Wie gebruikt een voorgevormde wasbare luiers

Discussion in 'De babyuitzet' started by AnnaCF, Jun 21, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Ik zit een beetje te kijken wat ik wil gaan doen met luiers.
    Pampers zijn natuurlijk super makkelijk maar ook heel erg duur. En eigenlijk heb ik helemaal niet zo heel veel geld. daarnaast geeft het ook zoveel afval. En ik probeer toch zelf wel een beetje milieu bewust te leven.
    Nu zag ik op internet dat je ook van die boxen kan kopen met voorgevormde wasbare luiers. Een box is rond de 400 euro en daar doe je mee tot de baby zindelijk is.
    Eigenlijk lijkt het me allemaal best wel makkelijk. Al zal ik voor een dagje weg wel gewoon pampers meenemen.

Maar vroeg me af of mensen er ervaring mee hebben. Vroeger gebruikte mn ouders gewoon van die hydrofiel luiers maar dat vind ik een beetje te old school ;)

bol.com | Bambino Mio Luierset Birth to Potty Mixed | Baby

2. Elvis

Elvis Bekend lid

Oct 31, 2013
    826
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ik vind het nog best duur! Google eens op alvababy.

Weet je trouwens al wat je wil: all in one of all in two?

3. Purk

Purk Fanatiek lid

Nov 19, 2013
    3,189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Www.kaatjekatoen.nl heeft ook veel info en pakketten. Hier gebruiken we luiers van Totsbots; de Easyfits voor overdag en de Bamboozle Stretch met overbroekje voor 's nachts. Ben na ruim 2 jaar gebruik nog steeds erg tevreden! Onze tweede zal dezelfde luiers ook gaan dragen.

4. Lenne

Lenne Actief lid

May 16, 2011
    218
    0
    16
    Wij gebruiken Totsbots easyfit en Rumparooz en daar zijn we heel tevreden over, maar ik zou niet meteen zo'n hele box kopen als ik jou was. Er zit best veel verschil in de pasvorm van verschillende merken. Bij sommige webwinkels kun je een proefpakket huren met verschillende merken om uit te proberen, zoiets is heel handig! Dan heb je minder kans op een miskoop van €400.

5. Tord

Tord VIP lid

Oct 26, 2009
    7,304
    299
    83
    Eens :). Ik heb overigens ook Rumparooz, en ben er erg tevreden over.

6. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    3,745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Hier zijn we aan de Alvababy.com luiers icm wegwerp. Alvababy omdat de prijs leuk is, en je er zo toch nog 'winst' aan hebt ook al gebruik je ze icm wegwerp.

7. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Dankjewel voor alles goede tips.
    Die van alvababy zijn allemaal one size fits all.is dat niet lastig i
    Als het nog zo'n inimini baby'tje is?

8. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    3,745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Alvababy verkoopt ook newborn luiers, die zijn een stuk kleiner! Verder zijn de normale luiers behoorlijk klein te krijgen. Wij gaan bij de tweede vanaf maat 3 met wasbaar beginnen. Dan zijn die beebs al wat spekkiger :) (en heb je er hopelijk al wat minder nodig).

9. juf85

juf85 Niet meer actief

Ik ben niet super tevreden over alvababy,. Ik ben nu grotendeels overgestapt op bamboozles stretch. En af en toe een strikluier (als alles op is).
    toen hij kleiner was heb ik hydrofiel ook wel eens gebruikt als alles op was.

10. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Zo er zijn echt veel varianten. Ik ga me eens even goed inlezen en misschien in eerste instantie een proefpakketje bestellen.

Share This Page