Hele domme vraag misschien. Tijdje geleden heb ik een peuterbedje voor mijn dochter gekocht. Deze wil ik nu in elkaar gaan zetten maar moet er een matras voor kopen. De afmeting van het bedje is 80 bij 200. Welk maat matras heb ik dan nodig
Ik zou denk ik 70x200 doen. Anders ligt het zo klem lijkt me? Daarbij zijn 80x200 matrassen duurder omdat ze niet veel te verkijgen zijn en 70x200 wel.
Je moet een matras passend kopen, niet 10cm te klein. Dan gaat het kieren. Je moet even kijken naar de binnenmaat. Als deze 80x200 is, is dat ook je matrasmaat. 200x80 is een standaard maat voor een meegroeibed. Ruime keuze bij bijvoorbeeld IKEA: VYSSA SLAPPNA Matras voor meegroeibed - IKEA VYSSA SKÖNT Matras voor meegroeibed - IKEA VYSSA SNOSA Matras voor meegroeibed - IKEA Of kijk in de catalogus voor alle kindermatrassen voor alle opties in deze maat
Ik was online aan het kijken maar 80x200 is inderdaad maar moeilijk te verkrijgen. Ik dacht eerst aan 70x190. Wist niet dat dat zo lastig was. Denk dat ik even naar de winkel bel haha.
Ikea...Helemaal niet aan gedacht. Begon al te twijfelen omdat ik die matrasmaat niet kon vinden. Ik ga gelijk kijken bij Ikea!
De buitenmaat van een bed zegt helemaal niks. Als je bed 10 cm dikke randen heeft dan heb je een heel andere binnenmaat matras nodig dan een bed met 1 cm dikke randen. En een matras moet echt precies passen, te groot past niet en te klein gaat schuiven. Als het een meegroeibed is heb je een matras in delen nodig, dan kun je het bedje eerst kleiner maken. Want 80 x 200 matrasmaat is niet echt een specifieke peutermaat (die zijn vaak 150 of 160 cm lang), maar een smal volwassen maat matras. Ik zou op de doos van je bedje kijken of waar je hem hebt gekocht. Er hoort ergens gewoon bij te staan welke binnenmaat matras je nodig hebt, dat is wel essentieel. Of als je het bedje al opgezet hebt, met een centimeter de binnenmaat meten. Succes!