Hoeveel speelgoed mee op vakantie?

Discussion in 'Vakantie en vrije tijd' started by Carino, Jul 20, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Carino

Carino Fanatiek lid

Feb 2, 2011
    4,277
    0
    36
    Ik ben een beetje nieuw in het op vakantie gaan met de auto en ook met kinderen.

Wij gaan naar Frankrijk, hebben een huis gehuurd en we gaan met een dochter van 2,5 en zoon van 8 maanden.

Wat is verstandig om mee te nemen aan speelgoed? Hoeveel spelen ze echt met speelgoed?

We hebben een huis met zwembad dus daar zal veel gespeeld worden met zat te denken om bijvoorbeeld een doos duplo mee te nemen. Is dat handig of overdreven?

Zoon speelt uiteraard nog niet echt met speelgoed. Dus hij vermaakt zich met alles wel.

2. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,784
    18,936
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Ik heb één tas en ik beperk het daartoe. Inmiddels is onze oudste bijna vier en de vorige vakantie was het echt niet keer zo dat ik iets te zeggen had over het speelgoed dat hij meenam. ;) Maar andere jaren nam ik meestal wat dingen mee wat overal leuk is. Van die plastic zandbak-auto's kun je prime binnen gebruiken, maar ook in de zandbak of in het zwembad. Bovendien raken ze niet zo makkelijk kwijt als de gewonen (veel kleinere) metalen autootjes. Verder een emmertje. Dat is binnen een prachtige autogarage of bouwplaats ofzo. En ook daar kun je ook weer prima mee in de zandbak of het zwembad terecht.

Nu denk ik wel eens dat een (gemiddelde) jongen wat speelgoed betreft makkelijker is dan een meid. Geef een jongetje iets met wielen (liever twee of drie ietsen met wielen) en het is algauw goed. Maar misschien is dat alleen mijn beleving omdat ik geen meisje heb en dus eigenlijk niet weer waar die variant mee speelt. :)

Ik vind het trouwens altijd wel fijn om wat speelgoed mee te hebben. Zeker met een kindje van een maand of acht erbij, denk ik. Er zullen toch altijd wel wat momenten zijn dat je gewoon eens een uurtje of een paar uurtjes in of bij het huisje blijft.

Wij nemen nu ook wat kinderspelletjes mee (voor het eerst, met 2,5 had onze zoon nog geen zitvlees voor memorie ofzo. Maar misschien de jouwe wel?) En natuurlijk altijd een paar boeken. Q

Nooit meer dan in die tas past. Dus nu zoon zelf wat kan uitkiezen, houdt hij zich daar ook gewoon aan. Daar stuur ik trouwens nog wel een beetje bij.

3. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Wij namen/nemen kleurtjes en een nieuw kleurboek mee.
    En dan nog leuke poppetjes die zowel gewoon als in het water gebruikt kunnen worden.
    Als je met de auto gaat en de ruimte heb kan je ook duplo meenemen, waarom niet. Wij gaan met het vliegtuig en dan ben je toch beperkter met wat je mee kan nemen.

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

Wij gaan met het vliegtuig dus ik bepaal wat er mee gaat voor zowel de jongste als de oudste want het is een beperkte ruimte. Ik zorg meestal voor wat nieuwe dingetjes voor onderweg (nieuw kleurboek ofzo) en neem een paar vertrouwde dingetjes van thuis mee, een favoriete knuffel, kleurpotloden, een paar boekjes om voor het slapen te lezen. Verder koop ik ter plekke altijd wat goedkoop speelgoed, plastic diertjes ofzo.

5. aapje79

aapje79 Fanatiek lid

Feb 11, 2010
    1,712
    28
    48
    gelderland
    wij gaan kamperen en nemen weinig speelgoed mee. een bal, wat te kleuren en puzzelen. verder vermaken ze zich prima op de camping

6. angel229

angel229 Niet meer actief

Ik had een kratje met daarin duplo, paar boekjes, kleurpotloodjes/kleurboek, wat little people poppetjes, haar pop. Verder had ik wat buitenspeelgoed zoals jeu de boule, bellenblaas, een bal. Wij waren kamperen in een mobil home. Omdat we in voorseizoen waren heeft ze er best veel mee gespeeld (als we op de camping waren).

7. Luppy

Luppy VIP lid

Dec 1, 2007
    7,166
    2,282
    113
    Wij gaan met de caravan, dus dan kun je makkelijk iets meer meenemen.
    De jongens hebben allebei een curver bak waar ze hun eigen speelgoed in mogen doen. Bij de oudste gaan er dan voornamelijk boeken in. Bij de andere veel dieren en playmobil ridders. Verder hebben ze een kleine afsluitbare bak met lego en ik neem twee lege tekenboeken mee met een set stiften.
    Meestal spelen ze er niet eens zo heel veel mee, omdat ze vooral veel buiten spelen in de vakantie, maar op een regenachtige dag is het toch wel fijn om wat speelgoed mee te hebben.

Voor onze dreumes neem ik nog wat autootjes, treintjes, paar stukken houten treinrails en Duplo Primo mee. En een bal niet te vergeten, aangezien hij blijkbaar in training is om over 20 jaar Robin van Persie op te volgen, haha.

8. Lentes

Lentes Niet meer actief

Mijn ervaring is dat er met het speelgoed ter plaatse nauwelijks gespeeld wordt, alles is nieuw en interessant genoeg!
    Mocht er verveling toeslaan dan zoek ik daar iets om mee te spelen (bak water, fles om zand in te doen, figuren maken met steentjes/takjes/dennenappels etc.)

Speelgoed wat mee gaat is voor onderweg in de auto en in mijn tas een nieuw kleurboekje/wasco voor bijvoorbeeld een langer etentje.
    Nog een bal, emmertje, schepje dat is het!

9. p1982

p1982 Niet meer actief

voor de oudste
    loombandjes
    barbiepop
    voorleesboek

jongste
    poppenspullen
    puzzel

beide
    tekenspullen
    bal

voorleesboek

10. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Zoon bijna 6:
    - kleurblok met stiften
    - div gezelschapspellen travelsize
    - een vakantieboek
    - klein loompakketje
    - leesboek

Dochter 4:
    - Kleurboek + stiften
    - zie spelletjes
    - een klein aankleedpoppetje

Drie voorleesboeken

Zoon: 9 maanden
    - 8 blokjes
    - 1 autootje

En natuurlijk zijn de knuffels mee

11. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

Sep 23, 2013
    4,559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Doeboek
    Tekenblok
    Prikblok
    Paar puzzels
    Zijn twee favo treinen en een stuk rails
    Lego, misschien Duplo
    Knuffels
    Voorleesboeken

12. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

Nov 15, 2007
    3,124
    0
    36
    Hier gaat de bak met lego gewoon mee. Vorige jaren namen we altijd duplo mee, maar nu gaan we de overstap naar lego maken. Scheelt weer in ruimte. :)
    Verder zo veel als past in de auto........... kleurboeken idd. stiften, schaartje, prittstift, loomspullen, wat spelletjes voor binnen en buiten, verder weet ik het nog niet....

13. EdN

EdN VIP lid

May 27, 2011
    8,830
    3,626
    113
    Mijn zoontje heeft een klein rugzakje en dat mag hij altijd vullen met speelgoed dat hij mee wil nemen. Soms vervang ik stiekem wel eens 1 of 2 dingen, omdat ik weet dat ie dat dan uiteindelijk toch liever bij zich heeft. Voor de baby (en toen de oudste kleiner) was pak ik zelf wat kleine rammeldingetjes en wat van die speelringetjes, zodat ik speeltjes kan ophangen aan van alles en nog wat. En ik zorg ook altijd voor een paar boekjes.

Share This Page