ICSI in Turkije; wie nog meer?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Imke22, 31 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Imke22

Imke22 Fanatiek lid

28 jul 2011
    1.462
    0
    0
    Oude Pekela
    Hallo allemaal,

Wie start dit jaar nog meer met IVF/ICSI in Turkije? Ik ben erg benieuwd...

Liefs,

Imke.

2. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Geen ervaring mee.
    Ik heb met mijn ex toen wel info gevraagd daar.
    Ik wil je wel heel veel succes wensen en ze zijn echt kundig daar:)

3. Imke22

Imke22 Fanatiek lid

28 jul 2011
    1.462
    0
    0
    Oude Pekela
    Bedankt voor je berichtje! Ik hoop dat onze wens door hun mag uitkomen! :D

4. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.046
    453
    83
    Vrouw
    Mag ik vragen waarom je naar Turkije gaat? Vind het interessant. Zit op dit moment midden in mijn laatste verzekerde poging in NL maar wie weet als dit niet lukt wat ik hierna wil doen... Vandaar mijn interesse ;)

5. Imke22

Imke22 Fanatiek lid

28 jul 2011
    1.462
    0
    0
    Oude Pekela
    Hoi Poema,

Natuurlijk mag je dat vragen. Ze zijn daar verder met de teckniek; andere vloeistof waar het zaad in bewerkt wordt, andere medicatie, een behandelplan wat op ons 2 is afgestemd i.p.v. een algemeen plan, en een andere embryoscoop. Ook laten wij 2 terugplaatsen, hier in NL mag dat niet meer bij een verse poging. En tot slot laten we assisted hatching en IMSI toepasse. Ik heb 2 eerdere behandelingen in het UMCG gehad.

Hopelijk is 3x scheepsrecht! Heel veel succes.

6. Imke22

Imke22 Fanatiek lid

28 jul 2011
    1.462
    0
    0
    Oude Pekela
    Trouwens, misschien heb je iets aan de site humanfirstivf.com.

7. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    Wij willen over een maand of 3 gaan bellen.. Wij hebben es ook veel over gelezen en lang getwijfeld maar na 4 mislukte icsi pogingen willen we toch de gok wagen! Spannend zeg! Waarom mag jij er eigenlijk geen 2 teruggeplaatst? Dat geld niet voor de 3e poging hoor. Ik heb afgelopen maand nog 2 verse teruggeplaatst gehad.

8. Imke22

Imke22 Fanatiek lid

28 jul 2011
    1.462
    0
    0
    Oude Pekela
    Het is tot nu toe zeker een aanrader! Klopt, voor de derde poging geldt dat niet niet..

Je kunt 17 dagen naar Istanbul. maar ook 10/12 dagen mits je eigen HA een verwijzing wil schrijven, medicatie uit wil schrijven en dat je ergens de eerste 2 echo's kunt laten doen. Wij doen dat in Utrecht, omdat het UMCG niet mee wil werken. Dit kost 40 euro per echo en dit bedrag wordt niet vergoed.

Wij gaan dus voor de verkorte versie en vliegen de 23 ste naar Bodrum voor daar een week echt vakantie.. Heerlijk.

9. Imke22

Imke22 Fanatiek lid

28 jul 2011
    1.462
    0
    0
    Oude Pekela
    Jij hebt wel veel cryo's zeg.. Ga je niet eerst je cryo's opmaken? Ik van de 2 behandelingen maar 3 terugplaatsingen; 2 vers en 1 cryo.

10. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.046
    453
    83
    Vrouw
    Wat zijn ongeveer de kosten? Weten jullie dat?

11. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    Ja maar ik laat de cryo's per 2 terugplaatsen.. en meestal zijn er wel 1 of 2 die niet goed ontdooien dus dan ben ik zo klaar.. Ben 2 keer zwanger geweest van een verse.. en nog nooit van een cryo dus heb daar geen vertrouwen in......

Ik heb nu 9 terugplaatsingen gehad.. Bij welke zorgverzekering zit je dan?? Ik bij PNO en heb net een mailtje teruggehad dat ik de 5e poging waarschijnlijk ook vergoed ga krijgen..

Ik ga kiezen voor de 17 dagen Istanbul.. maar wij plakken er denk ik nog een weekje vakantie aan vast..

Ik las trouwens dat je zei Assisted Hatching & de Embryoscoop.. Maar die 2 kun je niet tegelijk doen..

Poema op de site humanfirst kan je de kosten vinden... Daar staat een kostenoverzicht van de reis,hotel blabla.. en ook van de medicatie en alle extra kosten..

12. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.046
    453
    83
    Vrouw
    @Sammy: ok thanks! Als het zover is ga ik eens kijken. Ik hoop dat ik het eigenlijk niet nodig heb... ;)

13. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    Jaaa Poema hoop et ook voor je! Ik hoop eerlijk gezegd ook dat ik het niet nodig heb en dat wonder boven wonder 1 van de cryo's is blijft plakken.. maar dat zal vast niet :(

14. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
  15. Imke22

Imke22 Fanatiek lid

28 jul 2011
    1.462
    0
    0
    Oude Pekela
    Medicatie: max. 1200 euro
    Medische: 2100 euro
    Visum p.p: 15 euro

Vlucht van Amsterdam naar Istanbul: 234 euro 2pers.

10/12 dagen hotel inc. ontbijt, transfer vliegveld hotel, hotel vliegveld, transfer ziekenhuisbezoek, NL gastvrouw mee naar elk ziekenhuisbezoek: 1690 euro

17 dagen staat ook allemaal op de site. http://humanfirstivf.com/arrangementen/tarieven-ivf/icsi

Je kunt ook de vlucht door haar laten boeken, maar omdat ze met KLM een vlucht boekt, is de prijs veel hoger. Wij vliegen met Transavia.

Assisted hatching en IMSI en narcose als je dat wil bij de punctie kosten niks extra's!

16. Imke22

Imke22 Fanatiek lid

28 jul 2011
    1.462
    0
    0
    Oude Pekela
    Ik hoop natuurlijk dat je van een cryo zwanger gaat raken! Dat zou het allermooiste zijn! Het is jullie allemaal zo gegund.

Ik zit bij Menzis en krijg voor mijn 3 behandeling in het buitenland maar 60% vergoed, dat is dus niet veel.

Wij wouden eerst ook 17 dagen doen en er dan nog een week achteraan plakken, maar dat wordt echt te duur.. Wij gaan in Oktober ook al 14 dagen naar Mexico.

Hou er wel rekening mee dat je aanvragen, verwijzingen en behandelplannen moet doorsturen naar je verzekering. Je moet namelijk wel goedkeuring krijgen. Krijg jij alles vergoed voor een 5e behandeling?

17. Imke22

Imke22 Fanatiek lid

28 jul 2011
    1.462
    0
    0
    Oude Pekela
    Assisted hatching en IMSI kunnen wij wel beide laten toepassen.. IMSI houdt in dat dat ze veel beter de zaadjes kunnen bekijken. Hier in NL is dat max. 400x inzoomen en daar 6500x. En de Embryoscoop daar liggen je embryo's in.. Hier moeten ze elke x je embryo eruit halen om te kijken of het doordeeld, daar worden er steeds foto's gemaakt, zodat je een klein filmpje krijgt en ze het dus van buitenaf allemaal bij kunnen houden.

18. Imke22

Imke22 Fanatiek lid

28 jul 2011
    1.462
    0
    0
    Oude Pekela
    woensdag 11 juli 2012

EmbryoScope

Goed om te weten! Memorial beschikt over een EmbryoScope. Alle patienten van Human First kunnen hier gebruik van maken! Een EmbryoScope is een incubator waarin de embryo's zich ontwikkelen. De embryo's worden in de EmbryoScope, net als in andere incubatoren, bewaard in een warme omgeving bij een constante pH-waarde, voor een optimale ontwikkeling. Bij normale incubatoren moeten de embryo's er regelmatig uitgehaald worden om ze onder de microscoop te leggen om de ontwikkeling in de gaten te houden. Bij deze nieuwe techniek hoeft dat niet; de EmbryoScope maakt elke twintig minuten een foto van de ontwikkelende embryo. Deze foto's kunnen achterelkaar worden gezet, waardoor een filmpje ontstaat. Hierdoor is de ontwikkeling van de embryo's optimaal te beoordelen. Met het gebruik van de EmbryoScope is beter te zien welke embryo's wel of welke juist minder geschikt zijn voor terugplaatsing in debaarmoeder.

Hieronder een video over de werking van de EmbryoScope van fabrikant Fertilitech. Het is een leuk filmpje dat duidelijk weergeeft hoe deze incubator werkt. Bekijk hier de video.

Het filmpje staat wel op de site!

19. Imke22

Imke22 Fanatiek lid

28 jul 2011
    1.462
    0
    0
    Oude Pekela
    dinsdag 29 mei 2012

SpermSlow voor verbeterde sperma selectie

In Memorial wordt bij de embryo selectie gebruik gemaakt van een vloeistof die SpermSlow heet.

Wat zijn de voordelen van Sperm Slow?

een natuurlijk en biologisch afbreekbaar alternatief voor PVP
    in een stap immobiliseren en selecteren van rijpe spermacellen voor ICSI
    verbetering in embryo kwaliteit en groei

SpermSlow is ontwikkeld door Origio en is een natuurlijk alternatief voor PVP doordat de vloeistof is opgebouwd uit hyaluronate (HA), een natuurlijk voorkomende substantie. SpermSlow heeft geen immunologisch of schadelijk effect op sperma of eitjes.

Werking van SpermSlow:
    Sperma cellen zijn erg beweeglijk. De embryoloog onderzoekt het sperma via de microscoop. Als de spermacellen in aanraking komen met de SpermSlow vloeistof zal de beweeglijkheid van de rijpe spermacellen sterk afnemen, terwijl de onrijpe sperma cellen nog steeds snel bewegen. Deze onrijpe sperma cellen dienen niet geselecteerd te woren voor ICSI. Op deze wijze zorgt SpermSlow voor een groter aantal bevruchtingen, verbetert het de kwaliteit van de embryo's en verhoogd het de kansen op zwangerschap.

Bekijk de onderstaande, zeer technische, video met uitleg over SpermSlow. Echt interessant voor de leek wordt het vanaf 05:10 minuten. Dan zie je namelijk via de microsoop hoe de snelheid van de rijpe spermacellen afneemt, terwijl de onvolgroeide spermacellen vrolijk doorzwemmen.

Geplaatst door Author op 16:48 1 opmerking: [​IMG] [​IMG]

donderdag 3 mei 2012

IMSI is nu gratis!!

Goed nieuws!! Voorheen werd er bij Human First 200 euro gerekend voor het toepassen van IMSI bij fertiliteitsbehandelingen, maar sinds deze maand is het helemaal gratis voor onze patienten! Let op: in Dusseldorf betalen patienten maar liefst tot 900 euro voor dezelfde techniek! Dat kun je lezen via deze link: www.ivf-duesseldorf.de

Misschien denk je nu wel, wat is IMSI uberhaupt??!! Want IMSI wordt niet gebruikt in Nederland bij fertiliteitsbehandelingen. Dat is jammer, want daarmee ligt Nederland weer een stukje achter bij de rest van de wereld. IMSI is inmiddels een zeer gangbare techniek.

IMSI staat voor Intracytoplasmic Morphologically Selected sperm Injection. Deze nieuwe technologie is een verfijning van de ICSI techniek. Bij een ICSI-procedure worden de zaadcellen door de embryoloog geselecteerd op basis van een aantal zichtbare kenmerken. Hierbij kunnen de spermacellen 200x vergroot worden. Bij IMSI echter wordt een vergroting van 6500x gebruikt, waardoor bepaalde kenmerken met betrekking tot de vorm van de zaadcel veel beter zichtbaar worden. Hierdoor wordt de kans op zwangerschap groter, omdat de embryoloog een meer nauwkeurigere keuze kan maken in de selectie van zaadcellen. Ook verlaagd de toepassing van IMSI de kans op aangeboren afwijkingen, in vergelijking met de standaard ICSI procedure.

Voornamelijk stellen waarbij de man een zeer slechte sperma productie heeft, komen in aanmerking voor deze nieuwe technologie. Daarnaast kan het ook een meerwaarde bieden bij stellen waarbij de man TESE moet ondergaan.

Om de bovenstaande redenen kan worden gesteld dat de IVF-techniek IMSI een belangrijke toegevoegde waarde heeft bij stellen waarbij de sperma kwaliteit lager is. Samengevat biedt IMSI de volgende voordelen:

IMSI levert door een vergroting van de spermacellen van 6500x een hoger zwangerschapspercentage op
    Dit geldt in het bijzonder in situaties waarbij een hoge graad van DNA-fragmentatie vastgesteld is
    IMSI levert een hoger percentage van TOP embryo's
    Het aantal spontane miskramen neemt door toepassing van de IMSI-techniek af

20. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    Ja krijg ik vergoed! heb me 4e poging ook volledig vergoed gekregen! ja ik weet het allemaal maar imsi is geen assisted hatching. maar jij schreef ik ga assisted hatching doen en embryoscoop maar die 2 kunnen niet tegelijk

Deel Deze Pagina