Baby slaapt bijna niet meer in kinderwagen/maxi cosi

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Palmboompje, 15 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Palmboompje

Palmboompje Actief lid

16 jan 2013
    364
    0
    16
    Zijn er nog meer jonge baby's die bijna niet meer slapen in de kinderwagenbak of maxi cosi?

Onze dochter van 4 maanden doet dit sinds kort namelijk bijna niet meer terwijl ze hiervoor wel lekker sliep als we onderweg waren.

Is de wereld nu opeens te interessant geworden om te slapen voor een 4 maanden oude baby? ;)

Ik baal er wel van want zo kan ik niet echt meer weg want als ze wel in slaap valt is dit maar voor een kwartier - half uur en dan is ze erg chagrijnig omdat ze te kort heeft geslapen. Voel me nu erg aan huis gekluisterd want wil niet dat ze overstuur raakt na weinig te hebben geslapen.

Herkent iemand dit?

2. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Heel herkenbaar! Ik probeer m'n uitjes zoveel mogelijk te plannen zodat ik wegga als ze moe is zodat ze dan wel in de wagen slaapt, dan doe ik een hydrofiel erover zodat de prikkels minder worden en leg haar op d'r buik (zo slaapt ze in bed ook) en dan gaat het goed.

Als ik weg moet en ze wilt niet slapen dan neem ik de draagdoek mee zodat ze daarin kan.

Ik voel me wel wat meer aan huis gekluisterd maar het is even niet anders en op deze manier kan ik toch nog redelijk de deur uit.

3. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.202
    509
    113
    Mijn dochter is net 2 maanden, maar die slaapt ook zelden in de maxi of kinderwagen, heel soms idd een kwartiertje. Ze slaapt het beste in haar eigen bedje. Ik heb ook vaak afspraken etc buiten de deur, maar ik ga wel gewoon. Je kan toch moeilijk de hele dag binnen zitten? En als we een dag weg zijn geweest, plan ik de dag erna een rust/regelmaat dagje thuis. Ik doe ook regelmatig een boodschap met haar in de draagzak, dan slaapt ze wel.

4. Palmboompje

Palmboompje Actief lid

16 jan 2013
    364
    0
    16
    Nou als ik dat doe dan raakt ze dus helemaal van slag omdat ze te weinig geslapen heeft. Zat ik dan vorige week in het zonnetje op het terras met een krijsende baby ;) ook niet echt gezellig voor de overige zonaanbidders op het terras :)

5. beebje2013

beebje2013 Actief lid

13 aug 2013
    360
    0
    16
    Ons meisje sliep ook nooit in de kinderwagen. En als ze dan bij toeval een keer in slaap viel begon ze bij thuiskomst te krijsen omdat ze wakker werd. Ik ging daarom juist als ze wakker was wandelen, kon ze een beetje rondkijken. Ik zorgde dan dat ik weer thuis was als ze moest slapen. Dat ging perfect!

Trouwens, dat betekende dus dat ik in het begin niet ver kwam ;)
    Maar nu gaat het al stukken beter! Vanochtend lekker samen geshopt en nu nog steeds een vrolijk meisje in huis :D

6. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Herkenbaar hoor,
    Ik plande mn uitjes na de slaapjes of juist zo dat mn zoon net aan zn slaapje toe was,dan lukte t slapen wel. Dus wakker de auto in bijvoorbeeld en dan zzzz onderweg.

7. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Mijn oudste sliep nooit in mc of wandelwagen. In de auto heeft hij sowieso nooit gedaan...

Tussen de 4 en 6 maanden gingen mijn jongens beide sowieso minder slapen waardoor je wat meer buiten de slaapjes om kunt.

8. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Hier ook niet, vanaf geboorte al niet. Eerst nog wel in wandelwagen, nu ook bijna niet meer. In de mc heeft hij nooit geslapen, altijd huilen in dat ding. Heb hier zelfs een keer een berichtje over gepost :D.
    Dus ja, de eerste 2,5 maanden weinig weggeweest... Gelukkig gaat het nu beter. Als hij nu wat langer wakker is, is het wat minder dramatisch dan voorheen. En inderdaad, hij slaapt gewoon het allerbeste in zijn bedje. Zo min mogelijk prikkels en afleiding dus...

9. Wappie82

Wappie82 Bekend lid

27 sep 2012
    712
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter heeft nooit geslapen in de kinderwagen. Een hele enkele keer in de maxicosi in de auto als ze heel moe was, maar verder nooit. Erg balen, want daardoor ben ik altijd veel aan huis gekluisterd geweest. Nog steeds slaapt ze alleen in bed, en daar slaapt ze heel goed, altijd gedaan.

10. Uiltje84

Uiltje84 Niet meer actief

Was hier ook zo. Ik plande zoveel mogelijk om de slaapjes heen.

11. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    Denk idd dat de wereld te interessant is geworden! Hier namelijk het zelfde. Ze wil het liefst om haar heen kijken en alles in de gaten houden. Gelukkig is ze vaak wel moe genoeg om in slaap te vallen.

12. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Hier beide kids ook zo. De eerste weken ging t slapen in de kinderwagen nog. Daarna max 15 min. Pas een weekendje weg geweest. Anderhalf uur rijden dus ik kon steeds de speen terugstoppen. Na heel wat gekrijs en de speen terugstoppen sliep hij wel 3 kwartier.

Als ik weg moet en hij is moe dan is t pittig hoor steeds die speen terug stoppen, en zeker niet stil gaan staan (ook niet voor n stoplicht.

Voor je t weer kunnen ze langer wakker zijn en worden uitstapjes makkelijker. De oudste ging trouwens met 1/1,5 jaar wel ineens slapen in de kinderwagen of auto.

13. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.472
    3.929
    113
    Vrouw
    Zoon is ook 4 maanden en slaapt sinds een paar weken ook nauwelijks meer in de wandelwagen. Tijdens autoritjes is hij zo vertrokken.
    Vandaag 4 uurtjes de stad in geweest en geen oog dicht gedaan, behalve in de auto heen en terug.
    Zoontje wordt er niet vervelend van, kijkt lekker om zich heen en lacht veel. Prima!

14. Leonora86

Leonora86 Actief lid

29 jan 2014
    108
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje heeft rond die leeftijd ook een tijdje slechter geslapen in de wagen en draagdoek maar ergens tussen de 5 en 6 maanden ging hij toch weer beter slapen onderweg.

15. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Herkenbaar dat ze minder goed slaapt, meer kleinere slaapjes. Maar echt chagrijnig is ze niet.
    Ik zorg inderdaad dat ze biet afgeleid wordt als ze aangeeft moeite zijn. Heb een "dooky" die ik voor wagen hang

16. Palmboompje

Palmboompje Actief lid

16 jan 2013
    364
    0
    16
    Bedankt voor de reactie's! Blijkbaar zijn wij toch niet de enigen met een kindje die weinig slaapt onderweg. Was ze dan vrolijk dan had t me niet uitgemaakt maar ze gaat echt huilen van vermoeidheid dus dat vind ik zo zielig. Ze is dan echt oververmoeid. Hopelijk zal het straks makkelijker worden als ze wat minder slaap nodig heeft overdag.

17. beebje2013

beebje2013 Actief lid

13 aug 2013
    360
    0
    16
    Dat komt zeker goed en sneller dan je denkt :)

18. Palmboompje

Palmboompje Actief lid

16 jan 2013
    364
    0
    16
    Dank je! Werd t bij jouw kleintje snel minder op n gegeven moment met het slapen overdag?

19. beebje2013

beebje2013 Actief lid

13 aug 2013
    360
    0
    16
    Ja eigenlijk wel.
    Op het moment slaapt ze 's ochtends 45 minuten, begin vd middag 1,5 uur en eind vd dag nog 45 minuten. Ze kan makkelijk 3 uur wakker zijn. Een maand geleden was dat nog max 2 uur ;)

Deel Deze Pagina