Mijn zoontje van bijna 8 maanden eet alles wat hij aangeboden krijgt. Op dit moment eet hij: - 6.30u bv - 10.30u 150-200gr fruit (stukjes of gepureerd) - 12.30u 1-2 boterhammen (met appelstroop/philedelphia o.i.d.) - 13.00u 120ml afgekolfde melk - 15u 1-2 liga('s) - 16.30u 200-250gr groente-vlees-aardappels (of rijst/pasta) - 18.30u bv Dit is dus best veel. Op het cb zeggen ze dat we 3 bv moeten blijven aanbieden, maar hij heeft niet veel interesse meer in de borst. (Zelf at ik met 8.5 mnd al met de pot mee...) Heeft iemand hier ervaring mee? Ik zou graag terug willen naar alleen 's morgens en 's middags bv en gedurende de dag water of slappe thee aanbieden (als vocht). Hij mag vanaf volgende week nl ook nog kwark/yoghurt... Ik hoop dat iemand advies kan geven!
Nog geen ervaring, maar lijkt me dat je beste je kindje hierin kunt volgen? Aanleggen op verzoek, en als jullie eten hem mee laten eten? Kindje weet waarschijnlijk zelf hoeveel hij van alles wil, en of hij bv erbij wil. Werkt denk ik wel alleen als kindje ook zelf mag beslissen hoeveel bijvoeding hij eet. Als bord leeg moet, dan wordt het een ander verhaal....
ik vind het persoonlijk wat weinig bv en te veel bijvoeding. maar het is niet mijn kind en jij kent je kindje het beste.
De vraag is ook of je productie dit trekt. 2 voedingen met 7 maanden....das best weinig! Ik zou de gekolfde slok skippen,en live voeden. Maar zoals al gezegd, dat is je eigen keuze natuurlijk De liga zou ik vervangen, een rijstwafel of een soepstengel geven