10 cm ontsluiting en 'n hoofdje wat staat hoop ik NOOOIT meer mee te maken...

Groetjes, Danielle

19. Libelle82

Libelle82 VIP lid

26 jun 2008
    5.081
    372
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Suc6!

20. DIkVdB

DIkVdB Lid

4 feb 2009
    5
    0
    0
    2 dagen verder en helaas... t zet maar niet door....
    Had van 6 tot 9 echt weer weeen die om de 5 minuten kwamen en die echt weer weg gepuft moesten worden, maar helaas rondt 10 uur zakte alles weer af en waren we weer terug bij af.
    De VK was wel ff geweest, maar constateerde dat ik in die 3 uurtjes weeen toch 2 cm ontsluiting had, maar ik moest er rekening mee houden dat ik misschien pas over 3 weken beval...
    Ik wordt er maar 'n heeeeel klein beetje gestoord van....

Deel Deze Pagina