Wij hebben snachts altijd een nachtlampje aan (eigenlijk vanaf wanneer hij de avond in gaat zegmaar), dat van kleur veranderd, zon led lampje.. Nu vraag ik me af: went een baby hier aan? Vindt hij het dan later eng in het donker als we dit lampje weghalen? Ik vind t namelijk nu wel handig zodat ik m meteen zie en ook met borstvoeden. Helemaal in t begin had ik een kleine lamp aan omdat ik toen erg bang en onzeker was met zon pasgeboren hummeltje ! Maar al gauw hebben we maar een nachtlampje gedaan anders had hij niet goed door wanneer het nacht was.
je zou het eens een keer zonder lampje kunnen proberen, of het op een gegeven moment uitdoen. Maar ach.... toch niet zo erg als hij er aan went? Een speen moet je op een gegeven moment afwennen. Je merkt vanzelf wel wanneer het moment geschikt is .
Nee hoor, volgens mij wennen ze daar niet aan, het verandert gewoon in de loop der tijd. Mijn oudste sliep altijd heerlijk in het pikkedonker (rolluiken) tot ze dat opeens eng vond. Lampje gekocht en toen was het goed. En nu, zo'n 6 jaar later, kwam ze het lampje opeens brengen. Ze sliep beter als het donkerder was, zei ze. Ook prima. Haar kleine zusje vindt het lampje nog steeds fijn, zo lang het maar een héél klein lichtje is. En babybroertje wordt erg wakker zodra hij een lichtje ziet, dus die slaapt in het donker. Lekker laten gaan zoals het gaat!
Vannacht geprobeerd en hij sliep wel weer lekker lang! 7,5 uur We hoorden hem wakker zijn op een gegeven moment maar hij is toen toch weer in slaap gevallen en dat is misschien toch omdat het pikkedonker was. Kan ook toeval zijn hoor, vannacht maar weer kijken hoe het gaat