Wij geven het liefst zo weinig mogelijk uit - Topic!

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door nena88, 19 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nena88

nena88 Bekend lid

12 nov 2011
    679
    0
    0
    NULL
    NULL
    heej meiden,

Geen probleem als je wel een geldboom in de tuin hebt, of gewoon een dikke spaarrekening.. maar er zijn vast wel zat moeders (to be) die het niet zo breed hebben :cool:.
    En dat maakt het geluk er natuurlijk helemaal niet minder om!

Ik kreeg het idee om dit topic te maken omdat ik het toch wel miste op het forum. Ik zie zoveel onderwerpen over spulletjes zoals hele kamer inrichtigen, volle kasten, dure kinderwagens en ga zo nog maar even door.
    Niks op tegen natuurlijk, maar ik voel mezelf soms wel eens misplaatst en misschien zelfs lichtelijk geergerd.

Daarom graag dit topic, ´ik doe het met minder en ik schaam mij niet´-mama´s.
    Uit weinig komt altijd veel met creativiteit, tips en handige weetjes! Met elkaar overleggen en ideeen uitwisselen kan dus heel handig zijn!

Onderwerpen zoals o.a. :
    - kinderkamer meubels.. ik ben zelf hard aant zoeken op marktplaats
    - handige out let links online voor bijv. een betaalbare kinderwagen
    - handige/goedkopere/ruimtebesparende oplossingen
    zoals wasbareluiers etc.
    - leuke en aardige winkels voor de portomonee :) voor spulletjes voor de beeb

geen beeb high fashion hier dus maar naai patronen ;)

en ik weet zeker, de mensen die zich hierdoor aangesproken voelen, onze kamertjes worden er echt niet minder op :D

of misschien wel, wat doen jullie om net nu geld te besparen in het huishouden? Om extra centjes voor de uitzet te kunnen sparen? Ik en mijn partner bijvoorbeeld zullen de broek riem extra aan gaan trekken. Alleen is de lidl nou echt goedkoper dan de dirk van de broek... ?we vriezen in ieder geval altijd het vlees in stukken van twee in, zodat we nooit iets hoeven weg gooien. Voor de rest zijn er prima b merken als het aankomt op melk, fruitsappen etc. Wij gaan nu proberen van 25 euro per week aan eten rond te komen :) zijn er meer mensen die zo ´ver´ moeten gaan?

2. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Leuke topic!
    We hebben t financieel goed maar vindt dure dingen zo zonde vooral als je bedenkt dat baby's vaak bijvoorbeeld maat 50kleertjes weinig aanhebben.
    via marktplaats kun je zoveel leuke goedkope kleding,meubels enzo vinden.

En ik koop geen dure positiekleding. Gewoon maatje grotere legging met een lange trui eroverheen.

Ik doe heel vaak boodschappen bij de lidl.super winkel :D

3. Valisia

Valisia Niet meer actief

Persoonlijk vind ik dat er veel topics zijn over besparen, hoe kom ik rond van zo weinig mogelijk geld, ik wil iets maar zo goedkoop mogelijk en ook heel veel marktplaats topics. Maar misschien lees jij net andere topics dan ik ;). Iedereen moet het zo doen zoals je zelf het beste vind en waar je waarde aan hecht en tot hoeverre je banksaldo het toelaat natuurlijk. Verder niets van andere aantrekken en je zeker niet minder goed voelen als je niet alles nieuw kunt of wilt kopen.

4. woezelenpip

woezelenpip Actief lid

12 jun 2011
    220
    0
    16
    Drenthe
    Ook wij doen het op die manier!
    Kunnen het geld wel missen maar ga liever leuke dingen doen als dat ik alles 'nieuw' koop.. Denk gewoon niet dat dat nodig is..
    Al leuke kleertjes van marktplaats, babykamer overgenomen van collega, wipstoel en badje ook voor weinig overgenomen.. Leuk topic, blijf ik volgen!

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

Over goedkoop boodschappen doen is in de lounge een heel uitgebreid topic

http://www.zwangerschapspagina.nl/de-lounge/222260-weinig-boodschappengeld-eten-per-week.html

Daar zijn ook mensen die van heel weinig moeten rondkomen. 25 euro in de week lijkt mij persoonlijk wel extreem weinig hoor voor 2 personen maar goed, wat moet dat moet....De Lidl is zeker over het algemeen genomen goedkoper dan de gewone supermarkten en daarnaast vooral groenten/fruit hele goede kwaliteit, vind ik.

dus kan je zeker aanraden daar eens te kijken. Sowieso staan in de lounge regelmatig topics over besparen en ook in het subforum Gratis/aanbiedingen staan vaak tips.

Wat betreft luiers, weet ik bijna wel zeker dat je met wasbare duurder uit bent dan met wegwerpluiers vanwege de hoge aanschafkosten en de vele waskosten, mits je geen Pampers gebruikt. Aldi luiers zijn super in het gebruik en zeker aan te raden.

En verder zijn spullen van Kruidvat of andere huismerken en kleertjes van Zeeman en consorten prima....ik merk vrijwel nooit kwaliteitsverschil. Marktplaats kan natuurlijk ook maar vooral bij kleertjes vind ik de kwaliteit toch te vaak tegenvallen.

6. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Leuk idee, want vooral voor de babykamer merk ik dat mensen ontzettend veel geld uitgeven voor dingen die zo gemakkelijk goedkoper kunnen. Bijna bizar!

Wij kunnen zelf prima rondkomen, maar door het vele verhuizen en allemaal andere prioriteiten hebben we niet veel geld gespaard voor bijvoorbeeld een nieuwe babykamer of decoratie spulletjes. Wij zijn vorig jaar in ons huis komen wonen en stapje voor stapje wordt het nu steeds meer 'af'. Er ligt nu overal vloer, beneden en alle kamers boven zijn behangen, mijn dochter heeft een mooi meidenkamertje en de babykamer is zo goed als af. Maarrr, ik geloof dat ik boven bij de baby en kinder kamers geen enkel meubel heb staan wat we nieuw hebben gekocht. J heeft een tweedehands bed, 2 kasten van marktplaats, een stoel die vroeger bij onze eettafel stond en een zitzak die ze gekregen heeft van een tante.
    De babykamer hebben we volledig tweedehands gratis gekregen voor J, maar vonden we nu niet zo mooi meer. We hebben toen de grote kledingkast als linnenkast op de overloop gezet, nieuw kastje op MP gekocht en vervolgens alles (kast, bed, commode) wit geverfd. Ik moet zeggen, dat heeft wel 50 euro gekost aan verf, omdat het zo vaak in de grondverf moest, maar we hebben nu wel echt precies de babykamer die we graag wilden!

Behang op de muur hadden we nog over en was overschilderbaar, dus waren we daarvoor ook klaar met een potje verf. Alleen 1 muurtje, daar hadden we net niet genoeg voor, dus daar hebben we 2 rolletjes gedecoreerd behang voor gehaald. Staat er leuk zo, vind ik zelf! Decoratie is wat bij elkaar gesprokkeld, maar dat maakt het niet minder leuk!

7. Bijntje

Bijntje Fanatiek lid

29 nov 2011
    1.062
    1
    0
    Drenthe
    Wij zijn hier gister ook bezig geweest in de babykamer.
    Ik ben helemaal fan van die karwei-boom, maar vond het toch een hoop geld voor een stukje hout!
    Heb dus zelf een boom gemaakt van (oud) wit behang. Was ook erg leuk om te doen, en scheelde me toch weer 35 euro. zie hier De Bijntjes

Verder kiezen wij hier voor een grote commode, zodat we geen kledingkast nodig hebben. We gaan voor een ladekast van ikea, HEMNES Ladekast 8 lades - wit - IKEA
    en omdat mijn broer daar werkt, krijgen we ook nog een 15% korting :D
    Is nog steeds een rib uit mijn lijf, maar kan er wel jaren mee doen..

Verder ben ik heel druk met kortingsbonnen verzamelen en aanbiedingen kopen (en opslaan). Daar halen we toch ook heel wat geld uit.

8. mbtc

mbtc Fanatiek lid

9 nov 2010
    1.811
    0
    0
    leidster kinderopvang
    velsen
    wat een leuk topic!

wij mogen op zich niet klagen, man heeft een goede baan.
    ik zit telkens in between jobs, niet verlengde contracten enz. dus de half jaartjes dat ik werk heb hebben we het ruim de maanden er tussen is het zeuren.

wij hebben zelf oude meubels van ons hergebruikt.
    hebben mijn oude wiegje en commode op de babykamer staan.
    hebben een leuke klerenkast op MP gekocht voor 25e
    hebben een schommelstoel op MP gekocht voor 25e
    dus onze kinderkamer kosten bij elkaar nog geen 75e.

van mijn ouders heb ik de kinderwagen gehad, en van mn schoonouders de mc.

verder doe ik elke week boodschappen bij de Aldi en de Lidl, en voor de dingen die ze daar niet hebben ga ik naar de deka.
    voor booschappen ben ik ongeveer 30-50euro in de week kwijt. eens in de 2 weken komen daar dan nog luiers bij die haal ik ook bij de aldi 11.50 voor 90 luiers!

verder koop ik veel kleertjes bij de zeeman voor mn dochter. vind het zonde om er veel geld aan uit te geven ze heeft het toch niet zo lang aan (alhoewel mn dochter heeft ruim 2 maanden in maat 50 gezeten en zit nu ook al 2 maanden in 56) ook bij de hema vind ik de kleertjes redelijk te betalen. mijn dochter zal je niet zo snel in "merk" kleding zien van noppies of feetje buiten wat ze gekregen heeft.

persoonlijk denk ik dat je meer geld kwijt bent als je zelf kleding gaat maken dan als je het koopt in de winkel.
    heb zelf wel lakentjes gemaakt voor het wiegje en ledikantje. (was ik voor 4 setjes wieg zo'n 30e kwijt en 4 setjes ledikantje 60e)

bij babypark hebben ze een outlet voor kinderwagens daar komt die van ons ook vandaan (vind het echt een rot winkel ten aanzien van klantvriendelijkheid zou er zelf niet meer gaan kopen!) vind een nieuwe kinderwagen fijner dan een 2ehands maar dat is mijn mening.

9. Eevie

Eevie Fanatiek lid

7 mrt 2010
    2.491
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Ik vind dit wel een leuk onderwerp. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik echt lang heb gespaard voor het moment dat we eindelijk een kindje zouden krijgen, maar dan nog. Het hoeft niet nieuw-nieuw te zijn, tweedehands is voor ons toch ook nog steeds nieuw?
    Commode komt van marktplaats.
    Kast uit een soort outletwinkel.
    Ledikant wordt door mijn vader gemaakt.
    Wieg is geleend.
    Verder hebben we onwijs veel kleren van een vriendin en een collega gekregen. Dat is echt uitzoeken wat je mooi vind en de rest? Tja, die geef ik weer door aan een andere aanstaande moeder. Wel met het idee, dat als ik ooit kleertjes weg kan doen, dan geef ik ze ook door!! Pay it forward!! ;)
    En dat geldt dus ook voor m'n voedingskussen, omkleedkussen, hydrofieldoeken, badje enz. Is echt allemaal gebruikt en gekregen. Als je het met dat idee kunt doen, dat vind ik mooi. Zeker als iemand minder te besteden heeft!! Ik heb trouwens zelfs wat zwangerschapskleding gekregen en dat behoort nu echt tot m'n favoriete kleren!!
    We hebben heel eerlijk gezegd wel een nieuwe kinderwagen besteld en goede verf gekocht. Maar goed, daar heb ik al die tijd voor gespaard.

Voor ons hoeft het allemaal niet nieuw. Ik vind het ook leuk als iets een verhaal heeft. En nu we zo veel hebben gekregen, ben ik ook erg geraakt door hoe lief mensen kunnen zijn. Ze weten van onze wens, zijn heel blij dat we nu een kindje krijgen en ze willen een steentje bijdragen aan het leven van ons mopje. :)

10. MarjanDS

MarjanDS Actief lid

28 nov 2011
    442
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier de babykamer en wagen wel nieuw gekocht.
    Kamer hebben we ook wel gebruikt gezocht, maar het prijsverschil was in mijn ogen niet groot genoeg en de paar waar we zijn wezen kijken waren echt beschadigd.

Een wagen heb ik zowiezo liever nieuw, maar dat zit bij mij tussen m'n oren :)

Het vooruitzicht is dat dit de enige van ons samen gaat zijn en dus ook mijn enige zwangerschap/kleintje.
    We hebben het geld ervoor en mijn man wil gewoon dat ik er voor zorg dat het bijzonder is en dingen haal die ik leuk vind.

Toch blijf ik op zoek naar leuk spul voor weinig :) En let dus ook op aanbiedingen van dingen die straks nodig zijn.
    Zit er toch een beetje in haha

11. Chans

Chans Actief lid

16 aug 2011
    401
    0
    0
    NULL
    NULL
    Op zich hebben we aardig wat gespaard en kunnen we alles wel nieuw kopen, maar ik vind het zo zonde. Van de meeste dingen krijgt het kindje toch niks mee! Dus tot nu toe is de stand van zaken:

Kinderkamer (kast, ledikant en commode) € 250,- (via Marktplaats)
    Kinderwagen (Bugaboo Cameleon) € 300,- (via Marktplaats)
    Box (Bopita Charlie met la) € 50,- (via Marktplaats)
    Baby badje (met thermometer etc. ) € 20,- (via Marktplaats)

Vind dat we het netjes doen! Al heb ik nu wel een muurschildering gezien waarvan de kosten € 400,- bedragen, dus maar is even kijken hoe dat goedkoper kan!

Verder gewoon lekker veel spulletjes goedkoop proberen te scoren (aanbieding of bij de Aldi of Lidl of iets dergelijks!). Tot dusver prima te doen :)

12. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    #12 NiekeKris, 20 feb 2012
    Laatst bewerkt: 20 feb 2012
    Ik koop het meeste wel nieuw, maar lang niet allemaal voor de volledige prijs. Niet omdat we het geld niet hebben, maar omdat ik het gewoon zonde van het geld vind. Maar ik vind het prijsverschil tussen gebruikt en nieuw vaak ook te klein en de 'mooiheid' van gebruikt valt me vaak (heel) erg tegen. Dus tenzij ik zeker weet dat het echt nog goed en mooi is en de prijs meevalt, koop ik het liever nieuw.

Babykamer was een 'doehetzelf'-kamer. Ze waren in de fabriek vergeten de gaatjes te boren, waardoor hij 'lastig in elkaar te zetten was'...maar is natuurlijk maar een beetje meer werk als je een beetje handig bent. En het was één van de weinige kamertjes die we allebei mooi vonden (en het was een compromis: de een wilde wit, de ander donkerder hout, deze is van licht hout ;)). Wagen hebben we ook nieuw gekocht, maar in de uitverkoop. Was meteen ook de enige waar man en ik met ons lengte verschil allebei goed achter konden lopen. Voor de MC heb ik op internet gezocht waar hij het goedkoopst was, scheelde best een hoop geld. Badje hebben we gewoon een wit basisbadje bij de Hema gekocht, scheelt ook weer een hoop geld met al die dure merken en dingen met plaatjes erop en hij is net zo goed. En veel dingen als lakentjes, hydrofielluiers ed zijn bij het Kruidvat heel vaak in de aanbieding, scheelt ook zo de helft.

Met kleding merk ik wel dat ik wat minder van 'goedkoop' aan het worden ben. In het begin droeg ze kleding kort, dan bleef het sowieso wel mooi, maar nu ze kleding langer draagt, merk ik vaak echt wel verschil tussen Zeeman/Wibra/Hema/enz. en wat duurdere merken. En zeker nu ik weet dat er nog een tweede meisje bij komt, vind ik het wel handig als ik het dan nog kan hergebruiken. :) Kleding maken doe ik wel, maar is heel vaak even duur of duurder als kleding kopen. Een beetje leuke stof en versiering ed kost heel vaak nou eenmaal aardig wat geld, al kun je daar natuurlijk ook mazzel in hebben, en voor een jurkje in maat 104 heb je toch al behoorlijk wat stof nodig...

13. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Wij konden het geld wel missen, maar vonden het zonde om aan sommige dingen veel geld uit te geven.

Wij hebben de commode en de kleding kast van familie gehad. Hun kinderen hadden daar al gebruik van gemaakt, maar het was degelijk hout,dus geschuurt, likje verf en het was weer als nieuw. Bedje wel nieuw gekocht, maar gewoon een simpele bij babydump.

Kleding koop ik ook geen merk van. Ik haal veel bij v&d van friendz, hema,h&m en soms bij zeeman/wibra als er iets leuks hangt. Sommige maatjes heeft hij maar 3 weken gedragen. Vond het zonde om dan pakjes van 50 euro aan te schaffen.

De kinderwagen hebben we wel nieuw gekocht, ook met het idee dat er misschien in de toekomst nog wel meer gebruik van gemaakt wordt. Naar ook in de aanbieding bij babydump, de mutsy transporter helemaal compleet 379 euro. En hij bevalt super. Rijdt veel beter dan een aantal veel duurdere van vriendinnen.

Commode plank: gewoon een simpele plank bij de karwei gekocht en opgehangen. Scheelt zo een hoop geld.

14. syrae

syrae Fanatiek lid

14 mei 2011
    2.685
    1
    0
    professioneel oppasser (ben activiteitenbegeleidst
    Haarlem
    onze kinderwagen kostte 17,50, komt bij de kringloop vandaan. De tummytub ook die kostte 2,50. De komplete badset was 30 euro, marktplaats. De commode en kledingkast dan wel weer 300 euro, maar die komen van de Ikea en zijn niet specifiek voor commode en kledingkastdoeleinden geschikt maar zijn een wandmeubelserie, die kunnen we dus makkelijk doorverkopen als ons kind(jes) die neit meer nodig heeft.

Ik heb wasbare luiers aangeschaft, totale aanschafprijs 400 euro, komt nog ongeveer 150 euro per kind aanwaskosten bij (geen droger hier) en gaan als we een beetje zuinig ermee omgaan makkelijk 2,5 kindjes mee dus dat is een gigantische besparing op luierkosten. Zelf heb ik wasbare billendoekjes gemaakt (lap flanel, in stukken knippen en even omzomen) en flanellen luiers voor 6,50. (weggooi billendoekjes kosten al snel zo'n 200 euro en als je dan toch luiers gaat wassen kunnen die doekjes er makkelijk bij)

We hebben een koudschuim kindermatrasje, koudschuim op maat besteld via internet en er zelf een tijkje omheen gemaakt, ook ongeveer 30 euro. We hebben mijn wieg, die is nog door opa gemaakt dus de maten wijken wat af van de standaard, vandaar het matrasje wel op maat moeten bestellen.

Ik heb bij mijn moeder de resten stof uit de stoffenkist gestolen aangezien ze bijna nooit meer naait en ik heb babykleertjes gemaakt en een boxspeelzak. De box zelf hebben we van vrienden gekregen, samen met een 2e kinderwagen en ledikantje, die staan nu bij mijn ouders voor als ze oppassen.

Een goede vriend maakt een prachtige muurschildering op de muur van de kinderkamer, kosten 150 eur voor het materiaal en zo nu en dan een avondmaaltijd :) zal ff n fototje uploaden want die schildering is wel zoooo gaaf!

Verder heb ik een tante die kinderboeken recenseert dus ik heb een leuke collectie kinderboeken staan en vindt mijn moeder het heerlijk om met nuttige cadeau's aan te komen, scheelt weer een hoop geld.

Het is makkelijk om mensne in je omgeving in te schakelen in mijn ervaring. Scheelt veel geld.

15. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    hier ook bijna alles van marktplaats.
    - ledikant 15 euro (wel nieuw matrasje maar dan van leenbakker-ikea)
    - commode 50 euro
    - wipper 10 euro
    - box 35 euro
    - maxi cosi 35 euro (nette mensen)
    - grote maxi cosie autostoel 75 euro
    - quinny zap 50 euro
    - quinny buzz 60 euro
    - quinny freestyle wandelwagen compleet 60 euro
    - mozesmandje/wiegje 40 euro
    - beco butterfly2 draagzak 60 euro
    - badje met standaard 10 euro

alleen een aantal kleertjes en wat beddenspul en hydrofielen en dergelijke nieuw gekocht. speelgoed komt grotendeels van marktplaats af en bijv. koninginnendag en 2e hands beurs van bijv. speelotheek. allemaal nog super spul. voor nieuwprijs van 1 ding heb ik nu 2-3 speeltjes.
    kleertjes koop ik veel bij zeeman of wibra. hema en V&D. ook veel 2e hands kleertjes van marktplaats of bijv. markten als koninginnendag. ook veel merk als nijntje, bakkaboo, noppies, lief enz. tegen kleine prijzen. niemand die dat in de gaten heeft. ze denken allemaal dat het nieuw is en kind ziet er altijd picobello uit. vindt het niet zo nodig om kind in een broek van 20 euro te hijzen.

kindlief doet het prima op kruidvatluiers en voeding. voeding heb ik als tip gekregen van de CB-arts. die vertelde dat het na genoeg hetzelfde is als de duurdere nutrilonvoeding. voeding moet in NL aan allerlei kwaliteiten voldoen dus er zijn geen slechte voedingen. alleen bij nutrilon betaal je grotendeels voor de reclame.
    maak zelf groente en fruit happen. scheelt een hoop geld en is stukken gezonder.

16. Erica82

Erica82 Actief lid

28 aug 2011
    431
    0
    0
    Fotograaf
    Zwolle
    Mijn man en ik hebben het niet super breed, maar we redden het prima. Dus wij kunnen ook niet veel geld uit geven. Bovendien vinden we de prijzen voor complete babykamers soms echt veel en veel te gek.

Dit hebben we tot nu toe:
    Wieg - gratis: familiewieg. De bekleding hiervoor krijgen we van mijn moeder en stiefvader.
    Wandelwagen - 25 e (staat bij mijn moeder) Is een jaren '60 Koelstra. Erg tof.
    Ledikant - 7.50 e (50% kortingsdag bij de kringloop) jaren '60 model
    Maxi Cosi - 3.00 e (50% kortingsdag bij de kringloop)
    Badje met standaard - 5.00 (50% kortingsdag bij de kringloop)
    Babyfoon - 5.00 (50% kortingsdag bij de kringloop)
    Commode - 40.00 e Antiek model. Via Marktplaats.
    Kledingkast - staat er nog en is prima te gebruiken.

Verf voor op de muur hebben we nog of gekregen; mijn schoonmoeder gaat samen met ons een muurschildering maken zij heeft de materialen dus dat kost ook niets.

Gordijntjes ga ik zelf naaien, van dezelfde stof als de wiegbekleding.

Wij willen ook wasbare luiers gaan gebruiken, omdat we vinden dat wegwerp luiers zo vreselijk veel afval produceren en op de lange termijn zijn wasbare toch goedkoper. Daar speur ik marktplaats ook voor af, want zelfs 2e hands zijn ze nog goed te gebruiken. Hier willen we dan ook wel wat meer voor uitgeven.

Draagzak, badsteuntje en flessterilsator kan ik van de zus van een vriendin overnemen. Totale kosten 23 euro.

En bij de IKEA halen we een rolgordijntje, twee lampen en een goedkoop dekbed (om voor de boxkleden te gebruiken) totaal 50 euro.

Moeten alleen nog even een matras voor het ledikantje aanschaffen, maar die maat (55x110 cm) is lastig te krijgen. Dus nog even zien hoe we dat gaan doen... Kindje hoeft daar eerst toch nog niet in. Wiegmatrasje moet ook nieuw komen, nog even kijken hoe we dat gaan doen.

Groente en fruithapjes zal ik later wel zelf gaan maken. Dat is net zo goed als potjes.

En de lijst zal de komende weken nog wel aangevuld worden...

17. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hier een man die eigenlijk alleen maar nieuw wil, dat vind ik jammer want oh, wat kan je juist creatief zijn als je een beetje zoekt! No walk of shame maar juist FAME... de allerleukste dingen bedenk je natuurlijk zelf en door 'moeten' word je creatief!

Als je weinig geld te besteden hebt aan boodschappen dan kom je waarschijnlijk niet bij de AH. Toch eens naar binnen lopen en dan de Allerhande pakken. Daar staat altijd leuke budget recepten in met ingrediënten die je prima elders kunt kopen!

Ik struin graag rommelmarktjes af, daar zijn de meest geweldige dingen te vinden. Een likje verf en hopla! Brandnew!

@Erica... matrasjes kun je op maat laten knippen. Even kijken bij een goeie winkel waar je ook je gordijnspullen haalt.

En inderdaad.. in je omgeving kijken wat vrienden en familie allemaal kunnen... we maken veel te weinig gebruik van al die kennis en kunde. Zo heb ik in mijn vriendenkring een paintbrusher en een coupeuse.. reuzehandig en ik ben weer goed in taal. Zo helpen we elkaar!

Succes allemaal bij het vinden van de ALLERLEUKSTE koopjes!

18. Erica82

Erica82 Actief lid

28 aug 2011
    431
    0
    0
    Fotograaf
    Zwolle
    @Cygnet2: he, bedankt voor de tip :D Daar hadden we zelf nog niet aan gedacht.

Rommelmarkten zijn inderdaad erg leuk :) Mijn man vind dat niet zo leuk, wat wel jammer is, maar daarentegen gaat hij wel weer graag naar de kringloop.

19. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Erica82: een maxi cosi zou ik persoonlijk niet bij de kringloop kopen. je weet totaal niet bij wat voor mensen het vandaan komt. die van mij komt van marktplaats. wordt ook afgeraden maar ik ben hem persoonlijk gaan halen zodat ik ook kon zien wat voor mensen het waren. dit waren hele nette mensen die duidelijk erg zuinig waren op hun spullen. heb ook wel eens wat bij iemand gehaald waar ik nooit en te nimmer een maxi cosi van daan zou halen.
    maar bij een kringloop weet je dus helemaal niets. als ze hem een paar x goed hebben laten vallen dan kunnen er al inwendige scheurtjes inzitten.
    heeft hij wel een keurmerk??

20. pety01

pety01 Actief lid

3 mrt 2011
    434
    219
    43
    NULL
    NULL
    Oef, ik ga nu iets heel engs zeggen :(. Minder geld maakt een stuk creatiever en dat vind ik vaak wel veel leuker.
    Begrijp me niet verkeerd, ik gun iedereen het beste, maar als je wat minder te besteden hebt ben je vaak noodgedwongen een stuk creatiever. Er komen veel originelere oplossingen.

Wij konden geen leuke babykamer vinden en vonden wat we nog acceptabel vonden veel te duur en hebben daarom badkamer meubelen bij de ikea gekocht en deze aangepast naar een commode en een kledingkast. Goedkope ledikant van Ikea erbij en gewoon leuk aankleden met lakentjes van overigens de Wibra. Een paar euro voor leuke olifantjes i.p.v. 25 euro voor een zetje met mijntje erop. Dat betaal ik zelfs niet voor mijn eigen beddegoed.

Kleertjes veel van Hema, H&M en Zeeman.

Ik weet niet waar je woont, maar er zijn door het hele land nog wel eens tweede hands kleding en speelgoedbeurzen. Veel voor weinig :D

Als je een leuk thema voor je kamertje hebt dan kun je prima tweede hands meubeltjes kopen en dit volgens dat thema opknappen/verven. Dan lijkt het al snel een geheel en niet een bij elkaar geraapt zootje.

Oh ja, goedkope effen truitjes en dan applicaties van wibra/zeeman/action e.d. er op plakken/naaien.

Ik ben wel erg benieuwd naar de creatieve oplossingen verder.

Deel Deze Pagina