Ervaring 'blij dat ik rij' pechservice? (alternatief voor ANWB wegenwacht)

Discussie in 'De lounge' gestart door Kiwi25, 8 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Heeft iemand ervaring met deze nieuwe organisatie? Je betaalt elk jaar 29.95 euro lidmaatschap. Pas wanneer je hulp oproept bij pech betaal je 60 euro per keer, binnen of buiten je woonplaats.
    Maar hoe is de hulp, iemand eravring?

Ik heb een relatief nieuwe auto, en met ANWB + woonplaatsservice ben je standaard al elk jaar 95 euro kwijt. Terwijl ik er waarschijnlijk geen gebruik van maak.

Of heeft iemand anders positieve ervaringen met andere goedkopere aanbieders?
    Dan kan ik dat overwegen. Thanks!

2. Amy32

Amy32 Bekend lid

28 jun 2010
    700
    76
    28
    Hebben ze ook service in buitenland?
    Dit is, wat mij betreft, een hele grote voordeel van ANWB, ze hebben een hele goede samenwerking met buitenlandse partners en je wordt snel en goed geholpen. Met die nieuwe en kleine partijen vertrouw ik het niet zo.
    Hier ook 2 nieuwe auto's en volledige ANWB pakket, inclusief vervangend vervoer Europa. JE weet het nooit

3. Evvie

Evvie Fanatiek lid

13 feb 2012
    1.118
    30
    48
    Ik zou proberen uit te vinden of ze vlakbij je woonplaats zitten. Ik heb gevonden dat de gemiddelde aanrijdtijd 30 minuten is. Maar wij wonen bijvoorbeeld aardig afgelegen en de kans is groot dat er in de buurt geen auto's van blij dat ik rij rijden. Dan is de aanrijdtijd natuurlijk veel langer. Daarom zijn wij bij de ANWB gebleven.
    Verder kende ik het nog niet.

4. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Ik zou bij anwb blijven. Wat als je toch een keer echt geen 60 euro kan missen? En hoe zit het met bijvoorbeeld slepen?

Zelf hadden we kia uit 2009. Vrij nieuw dus. Vorige jaar zomer ineens staan we langs de weg. Auto deed niks meer. Viel gewoon uit op de snelweg. Anwb komt, binnen half uur. Testjes gedaan. Helaas motor kapot. Auto gekocht net voor de 7 jaar kia garantie dus die service konden we ook vergeten. We hebben de man onze sleutel gegeven en gingen met schoonouders mee. ( stonden met 2 kinderen langs de weg, niet echt veilig). Savonds thuis aangekomen en stond de auto netjes geparkeerd en sleutels zaten in de bus. Geen rekening, geen zorgen en dat vond ik toch wel erg fijn. Uiteindelijk bleek er een nieuwe motor in te moeten a 2500 euro. Auto was maar 5000/6000 waard. Vonden dat niet de moeite. Kia heeft ook verder niks aangeboden kwam korting ofzo. Niks terwijl hij altijd netjes dealer onderhouden is. Heb hem naar een handelaar gedaan voor 250 euro. Dat deed echt pijn. Daarna gespaard en rijden nu clio uit 2005. Zou niet anders meer willen. Goedkoper per maand, super zuinig. Nee voor mijn geen kia meer maar anwb daar ga ik nooit meer weg

5. Insomniac

Insomniac Fanatiek lid

24 jan 2015
    1.841
    780
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    Hier ook zeer positieve ervaringen met Anwb. Bovendien, als je hem 1x nodig hebt zit je toch ook al aan 90€. Er kan altijd iets gebeuren met je auto.

Ik heb de Anwb bij twijfel gebeld, omdat ik een rare lucht rook in de auto. Binnen 30 minuten was de meneer er, en we hebben net zolang rond gereden tot hij het wist. Daarna heeft hij nog een heleboel verteld en me gerust gesteld enz. Tja, net zoals bij meer dingen betaal ik dan liever meer voor goede service en hulp.

6. Sue87

Sue87 Niet meer actief

En anwb biedt ook hele leuke kortingen, zo kun je het geld er ook uit halen. Zo ben ik eens met zn tweeen voor 350 euro 5 dag3n nar schotland geweest incl boot.

7. Wij zijn ook zeer tevreden over de anwb.
    Leuke kortingen ook, ook bij keuringen.

8. Sascha81

Sascha81 Fanatiek lid

4 jun 2014
    1.459
    1.292
    113
    Vrouw
    Blij dat ik rij ben ik 1 jaar lid van geweest.
    En opgezegd. Had een keer pech met de auto. Kwam iemand van een auto garage kijken wat er met de auto aan de hand was. Toen de auto gesleept met zijn auto. Schokkend hebben we die rit afgelegd. Bleek dat die jongen nog niet gesleept had.
    Heb het opgezegd. Zag ik dat ze in dec normaals 60 euro van mijn bank hadden gehaald.
    Ik heb geen goede ervaring met blijdatikrij.
    Beter anwb!

9. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Thanks voor deze ervaring! Dat klinkt niet professioneel, als die jongen nog nooit gesleept heeft wat weet hij dan wel van autopech zou je zeggen.

Ik heb trouwens al 9 jaar een auto, en in die 9 jaar heb ik 1 keer de ANWB nodig gehad. Toen stond ik langs de snelweg stil omdat ik vergeten was te tanken, oops!! ;) Dus niet eens een technisch probleem gebeurt me niet meer! Zelfs met baby moest ik toch meer dan een half uur wachten voor ANWB er was.
    Als ik de komende 9 jaar weer maar 1 keer de ANWB nodig heb, dan is 9 x 95 euro wel veel geld. Dan kan ik beter lid worden aan de weg wanneer dat nodig is, dan betaal je een verhoogd bedrag van 250-300 euro geloof ik.

Als er nog andere ervaringen zijn hoor ik ze graag!

Deel Deze Pagina