Hij slaapt niet...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ratatosk, 13 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Al weken niet! Nou eigenlijk slaapt hij wel, tussen zes en twaalf savonds. Dan wil hij drinken en meestal nog wel even slapen tot een uur of twee en met een beetje pech is het dan gedaan met de nacht. Ik heb vannacht bijvoorbeeld geslapen van half tien tot half twaalf, daarna voeden en toen kwam de oudste ook nog even. Daarna heb ik nog een uurtje geslapen en nu ben ik alweer uren wakker met een jongetje wat eerst wilde spelen en daarna boos werd toen ik daar niet aan mee bleek te werken.
    Ik denk dat hij nu wel weer moe is, hij ligt op me te brullen... Maar ik kan niet meer ik ben echt dood- en doodop!
    Wat moet ik nou doen om wat slaap te kunnen krijgen?? Ik kan niet om zes uur al naar bed, mijn oudste is er ook nog en ik kan dan gewoon niet slapen.
    Echt ik vind nachtvoedingen echt niet erg maar ukkie gaat gewoon niet meer slapen!!!

2. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Poeh, kan me voorstellen dat je op bent!
    Hij lijkt zijn nacht verplaatst te hebben, maar ja, hoe kun je die makkelijk weer terugdraaien...Mss proberen langer wakker te houden 's avonds? Hier wilde de kleine man ook steeds vroeger de nacht in (rond half 6), maar laat hem dan in de kamer, ga liedjes met hem zingen etc. Zo zingen we het uit tot 7 uur.
    Mss een idee om hem eventueel in de box te laten slapen in de woonkamer? En dan op een wat latere tijd naar bed brengen?

Hugo heeft ook zo'n fase gehad waarbij hij de nacht zag als leuke speelmogelijkheid, maar hij was vrij snel weer op bed. Soms babbelde hij in bed wat door, maar hebben daar in volgehouden. Denk wel dat hij makkelijk te overtuigen was.

Hopelijk gaat het snel beter, maar mss iig even tips vragen bij het CB? En kan iemand een keer een nachtje op de kleine passen zodat jij kunt slapen? Bv kolven en dan je man een fles laten geven 's nachts? Kun je even bijtanken.

3. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Hem in de box laten slapen werkt niet, daar slaapt hij savonds net zo lekker :). Ik zal eens proberen om hem savonds langer wakker te houden. Dat heb ik eerder geprobeerd maar dat is heel moeilijk, hij wil gewoon KO rond zes uur. Maar goed ik probeer het nog eens. Ik moet toch wat hè hahaha.
    Als ik meneer gewoon weer op bed leg gaat hij helemaal over de rooie. En hij kan zo leuk kletsen maar helaas.. Ik weet echt niet wat hij nou precies wil..

Het CB vraag ik niks meer, die willen enkel dat ik ga rekken met de voedingen en dat wil ik niet.
    Ik denk dat ik voor vanavond eens een gekolfde fles in de koelkast zet, dat is misschien wel fijn. Mijn man klaagt ook steeds dat hij niks kan doen en ik blaf hem dan af omdat ik zo ontiegelijk moe ben..

4. adi

adi Niet meer actief

Ik wilde ook voorstellen om hem s nachts de gevraagde voeding te geven en dan de klaarwakkere baby aan je man te overhandigen. Dan kun jij weer gaan slapen en mag hij het even uitvechten.

Kun je ook niet afspreken dat je man s nachts opstaat voor de oudste?

5. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ja hoor dat doet hij meestal ook wel. Gisteren hoorde ik het ventje echt brullen om mama dus dan ga ik wel even.

Als ik de kleine aan mijn man geef na de voeding is het gillen.. Dat hoor ik dan tot in de slaapkamer en dan kan ik alsnog niet slapen :(

6. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    #6 Mykelti, 13 nov 2012
    Laatst bewerkt: 13 nov 2012
    Ik zou zeker gebruik maken van je man door hem de fles te laten geven 's nachts. En, daar maak ik me zelf ook schuldig aan, onze mannen kunnen ook niet meer handigheid ontwikkelen met onze kids wanneer wij de neiging hebben (wel heel logisch hoor!) om de kids te snel over te nemen/ze te helpen etc. Dat is hier wel een issue, dus moet soms op mijn tong bijten en op mijn handen zitten...en dan komt het stiekem toch wel goed. ;):D

Vrienden van ons hadden een huilbaby 's nachts en zij gingen om beurten 's nachts met de baby beneden zitten. Kijk als je baby toch huilt, dan maakt het niet zoveel uit of hij bij jou of bij hem huilt, toch? Als je nu ook niet even voor jezelf kiest, dan stort je straks in en dan hebben jullie helemaal een probleem. ;)

Weet niet of hij al oud genoeg is voor eventueel wat verdikking van de BV? Zou mss ook nog een optie zijn voor de nacht? EDIT: nagenoeg 4 maanden, dus dat zou kunnen.

En qua wakker houden mss even wandelen 's avonds?

7. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    En als je hem om bijvoorbeeld 22.00 nog een keer wakker maakt voor een voeding? Wil hij daarna dan ook niet gaan slapen? Wellicht kun je op die manier ook wat meer ritme krijgen.

Onze dochter was rond die leeftijd ook altijd k.o. na een uur of 17.30. En ik maakte haar dan rond 22.00 uur weer wakker voor een voeding en dan konden we daarna met z'n allen de nacht in. (ze sliep dan 's nachts nog wel altijd bij ons op de kamer in een wiegje, totdat ze een maand of 6 was).
    Succes want het lijkt me slopend zo...

8. adi

adi Niet meer actief

Mijn vriendin maakt haar baby om 20uur wakker, geeft voeding en haalt hem naar beneden. Even zitten, daarna weer voeden - badje - voeden en rond 22uur naar bed.

Haar zoontje had de dag en nacht omgedraaid en wilde de hele nacht clusteren en spelen. Zo heeft zij het verschoven naar de avond.

9. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Dat ga ik doen. Jullie zijn geweldig, bedankt voor de tips. Mijn hoofd is door het slaapgebrek zo mistig dat ik niet meer fatsoenlijk na kan denken.
    Vanavond mag meneer gewoon om zes uur naar bed en dan haal ik hem er in de loop van de avond uit om hem later weer in bed te leggen. Hopelijk begrijpt hij snel wat de bedoeling is.
    In de tussentijd zet ik een flesje klaar welke manlief midden in de nacht mag geven wanneer nodig. Ik moet inderdaad aan mezelf gaan denken want ik sta op hef randje. Zoals ik me de laatste tijd gedraag dat is niet normaal.

De voeding verdikken doe ik liever niet. Hopelijk hoef ik dat ook niet meer te proberen als bovenstaande werkt :).
    En van wandelen valt hij toch nog in slaap :)

10. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Hopelijk gaat het snel beter.

En over wandelen: hier valt hij dan ook in slaap, maar is toch anders, althans voor onze zoon. Hij slaapt dan minder diep en wordt eenmaal binnen, al snel weer wakker. Is meer bedoeld voor je zoontje om onderscheid te leren tussen bed en anders slapen.

Maar zo gaat het vast wel lukken! Succes!

11. Son1980

Son1980 Bekend lid

2 jun 2012
    689
    1
    0
    Heel lastig maar ! Heb misschien een oplossing.

Doe hem om half elf savonds in bad, en dan lekker lang. Je hebt zelf tijd want met een beetje geluk slaapt de oudste ;)

Ik doe mijn kleintje gewoon een half uur in bad. En dan lekker lang met slaap lekker ofzo iets van zwitsal er in. Is er ook van andere merken.

Na dat half uur droog ik haar af en kleed ik haar warm aan. Ze gaat dan in de Puckababy en krijg een warme fles melk.

Als ze slaapt maak ik haar gewoon een kwartiertje van te voren wakker.

Probeer het eens zou ik zeggen. Ik weet niet hoe oud je kleintje is maar ook al lijkt hij daarna alert na de fles is hij ko

Je kunt dit als het werkt steeds meer vervroegen om hem eerder in bed te krijgen! Niet te snel.

Wij doen dit iedere dag en het werkt hier goed.

12. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Hihi om half elf ben ik echt al zeker een uur KO.

Nou hij ligt in bed hoor! Na gtst haal ik hem er weer uit en dan mag hij eten - een uurtje met papa spelen - eten en weer naar de wieg!
    Ik ben benieuwd ik hoop zo dat het de eerste nacht al werkt!

13. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Helaas :(. Klokslag twaalf uur was hij er weer!
    Morgen nog eens proberen.

14. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Dat is balen....
    Ik zou proberen om hem wat later uit bed te halen (al snap ik dat dat onder je eigen bedtijd valt) echt rond 22.00 uur of zo. En dan na de voeding weer naar bed. De kans lijkt me dan kleiner dat hij om twaalf uur weer wakker is omdat hij dan 'net' een voeding gehad heeft.

Hoop dat het vanavond/vannacht wel lukt!

15. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    pfff. ik weet hoe zwaar het is. Wij hebben dit probleem de tussen week 4 en 8 ofzo ook gehad.. Wij zijn gaan inbakeren. Dat heeft erg goed geholpen. Hij slaapt nu veel beter.

16. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Nou het manneke ligt met een lekker vol buikje net weer op bed.
    Op hoop van zegen dan maar ;).

Inbakeren doen we niet, hij slaapt op zijn buik en beweegt heel weinig.

17. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Toch weer kwart voor twaalf.. Het lijkt wel of hij er een klok voor heeft :p.
    Daarna heeft hij bij mij geslapen geloof ik, ik weet het niet meer zo goed.
    Ik weet nog wel dat ik hem rond half drie, drie uur in zijn wieg gelegd heb en dat hij toen tot ongeveer half zeven geslapen heeft. Maar ik was zo gewend om wakker te zijn dat ik zelf niet echt meer geslapen heb. Doh hahaha.

18. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Bij de lactatie deskundige staan ook veel tips.

(sorry geen tijd om het voor je na te zoeken, druk druk druk)

Suc6 en hopelijk kom je snel weer een beetje aan je slaap toe.

19. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Hmmmm, dat heb ik nou ook wel eens, dat ik niet meer weet hoe laat en hoe vaak de kleine kwam...maar er is iig iets verbetering toch?

Hier probeer ik, wanneer hij net voeding heeft gehad en dan weer komt, om 2x te spenen. Helpt dit niet, dan heeft hij echt honger. Vaker doe ik het niet, tenzij hij weer na een tijdje komt en ik niet denk dat hij honger heeft.

Mss heeft hij nog behoefte om bij jullie te slapen?

20. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    jeetje wat slopend idd...ppfff...GAAAPP!
    een nachtvoeding is niet erg, maar zulke nachten mogen gewoon niet :D

ik ben ook wel benieuwd hoe het ritme overdag is? hoeveel voedignen geef je dan? om de hoeveel uur?
    misschien een tip om overdag elke 3 uur te voeden, zo kan je er bijna zeker van zijn dat ze "vol" genoeg is voor de nacht. Zo houdt je ook het dagritme duidelijk...het is dag dus we drinken elke 3 uur en we spelen gezellig! En dan 's nachts alle lichten uit laten, niet kletsen....lastig blijft het zeker.

en hoe slaapt ze overdag?

misschien een idee om een flesje te geven als laatste voeding? misschien vult dat iets meer?

Deel Deze Pagina