Hoeveel spenen (tegelijk) in omloop?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door tupp, 13 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoeveel spenen heb je rondslingeren?

1. 1

2. 2

3. 3

4. 4-5

5. 6-7

6. 8 of meer

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.780
    18.927
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Na het zoveelste ren-je-rot moment door het hele huis -op zoek naar een speen- vroeg ik me af: hoeveel spenen slingeren er in jullie huis rond? En dan bedoel ik dus echt die in gebruik zijn, niet de voorraad nieuwe in een doosje.
    Wij hebben er op dit moment vier en ik denk er serieus over om dit nog verder uit te breiden. Het idee was eerst 'op elke verdieping 1' (zoontje slaapt 's nachts bij ons op zolder, overdag en 's avonds op zijn eigen kamer op de 1 verdieping en is overdag natuurlijk ook vaak beneden. En nu slingert er dus ook nog een extra speen rond. En dan nog... Weer alle spenen zoek. Op magische wijze wel weer lege koordjes. :( (Daar hebben we er ook twee van.)

Ik zit nu eigenlijk te denken aan
    - 1 in de wieg
    - 1 in zijn ledikant
    - 1 beneden in de box
    - 1 met een koordje aan de mc
    - 1 met een koordje aan de luiertas
    - 1 met een koordje in mijn eigen tas.
    Maar ik vrees dat mijn man me voor gek verklaart als ik zes spenen wil, haha. En dan ook nog allemaal verschillende, zodat ik ze makkelijk op de juiste plek terug kan leggen als hij ze toch nog ergens anders gebruikt. Misschien zou ik er gewoon ook nog 1 in de badkamer moeten hebben (daar ligt hij als grote broer en ik ons badritueel hebben) en 1 met een touwtje vast aan de wipstoel. Misschien ook nog 1 op de commode? Het wordt steeds gekker, haha.

2. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Geen. Maar toen de middelste een speen had 2: eentje boven, eentje beneden. Ging eigenlijk prima, maar hier hadden ze ook niet veel de speen (ook niet als baby).

Maar als jij zes spenen makkelijk vindt.. Waarom niet? Is niet dat het om weet ik wat voor prijzige dingen gaat :p

3. fafa

fafa Niet meer actief

Hier 2 in gebruik... mn linker en mn rechter ;) en die zijn gelukkig nooit kwijt.

4. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    We hadden er 2, een voor de slaapkamer, een voor de woonkamer. Die uit de woonkamer namen we overal mee naar toe. Nu hebben we er een extra in de luiertas (just in case) en een extra ergens rondslingeren. Dus 4, waarvan 2 daadwerkelijk het meest gebruikt worden

5. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.780
    18.927
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Lol, zou wat zijn als je die moest zoeken. Het hele speen-gebeuren is ook echt nieuw terrein voor ons. De oudste heeft ze ook nooit gehad. Bij de jongste zijn we er vrij snel mee begonnen (overproductie, het kind verzoop zowat maar kon de zuigbehoefte niet bevredigen.)

Maar damn, die dingen zijn nog erger dan m'n autosleutel. Die ben ik ook regelmatig kwijt maar dat is logisch: daar heb ik er maar één van. Spenen vallen in dezelfde categorie als nagelvijltjes en pincetten. Ik weet dat ik er minstens 8 in huis heb, maar waar? Ik kom ze alleen tegen als ik ze niet nodig heb.
    Waarbij het zoeken naar een speen nog erger is omdat je opgejaagd wordt door een huilende baby. (In de aanleiding van deze poll; terwijl de oudste natuurlijk ligt te slapen en vast niet blij is als hij wakker wordt gehuild.)

6. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Inmiddels niet meer maar ik had er vier. En ik zorgde dat ik de elke keer voor het slapen alle vier op de commode had liggen. Wel een voordeel: meneer kreeg ze alleen in bed. Dus was makkelijk zoeken

7. Prinsessa

Prinsessa Niet meer actief

Wij hebben er hier 4 liggen, voor de zekerheid ;) Is al vaak gebeurd dat er nergens een speen te bekennen was..

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

hij wil er maar 1. .. soms
    daar hebben we er maar een van (Spaans ding) en dus houdt het verder op.

9. Nyn

Nyn Fanatiek lid

14 jan 2013
    1.008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Wij hebben er hier altijd heel veel gehad. Sowieso in bed een stuk of 4 (meer kans dat hij hem zelf vindt en wij er niet uit hoeven), en daarnaast nog een sruk of 4-5. Reserves voor als we op pad gaan bijv. en het waarschijnlijk is dat kind in de auto gaat slapen (dan ook minimaal 3 mee, niets stressvoller dan een speentje wat per ongeluk op de grond valt, een huilend moe kind en een ouder die aan het rijden is met 120 km/u en ondertussen met een hand achter zich de vloer aan het aftasten is).
    Nu is de jongste 1,5 en mag hem alleen in bed of zo rond bedtijd. Maar kan dus voorkomen dat we hem 's ochtends eruit halen en hij nog even met grote broer boven speelt terwijl wij een was erin doen ofzo. Gevolg?: een week later vind ik opeens speentjes terug in een vrachtwagen in de auto-doos, in een pannetje in het keukentje, in de sokkenmand van de oudste enz...
    Dus, hier heeeeeel veel spenen:p Voordeel is wel dat we ze bijna niet hoeven te vervangen, elk speentje afzonderlijk wordt natuurlijk maar weinig gebruikt.
    Maar wij hebben echt een bloedhekel aan moeten zoeken op stressvolle momenten én geen strak georganiseerd huis(houden)..
    We hebben dus ook in zowat elke kamer een pak doekjes liggen, we hebben min 4 thermometers, 3 kinder nagelknippertjes en op minimaal 4 plekken een paar luiers liggen.

10. Koon

Koon Niet meer actief

Stuk of 5. Altijd gehad.
    Nu zijn ze alleen nog voor in bed dus liggen allemaal op het stoeltje naast zijn bed (dan kan hij zelf een nieuwe pakken als hij hem 's nachts kwijt is).

11. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Wij hebben er vier. Op de 1 of andere manier belanden ze altijd onder z'n bedje dus dan hoef ik niet snachts op zoek maaar heb ik nog resereve.

12. Boommm

Boommm Niet meer actief

4, maar ook vaak kwijt haha. Er ligt er een in haar bedje (aan zo'n knuffeldoekje van Koeka)
    Eentje beneden in de box. Eentje met touw in de bugaboo en eentje gewoon los ergens.
    Probeer ze altijd op dezelfde plek te houden, maar dat wil nog wel eens misgaan

13. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    3 bij de oudste in bed en 4 bij de jongste en dan voor de jongste ook nog 1 in de luiertas en voor beiden een speen in het tasje voor bij de gastouder... *Zucht* :D Dat maakt 10 in totaal!
    En dan nog lig ik 's nachts vaak onder een bed of ledikant te graaien omdat ze weer geen speen kunnen vinden en alles uit bed is gevallen.

14. Ontelbaar, want we raken ze altijd kwijt of we vergeten er eentje mee te nemen onderweg :)

15. Vinexkindje

Vinexkindje Fanatiek lid

2 jul 2012
    2.269
    1.099
    113
    Ik had er drie, eentje in zn bedje, eentje beneden en die ging mee naar de gastouder en eentje standaard in de luiertas. Bij mij werkte het juist goed dat ik er zo weinig had omdat ik ze dan ook echt goed in de gaten hield waardoor ik eigenlijk nooit hoefde te zoeken!

16. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Wij hebben er 3. Gelukkig alleen maar voor in bed. Één zit er in zijn oppas tas. En twee in zn ledikant. Kan hij zelf een nieuwe vinden. Of wij als we er 's nachts uit moeten.

17. Username

Username Niet meer actief

Ze is sinds een paar dagen zonder speen. Maar tot voor kort 6 stuks. Eentje in haar bed en eentje in m'n tas voor noodgevallen overdag. De rest gesteriliseerd in een bakje in de kast. Wisselde ze elke dag om.

18. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Hier hetzelfde :D

19. Lichtroze

Lichtroze Bekend lid

22 apr 2014
    568
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vooral in de nacht heb ik altijd een reserve achter de hand :D

20. fafa

fafa Niet meer actief

Ja, en op het moment dat je denk 'stik, ik koop wel nieuwe' en je komt terug van de drogist, springen er 4 tegelijk uit hun schuilplaatsen. :D

Deel Deze Pagina