Ervaring borstvoeding en de pil?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door SydneyGirl, 18 aug 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SydneyGirl

SydneyGirl Niet meer actief

Sinds mijn dochtertje van dik 6 maanden naar de opvang gaat en ik op die dagen kolf is helaas mijn cyclus weer op gang gekomen. Balen want niet alleen loopt de productie tussen eisprong en menstruatie steeds weer terug maar ik word echt helemaal gek van de PMS in die periode. Ben echt niet te genieten en vind mezelf dan echt geen leuk mens.

Ik zou wel met de pil willen beginnen (puur voor de PMS, ik heb geen relatie oid dus qua anticonceptie is het niet nodig) maar twijfel. Het wordt sowieso pas aangeraden na 6 maanden borstvoeding. Zijn er hier leden die de pil hebben geslikt terwijl ze borstvoeding gaven? Hoe ging dat qua smaak en productie? Of andere tips tegen de PMS die met borstvoeding te combineren zijn?

2. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    Hier was de combinatie pil geen succes voor mij. De voeding liep zo hard terug dat het stopte. En ik voedde al bijna een jaar… tweede keer wilde ik na 18e de stoppen en ben ik weer met pil beginnen. En weer liep het keihard terug. Misschien is de ‘cerazette’ nog een optie of acupunctuur. Dat laatste heeft mij heel erg geholpen om de hormonen weer in balans te krijgen. Aan m’n humeur wist ik welke week van de cyclus ik zat

3. SydneyGirl

SydneyGirl Niet meer actief

Dank je wel voor je reactie. Hier was ik idd al bang voor.

4. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Mijn zoon was wel iets jonger, maar toen ik met de gewone combinatiepil begon tijdens de BV stond ik binnen een week helemaal droog. Op zich was dit ook mijn bedoeling (ik wilde stoppen), maar ik weet dat ik toch overvallen was door hoe snel dat ging... Ik heb nauwelijks BV hoeven afbouwen omdat productie dus instortte...

SydneyGirl vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina