Mijn zoon van 3 is als de doods voor vuurwerk. Zodra hij vuurwerk hoort gaat hij erg hard huilen en is dan helemaal in paniek. Iemand tips hoe ik hier mee om moet gaan? Groetjes
er veel over praten en vooral benadrukken dat hij bang mag zijn, maar dat het niet perse hoeft. mijn oudste van 3,5 is ook giga bang. ik praat er nu juist veel over want ja oud en nieuw komt eraan. dus ik benadruk dat als hij binnen is er niets kan gebeuren omdat de pangerdepang zoals hij het noemt daar niet kan komen. we gaan ook bewust bij mijn ouders oudjaar vieren want die wonen hoog in een flat. dus dan heb je niet dat ze het in de voor of achtertuin gooien en hij op de kast zit. ik benadruk Jeremy dat hij best bang mag zijn hoor, maar dat de pangerdepang niet bij hem kan komen als hij binnen is.
Misschien samen eens op YouTube kijken naar mooie filmpjes van vuurwerk? Eerst zonder geluid zodat hij kan zien dant vuurwerk ook heel mooi kan zijn. Als hij er aan gewend is, misschien met zacht geluid aan zodat hij een link kan leggen tussen vuurwerk en de knallen?
Dat hebben we al geprobeerd. Steeds maar blijven zeggen. Maar het helpt niet. Het is nu zo erg dat als hij vuurwerk hoort hij niet meer in zijn eigen bed durft te slapen.
Dat hebben we van de week gedaan. Oh mooooooiiiiii mama. Mooie kleurtjes. Geluid aangezet.... Dat is herrie, dat is niet leuk. Hij huilde helemaal niet totdat ze hier in de straat weer af gingen steken. Helemaal in paniek....
Mijn oudste dochter van net 4 jaar oud is sinds vorig jaar panisch voor vuurwerk. Ze was ongelooflijk bang en spuugde op nieuwjaarsdag van de zenuwen de hele keuken onder. Ze wilde ook niet meer alleen naar bed en alle deuren moesten open blijven staan. Met veel pijn en moeite heb ik haar zover gekregen dat ze weer gewoon ging slapen, al wil ze sindsdien een nachtlampje aan en moet de deur tussen de woonkamer en de gang nog steeds op een kiertje blijven staan. Dat laatste doen we niet (meer), aangezien er dan een koude luchtstroom de kamer intrekt. Bovendien maakt er verder geen enkel verschil, aangezien de babyfoon op op de overloop staan en we haar toch wel horen. Ik zie dus ook enorm tegen oud & nieuw op. Ook ik vertel haar steeds dat vuurwerk niets is om bang voor te zijn. Maar of dat effect heeft gehad, zullen we eind komende week pas weten... Ik heb al zitten googlen of er boekjes over dit onderwerp bestaan, maar heb helaas niets kunnen vinden. Ik wacht dus ook op de gouden tip...