Kinderwagen inchecken, gratis?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Elies25, 8 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elies25

Elies25 Niet meer actief

Als je er nou voor kiest om een kinderwagen in te checken als bagage, moet je daarvoor dan betalen?

2. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Je hebt per kindje dat geen eigen ticket heeft een x aantal kilo's dat je mee mag nemen kostenloos. Volgens mij een kilo of 7/8. Kun je na lezen bij je vliegmaatschappij. Wij hebben daarom afgelopen zomer een buggy erbij gekocht dit net 7kilo weegt, deze dus kosteloos in kunnen checken. Daarnaast mocht ons zoontje ook een eigen handbagage mee nemen..

3. Elies25

Elies25 Niet meer actief

Ja de vliegmaatschappij heeft dus zo weinig informatie (Air Arabia), vandaar mijn vraag...

Als je in klapbare hebt kun je die meenemen tot de gate, anders moet je m inchecken als gewone bagage. Maar vroeg me dan dus af of die ingecheckte kinderwagen ook als bagagekilo's meetelt.

Bij Air Arabia mag je namelijk voor je kind 10 kilo aan handbagage meenemen.

4. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

7 sep 2007
    3.945
    42
    48
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    Hoi, bij ons was het zo met british airways dat je de kinderwagen kosteloos meemag nemen in het bageageruim (dit ging niet van de kilo's af) het is geen kleine kinderwagen, vandaar dat ik em wel moest inchecken (wel pas bij de gate) en niet in de cabine mee kon nemen.

5. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Bij Transavia ging dit er idd van af. Wij hebben de kinderwagen incl reiswieg meegevlogen in de prampack toen ze een paar maanden oud was.

Een paraplubuggy gaat niet van de kilo's af en mag mee tot aan de gate,

6. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    Wij zijn in 2010 met onze oudste vier weken naar Amerika en Hawaii geweest.
    Eerst met KLM naar Los Angeles. We hadden een buggy bij ons van Maclaren en wilden niet dat deze beschadigd zou raken dus hebben we hem in een speciale tas als ruimbagage ingecheckt.
    Voordeel was dat we in die tas ook nog een extra luiertas en een zak luiers en onze travelcot kwijt konden.
    Zowel KLM als United Airlines deden hier niet moeilijk over.
    Als je dus toch met zn tweeën bent dan kan je om de beurt je kind dragen.
    Wij hadden overigens een rugdrager die mee mocht als handbagage dus daar zat onze zoon na het inchecken van de bagage en in het vliegtuig in.
    Erg handig!

Deel Deze Pagina