Even een vrolijk droom topic, wat zou je doen als je vandaag 100.000 euro cadeau kreeg? Ik zou even 7 zitter kopen. Wat dingen isoleren in huis, misschien zonnepanelen. Een mooi sierrad kopen en een mooie reis maken. Ik zou ook graag een nieuwe vloer willen.
Absoluut verhuizen naar een huis met 6 slaapkamers en een werkkamer. Ik verlang naar meer rust in huis
Ik denk een mooie reis maken of waarschijnlijk meerdere. En misschien een nieuwe (mooie tweedehands, want echt nieuw hoef ik niet) auto kopen.
Huis afbetalen , studieschuld afbetalen. Zonnepanelen plaatsen. Nieuwe keuken en badkamer plaatsen. Naar New York met onze zoon. De rest zet ik op de bank.
Ik denk een deel hypotheek aflossen, een flink deel (zeker de helft, misschien meer) veilig wegzetten en verder misschien wat dingen in huis aanpakken. Verhuizen zou ook een optie zijn, maar het aanbod valt vies tegen hier in de omgeving - dan zitten we met een ton meer nog steeds in huizen die qua ruimte wel groter zijn dan ons huidige huis, maar qua locatie echt een achteruitgang. Of juist hele dure appartementen met maar 2 slaapkamers…
Schulden afbetalen, zodat we met een schone lei zouden kunnen beginnen. En verder het liefst oppotten, zodat we een keer geen geld tekort komen en een keer uit eten kunnen oid.
Een mooie reis en de rest in de hypotheek zodat we lagere maandlasten hebben en dus maandelijks profiteren van meer financiële vrijheid.
@owly: Is jullie hypotheek (of bedoel je wat anders met huis?) zo laag dat je daarna nog geld overhoudt voor al die andere dingen?
Ik zou dan gelijk opdracht verstrekken om een overkapping te plaatsen. Een gedeelte aflossen op de hypotheek. En de rest voorlopig op de spaarrekening zetten.
Voor de kinderen wat opzij zetten (we kunnen nu niet voor ze sparen) Delen met anderen die nog minder hebben dan wij. Een nieuwe goede elektrische fiets Op vakantie naar de bergen Iets ruimer leven dan nu mogelijk is
Dan gaat meteen de woonkamer op de schop. Die heeft een opknapbeurt nodig: nieuw glas in het grote voorraam, dat is lek. Muren gladsticen en een mooie kleur, nieuwe gordijnen en een nieuwe vloer. En nieuwe kasten en salontafel. En de bijkeuken heeft ook een facelift nodig. Een nieuw keukenblok erin. En verder weet ik het niet. Ik denk sowieso een deel apart zetten voor de kinderen. En tja, elk kind bijv 10.000 geven en we zijn er alweer een eind doorheen
Ik zou iets schenken aan familie, iets naar een goed doel, misschien een tinyhouse kopen of een caravan. Als er nog iets over is dat op de bank zetten.
Een schuld afbetalen en dan gaan sparen voor een huisje. Door de woningmarkt kom ik maar niet weg uit mijn woning en kopen zou zo veel meer kansen geven
Ik denk allemaal in de hypotheek. Zodat vriend minder kan werken en ook mijn maandlasten lager worden, zodat ik meer kan sparen voor een auto. En weer eens een vliegreis met gezin.
Verbouwing van ons huis afmaken zoals de bedoeling was en de rest van het geld geven aan andere slachtoffers van onze oude "aannemer".