Morgen theorie fietsexamen groep 7

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Anouk2005, 15 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.192
    16.523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Wie zijn kinderen hebben morgen ook theorie fietsexamen groep 7?
    Onze zoon morgen haha
    Ik heb zojuist zitten oefenen en er zitten wel instinkers bij.
    Ik denk dat ik als volwassene echt te veel doordenk en ik moet zeggen dat ik sommige regels ook echt een beetje kwijt ben.
    Is toch erg als je erover nadenkt haha.
    Ik hoop dat die het redt.
    Ik heb ze zelf alle 3 gehaald met oefenen.
    Straks mag die nog een keer oefenen.
    Kennen jullie werkelijk alle regels mbt voetgangers,fietsers,auto's etc.Nu moet ik zeggen dat het in praktijk toch weer anders is dan op papier.

2. Mackwek

Mackwek Actief lid

27 feb 2015
    443
    25
    28
    NULL
    NULL
    Maak je niet druk, als de juf/meester beetje aardig is zakken ze echt niet zomaar. Ik werk zelf als juf en had het toevallig met collega erover vandeweek. Zij kijken ook naar inzet in de lessen en geven soms tips en het is 'maar' een verkeersexamen hoor. Het praktijkgedeelte is veel belangrijker en kijk eens hoe ze vanaf de middelbare school fietsen. Verschrikkelijk toch soms!

Ik werk op maandag apart met kinderen en toevallig aan het verkeersexamen gewerkt. Er werd gesproken over een OFOS! Nog nooit van gehoord:$ gelukkig bleken collega's dit ook niet te weten.

3. JChris

JChris Actief lid

22 feb 2015
    324
    66
    28
    Ik sta ook voor groep 7 en ben met de klas aan het oefenen.
    Toevallig zijn er deze week nog 2 kinderen van groep 8 voor het praktijkgedeelte gezakt! Ze worden steeds strenger, ook met theorie..

4. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik kan me nog herinneren dat mijn basisschool er aan mee deed :D En maar kijken of er een toeschouwer stond. Ik weet nog dat ik het moeilijk vond omdat ik niet wist wanneer ik wel/niet mijn hand uit moest steken wanneer ik een hoek om ging; dus ik stak altijd maar mijn hand uit, zelfs bij een stoplicht voor rechtsaf ;):D

Getuigenverklaring van de man van de drogist later die dag: ohhhh, was dat voor het fietsdiploma? Ik dacht al, ik heb nog nooit zoveel kinderen héél braaf hun hand uit zien steken op de hoek van de straat...

5. Rozaly

Rozaly Bekend lid

26 apr 2011
    736
    0
    16
    Ik sta ook voor groep 7, morgen idd het theorie examen. Wij hebben vrijdag de praktijk. Bij ons zakt er eigenlijk niemand.. en mocht het zo dramatisch slecht gaan, dan mogen ze 's middags nog een keer. We oefenen met de kinderen ook heel gericht, dus dat komt echt wel goed.

6. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Ik vind het wel goed dat ze een verkeersexamen doen.

Alleen, zodra ze in de brugklas zitten, dan gooien ze alle kennis overboord door met honderden naast elkaar te fietsen, door rood, geen voorrang te verlenen.

Misschien ook handig om het nog eens te herhalen voor al die middelbare scholieren ;)

7. disaro

disaro Fanatiek lid

18 aug 2014
    2.036
    251
    83
    Is het altijd in groep 7? hier namelijk in groep 8 en daar zakken kinderen toch ook echt.
    Mijn zoon moet ook en maak me er niet echt zorgen om, ik heb vertrouwen.

8. JChris

JChris Actief lid

22 feb 2015
    324
    66
    28
    Leuk Rozaly! Lang leve de bovenbouw!
    Tot nu toe nooit iemand gezakt bij ons, die 2 van groep 8 verbaasde mij ook! Maak mij om mijn groep (nog) geen zorgen 😉

9. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Wij hebben nooit verkeersles gehad op school en vind dit nog steeds zo jammer want ik ben doodsbang op de fiets en durf dus niet met mijn kinderen te fietsen :(
    Succes voor alle kindjes die moeten

10. TriCo77

TriCo77 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    1.591
    0
    36
    mijn zoon heeft het theorie examen vandaag gehaald.
    ik schrik er wel van, van de 28 kinderen van gr7, zijn er 10 gezakt. die moeten het volgende week geloof ik over doen.

maar mijn zoon heeft hem, hij heeft heel weinig zelfvertrouwen, dus dit is weer super voor hem.
    nu op naar het praktijk gedeelte.

11. Rozaly

Rozaly Bekend lid

26 apr 2011
    736
    0
    16
    En.. allemaal geslaagd? Hier wel :) Morgen nog even fietsen..

12. JChris

JChris Actief lid

22 feb 2015
    324
    66
    28
    Top! Wij hebben het pas 29 mei..

13. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.192
    16.523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier ook de hele klas geslaagd en nu komende woensdag praktijk.Morgen even de route fietsen.

Deel Deze Pagina