Stage ziekenhuis .. Ineens vaak " ziekjes"

Discussie in 'De lounge' gestart door muis26, 20 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. muis26

muis26 Fanatiek lid

Haai haai

Ik loop sinds drie weken stage op de cardiologie in het ziekenhuis .. Ontzettend leuke stage en heb het enorm naar mijn zin.

Alleen voel ik me nu vaker niet lekker . Eergisteren had ik enorm buikpijn en diarree ( dat heb ik echt noooooiiottt) vorige Week al drie dagen hoofdpijn en vandaag voel ik me weer ineens grieperig ( hoofdpijn en keelpijn en rillerig ).

het zet niet echt door dus ik loop gewoon mijn stage ..
    Maar vraag mij af of het even wennen is ofzo als je net in het ziekenhuis werkt .. Met al die bacillen enzo .....

iemand die dit herkent en of tips heeft ???

Ps mijn handen hygiëne doe ik keurig !!!!

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik heb wel gehad toen ik net bij de huisarts werkte dat ik echt een tijd af en aan buikgriep heb gehad.

3. KiDoNe

KiDoNe Actief lid

30 dec 2012
    322
    0
    16
    Twente
    Ik deed altijd schoonmaakwerk op de verpleegafdelingen en had in het begon precies hetzelfde. Iedere keer verkouden, grieperig enz. Komt waarschijnlijk door de bacillen enz. Je lichaam moet daar gewoon aan wennen.

4. muis26

muis26 Fanatiek lid

Oke :!!! Rottig is dat. Ik zat gistermorgen ook een kwartier op de wc en toen snel naar stage geraced. Zo irritant

5. Ballie

Ballie Niet meer actief

Dan heb je straks wel een dijk van een immuunsysteem ;)

6. sydneys

sydneys Niet meer actief

Had dat ooit eens aan mijn huisarts gevraagd en hij zei dat hij het eerste jaar constant ziek was :)

7. Bloem93

Bloem93 Niet meer actief

Ik werk op een kinderdagverblijf en het is denk ik echt een kwestie van een immuunsysteem opbouwen inderdaad.
    Bij elk griepje wat overwaaid ben ik ook ziek.
    Heel irritant!

8. 27mama

27mama Bekend lid

8 mei 2013
    669
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik moest eraan wennen toen ik stage ging lopen bij de kleuters. Sommigen niezen en hoesten gewoon in het rond haha.

Went wel hoor, je bent nu weerstand aan het opbouwen :D

9. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Ik heb dat als ik na een vakantie of zoals onlangs na verlof weer begin met werken. Ik denk dat het echt komt door het klimaat binnen daar en de bacillen.
    Ik werk in een verpleeghuis.

10. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    Nieuwe stagiaire bij mij is ook ziekjes. Lichaam moet wennen aan de bacterien en baccillen die er rond zweven. Tevens is het klimaat ook heel anders in een ziekenhuis/verpleeghuis.

11. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.174
    10.705
    113
    Ik liep ooit in februari op de afdeling kinderveneeskunde. Alle Co.-assistenten kregen hevige verkoudheid, flinke buikgriep of allebei. Er is een gezegde: als een kinderarts ziek wordt, is er een nieuw virus in Nederland :D

12. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    Ik heb 3 jaar stage gelopen op verschillende kinderdagverblijven, en ben 3 jaar af en aan ziek geweest:(

13. mbeekje

mbeekje Bekend lid

9 jan 2012
    725
    1
    18
    Werk als sociaal pedagogisch hulpverlener en passi
    Groningen
    Stage gelopen op de kinderopvang en peuterspeelzaal. Mijn immuunsysteem moest opgebouwd worden, want voelde me regelmatig niet lekker. Je moet er even aan wennen.

14. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.045
    2.183
    113
    Brabant
    Jazeker. Na elke langere onderbreking werd ik ziek. Duurde een week of 2-3 tot t weer zakte. Nu in de thuiszorg nergens last van.

15. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ja hoor, het eerste jaar in de zorg ben ik constant ziek geweest. Nu heb ik een ijzersterke weerstand :)

Wij houden er altijd rekening mee dat een nieuwe medewerker veel ziek kan zijn het eerste jaar.

16. muis26

muis26 Fanatiek lid

Oke bedankt voor alle berichtjes ... Ik hoef me dus niet ontzettend schuldig te voelen als ik morgen echt ziek ben ..

Kachel nu al twee weken door maar voel me nu toch echt wel beroerd ;( wil ook niet met koorts op de afdeling lopen .. Ik vind dat niet kunnen ....

Naja hopelijk zet t niet door vannacht .... Pfffff

17. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Ja , jaren in het ziekenhuis gewerkt en altijd min 3 x per jaar ziek...nu ergens anders en zo goed als niet ziek meer..

18. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Toen ik net in het onderwijs werkte was ik ook heel van verkouden enz in het begin. Nu ben ik er aan gewend en ben ik niet vaak meer verkouden. Het lijkt erop dag je lichaam even moet wennen. Misschien voor alle zekerheid wat extra vitamientjes innemen?

19. Boekenwormpje

Boekenwormpje Bekend lid

1 feb 2014
    903
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb twee ziekenhuis stages gelopen en had er toen ook last van. Continue niet lekker, grieperig, verkouden, koortslip. Eerste jaar van mn eerste baan ook vaak ziek. Dus het hoort er idd een beetje bij. Zou het ook eens aan je collega's vragen van hun stage tijd. Kweeke je meteen wat begrip voor je gammele toestand.

Een goede multivitamine, echinea en genoeg fruit eten helpt wel trouwens.

20. lynnetjee

lynnetjee Bekend lid

30 jan 2014
    647
    0
    16
    verzorgende ig
    limburg
    Ik heb dit toen ik net de zorg inging ook gehad, maar dat was iets van 3maanden max, hierna nooit meer ziek geweest.
    Ik zou zeggen goed op je hygiëne letten dus handschoenen, handen wassen en handen desinfecteren. Dat zou ik zeker doen
    Succes!

Deel Deze Pagina