Hekje voor de slaapkamerdeur?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Vanes, Jul 9, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vanes

Vanes Actief lid

Jul 28, 2007
    182
    1
    0
    Wij zijn al een tijdje aan het denken hoe we de eerste etage kids-proef kunnen maken.
    Nu is er echt geen uitstel meer mogelijk, want het wordt echt te gevaarlijk.

Eerste optie hadden we hekjes voor de trappen, maar aangezien er een trap om hoog en om laag naast elkaar zitten kunnen we de hekjes niet goed monteren.

Nu hebben we bedacht om gewoon een traphekje voor de slaapkamer deur van de kleine te plaatsten. Dan kan zij in haar kamer spelen als ik me aan kleed zonder dat ik bang hoef te zijn dat ze van de trap valt.
    Ik heb alleen één maar; Is het niet gevaarlijk voor als er brand uit breekt. Hier door kom je natuurlijk minder makkelijk de kamer binnen.

Zijn er andere die het probleem ook zo hebben opgelost of een beter idee hebben??

2. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

Nov 15, 2007
    4,760
    0
    0
    Je hebt ook speciale traphekjes die je naast elkaar kunt monteren voor zowel de trap naar boven als naar beneden. ook heb je van die afneembare traphekjes. Je zou eens kunnen kijken op Kinderveiligheidswinkel. Succes!

3. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

Jul 2, 2008
    3,253
    16
    38
    Brabant
    Wij hebben ook twee trappen naast elkaar zitten, maar toch 2 hekjes. De zoldertrap is open, we hebben de ruimte tussen de onderste trede en de vloer dichtgemaakt en het hekje op de eerste trede gezet. Wij hebben de hekjes van ikea en je kunt kiezen welke kant je ze op laat draaien.

4. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Hier voorlopig geen problemen met traphekjes ofzo, maar ik zie eigenlijk het verschil niet bij brand, als het hekje voor de trap zit, waar je zeer waarschijnlijk langs moet, of als het hekje voor haar kamertje zit?

5. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    Ik zou het ook gewoon lekker voor haar deur plaatsen hoor.
    Mijn dochter zou ik er echter niet blij mee maken, want die blijft niet graag in haar kamer als ik in onze slaapkamer ben.
    Onze bovenverdieping is dus 1 grote speelplaats met bende, nog groter dan de speelgoedbende beneden, maar wel een tevreden dochter, hahaha!

En idd, er zijn wel hekjes speciaal voor jullie trappensituatie!

6. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

Jul 2, 2008
    3,253
    16
    38
    Brabant
    Hier net zo:D. Ben meestal langer bezig met die troep opruimen als met schoonmaken boven:p

7. bulldog

bulldog Fanatiek lid

Oct 2, 2007
    4,378
    0
    0
    NB
    wij hebben 2 opentrapen ook naast elkaar
    ook een gewoon traphekje geprobeert maar omdat het schuinloopt kunnen we het niet goed monteren
    ik heb op een site een traphekje gevonden dat voor alle 2 de trappen een hekje zit met 1 deurtje erin.
    kost wel 90e maar veiligheid staat boven alles.
    www.traphekjes.nl
    en dan met 1 deurtje..

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Wij hebben een traphekje op de gang. Want bij de zoldertrap kan geen traphekje, dus dan maar op de gang zodat ze beide trappen (liggen in het verlengde van elkaar) niet op/af kan. Ze kan zo alleen ook niet bij onze slaapkamer komen, maar ik kleed me dus meestal op de gang aan en loop af en toe snel naar onze kamer om kleren te pakken. En soms is ze lekker aan het spelen en kan ik ook even de was sorteren (op onze slaapkamer) enzo.
    Voor de slaapkamerdeur is zeker een goede optie als het niet anders kan. Maar de ruimte om in te spelen vind ik dan zo klein, maar goed, ik ben ook wel een miep daarin ;).

9. Sneeuwwitje

Sneeuwwitje Actief lid

Aug 12, 2008
    308
    0
    0
    Wij hebben een traphekje voor zijn slaapkamerdeur. En ik vind het ideaal. Hij kijkt uit op de douche, dus ik kan me rustig wassen/douchen. En hij zit dan lekker te spelen in zijn kamertje.

10. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Wij hebben ook een traphekje voor Louise's kamerdeur gemonteerd en ik ben er heeeel erg blij mee op deze manier.

Share This Page