Ervaring buisjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Fleur1984, 17 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fleur1984

Fleur1984 Niet meer actief

Me kleine meid krijgt a.s. maandag buisjes. Ik heb een info boekje gehad van het zhuis wat ik allemaal moet meenemen. Dit vind ik meer voor grote kinderen wat hierin staat. Heeft iemand tips wat handig is om mee te nemen?
    Had jullie kindje na de ingreep nog lang last van de oortjes of zagen jullie gelijk verbetering? Ging hij/zij de dag erna weer naar de opvang?

2. Mamakuh85

Mamakuh85 Actief lid

11 jan 2013
    474
    0
    0
    Hoi hoi hier is mijn zoontje 3 weken terug geholpen wij hadden wel gewoon bij wat in het boekje stond en zijn eigen knuffel bij ons in het ziekenhuis hadden ze speelgoed zelfs op de ok. Hier ging hij heel onrustig de narcose in dat was even echt niet leuk maar hij werd gelukkig heel rustig wakker toen we terug waren op de kamer moesten we een uurtje blijven en toen mochten we naar huis in dat uur heeft hij lekker gespeeld en gegeten en was meteen weer de oude en heeft daarna ook geen last meer gehad!

Hij is op maandag geholpen en woensdag moest ik eigenlijk werken en zl naar go zou in princiepe gewoon hebben gekund maar ben lekker thuis gebleven.

3. Happy12

Happy12 Niet meer actief

Eigenlijk hetzelfde als de reactie hierboven, mijn dochter was 16 maanden.
    De narcose was wel even heftig, maar dat is bij de meeste kindjes zo, ze kwam er ook hetzelfde weer uit, dus overstuur.. maar al snel te troosten en na 1 uur mochten we naar huis. Na haar middagslaapje was het net alsof er niks gebeurt was! Behalve geen pijn meer aan de oortjes natuurlijk!

Succes, het gaat je vast ook allemaal meevallen!

4. Happy12

Happy12 Niet meer actief

Ps, wij moesten op donderdag (dan zou ze eigenlijk naar kinderdagverblijf gaan) en daarna zat het weekend ertussen, maar als ze de dag erna zou moeten, had in principe wel gekund denk ik hoor. (al had ik dat waarschijnlijk zelf niet gedaan;))

5. maliro

maliro Niet meer actief

Hier ook appeltje eitje. Mijn kinderen hadden allebei hun eigen knuffel mee. Dochter gewoon een romper met korte mouwen ipv T-shirt. Ze waren allebei vrij snel weer opgeknapt. Mijn dochter moest vanwege haar hart wat langer blijven maar gedragsmatig was ze gewoon zichzelf

6. Leonike

Leonike Bekend lid

21 nov 2011
    521
    2
    18
    Hier dezelfde ervaring.

Ze heeft de dagen erna wel meer geslapen, vooral 's middags. (en ze is door gaan slapen, heerlijk).
    De dag erna naar het kdv hadden wij niet gedaan, ik had vrij genomen, maar had opzich wel gekund.

7. Stefanie83

Stefanie83 Bekend lid

20 jul 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mijn zoontje zijn destijds bij 15 maanden buisjes geplaatst en de neusamandelen geknipt. Hij ging naar de narcose in en kwam er ook hysterisch uit. Dat was echt niet leuk.

Hij is er een paar dagen goed ziek van geweest (dus zeker niet naar de opvang) maar daarna ging zijn gezondheid eindelijk de goede kant op. Al met al was het het allemaal wel waard.

Sterkte alvast!

8. caat

caat Fanatiek lid

5 sep 2012
    1.195
    1
    36
    Ach toch verder bij de KNO dus.... veel sterkte en beterschap met der!

9. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Dochter was 13 maand, narcose ging ze vrij rustig in, ze is nogal nieuwsgierig en leek het er wel interessant te vinden. Wakker worden was drama, ze was heel snel wakker en wij waren er nog niet bij, dus behoorlijk overstuur. Kwartier later weer rustig, na een fles, en ging toen lekker spelen, ruim een uur later mochten we naar huis. En als je zou zeggen ze is naar speeltuin geweest geloofde je het ook. Na middagslaapje is ze gewoon weer meegegaan boodschappen doen. Het was de volgende dag weekend maar ze had gerust naar de oppas gekunt, we hebben er verder niets om gelaten, behalve zwemmen, en 2 dagen bad/douche. Nadien 2 weken douchen met vette watten in de oren, zodat er geen vocht in kwam. Daarna oordoppen laten maken en mag ze ook weer zwemmen, douche en bad na 2 weken weer zonder watten/ oordoppen.

2 dagen na ingreep was ze wel wat jengelig, er kwam ook wat troep uit haar oor, maar veel minder pijn als voor de ingreep.

Het is ons dus heel erg meegevallen en ben blij dat het is gedaan, want ze heeft echt veel minder oorpijn. Slaapt weer beter, kan plat liggen, trekt niet meer aan haar oren.

Heel veel succes!

10. Fleur1984

Fleur1984 Niet meer actief

@roosje. Die oordopjes lijken me ook wel handig. Onze kleine is een echte waterrat :D . Waar heb je die laten maken? Pulkt je dochter ze niet uit haar oren? Als wij iets op haar hoofd zetten doet ze het gelijk af :) . Ben daarom bang dat ze die oordopjes uit haar oren gaat halen

11. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Wij hebben ze bij de kno arts laten maken. Dochter vind het ook maar stomme dingen, we moeten ze afplakken met een pleister, zonder zwemmen geprobeerd om te laten wennen, toen trok ze pleister er meteen af en probeerde doppen uit te krijgen, maar in het zwembad heeft ze genoeg afleiding en gaat het super.
    Leuk, ook zo'n Waterratje:p

12. Happy12

Happy12 Niet meer actief

Ik weet dat kno artsen hierin verschillend advies geven, maar onze kno arts vind zwemdoppen na 6 weken absoluut overbodig... het is gewoon niet nodig volgens haar;)

Deel Deze Pagina