Ervaring buikwandcorrectie?

Discussie in 'De lounge' gestart door Ukkie1, 26 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.822
    2.249
    113
    Dag allemaal.

Zijn er hier dames die een buikwandcorrectie hebben laten doen? Hoe is dit gegaan, hoe is de napijn, het resultaat, waar heb je het laten doen?
    Ik ben 26 en na 2 kinderen heb ik geen borsten meer en een slappe lelijke buik. Ik wil eerst afvallen maar als Ik me daarna nog zo ongelukkig in m'n lijf voel, wil ik hier eens serieus over na gaan denken.

2. Krabje

Krabje Fanatiek lid

8 dec 2011
    3.546
    2.016
    113
    Ik heb in december 2017 een Fleur de lis bwc gehad.
    Ik heb dit laten doen in Eindhoven door dr hoogbergen ( kom zelf uit het oosten, maar wilde de beste chirurg hebben die er is). Zelf betaald.
    Het was heftig, de buikspieren zijn ook gereefd, dus wel napijn gehad.
    Maar zo ontzettend blij met het resultaat.

Herstel was 6 weken en ben ook 6 weken thuis geweest.

3. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.809
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    #3 maartje84, 26 jan 2019
    Laatst bewerkt: 26 jan 2019
    Geef je borsten ff de tijd!
    Ik dacht dat mijn borsten ook compleet geruïneerd waren. Maar borsten hebben na een zwangerschap en voedingen weer tijd nodig om weer wat gevulder met spekjes te worden ;)
    Jouw jongste moet nog 1 worden. Tijd is helend in deze ;)

BWC heb ik ervaring mee, om medische redenen. Ben blij met het resultaat: ik ga nu pijnloos door het leven. En mijn buik: zet mij op een rij met een groep willekeurige vrouwen en vraag een toeschouwer om aan te wijzen wie moeder is... Zolang mijn striae buik afgedekt is zou niemand mij aanwijzen ;)

Maar het is niet alleen zonneschijn. Bij mij was het belangrijkste dat mijn spieren gerepareerd zouden worden. Dat is echt het meest gruwelijk heftige pijnlijke wat er maar bestaat van alle plastische chirurgie ingrepen die er maar bestaan.
    Onderschat dat niet! Wat heb ik een pijn gehad!! Weken lang in bed liggen/zitten (zgn strandstoelhouding). Lachen, niezen, hoesten: dodelijk want dat doe je allemaal met je buikspieren.
    Mijn jongste 2 waren toen beiden 17 maanden en gaf ze beiden nog bv. Manlief moest vakantie en zorgverlof opnemen. Ik mocht zes weken niet alleen thuis zijn met hen. Ik kon ze immers niet zelf in en uit bed tillen. En wat als er brand zou uitbreken: ik kon ze niet tillen!

Ik ben blij dat ik het achter de rug heb.

4. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.822
    2.249
    113
    Fijn dat je zo eerlijk antwoord! Ik weet niet hoe 't met m'n spieren zit eigenlijk. Ik hoop dat ik die wellicht zelf strak genoeg kan trainen en als ik afval alleen vel overhoud. Wishfull thinking wellicht... Maargoed ik ben 26 en gewoon echt heel ongelukkig met die buik.wbt m'n borsten: het was al niet veel, na nr 1 was 't minder en nu... Tja. Is 't leeg slap en lelijk. Haha.

Eerst wil ik nog ong 7 kg eraf. Dus het is zowieso langere termijn dat ik 't zou laten doen. En even sparen ;) Maar verwacht niet dat 't ineens weer fatsoenlijk is dan, zeker omdat ik nog wil afvallen...

5. kimmaikel24

kimmaikel24 Fanatiek lid

22 nov 2012
    1.013
    638
    113
    Ik heb een diep flap operatie gehad, heel iets anders maar met mijn buik hebben ze hetzelfde gedaan als een buikwand correctie.
    Met het resultaat ben ik heel blij maar ik ben wel door een hel gegaan..
    6 weken niet plat kunnen liggen en alleen maar in “ strandstoelhouding”. In het begin kon ik niet eens recht lopen.
    En veel pijn gehad.

Maar het resultaat is erg mooi !
    Dus als je er zo erg mee zit zou ik de opties zeker gaan bekijken !

Succes :thumup:

6. saro81

saro81 Actief lid

12 aug 2014
    222
    32
    28
    Ik heb ook ervaring.

Ik had een flinke diastase. Buikspieren laten reven en overtollig vel weggehaald.
    Mijn herstel verliep heel voorspoedig.
    Er is een besloten FB groep, daar kun he veel info vinden.

Ukkie1 vindt dit leuk.
  7. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.822
    2.249
    113
    Hoe heet die?

8. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.822
    2.249
    113
    En hoelang ben je uit de roulatie geweest? Hoe vond jij de pijn?

9. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Net als Kimmaikel heb ik een dieplap gehad. Het is natuurlijk verschillend per persoon. Maar 6 weken rust is het minimale. Na 3 maanden wordt -als je over klachten praat- nog steeds gesproken over 'oh , maar het is PAS 3 maanden geleden!' Mijn man is 2 weken thuis geweest- en m'n ouders zijn nog een week wezen helpen. Wat het rechtlopen betreft; Ik weet niet hoe het bij Kimmie was- maar ik had niet superveel buikvet- waardoor het best strak gezet is - waardoor je best een tijdje krom loopt, voor je huid en litteken zover zijn dat je genoeg ruimte in de huid hebt waardoor je je huid voldoende op kunt rekken om je uit te strekken. Misschien is dat anders bij een bewuste buikwandcorrectie?

Maar ik heb mijn kinderen zeker 3 a 4 weken niet van en naar school kunnen brengen (500 meter van school) - met 5 weken mocht ik weer heel voorzichtig fietsen- en toen kon ik ze dus wel halen en brengen (maar mocht nog geen kinderen achterop) .

Máár: Inmiddels ben ik 5 maanden na de operatie en ben ik wel blij. Het litteken (44 cm - echt van heup tot heup) geneest mooi, met behulp van huidtherapie en siliconenpleisters. Litteken in m'n navel is iets minder mooi, maar dat vind ik niet zo erg. Maar de operatie was hier niet alleen cosmetisch- dus mijn instelling was wat anders.

Ik zou zéker in een fb groep gaan en je eens inlezen daar.

oh en qua pijn - de eerste 1 week was echt niet fijn. De eerste 3 weken waren vermoeiend door de rugpijn van het kromlopen.. daarna ging het beter. Het gevoel in de buikhuid is wel weg rond het litteken en vooral onder de navel. Maar al met al... is het erg mooi geworden en ben ik er blij mee. Ik was na 2,5 rustig begonnen met werken en na ruim 3 maanden weer mijn volledige uren (maar dat zijn er maar 9 per week) . Hoewel ik een andere operatie heb gehad- was het buikdeel hier wel verantwoordelijk voor .

Ukkie1 vindt dit leuk.
  10. saro81

saro81 Actief lid

12 aug 2014
    222
    32
    28
    De groep heet buikwandcorrectie en heeft dik 10.000 leden

Ukkie1 vindt dit leuk.
  11. saro81

saro81 Actief lid

12 aug 2014
    222
    32
    28
    Het totale herstel duurde 6 weken. Na twee weken ben ik weer gaan opbouwen met werken op kantoor. Toen mocht ik ook weer autorijden.
    De eerste dagen heb ik wel pijn gehad aan mijn buikspieren. Letterlijk alle bewegingen voel je. En ik liep flink krom. Maar met de dag ging het beter. Al na 3 dagen kon ik zonder hulp douchen enzo.

Ukkie1 vindt dit leuk.
  12. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.809
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Bofkont! ;)
    Jouw herstel ging dan wel heel voorspoedig. Ik ben na 4 weken bij een teamoverleg geweest. Niet omdat ik daaar al echt aan toe was, maar omdat ik mij verplicht voelde.
    Ik douchte pas na ruim twee weken zelfstandig. Autorijden kon ik pas weken later. Mijn totale herstel heeft een paar maanden geduurd.

Deel Deze Pagina