Is er iemand die dit heeft? Hoe ben je er achter gekomen? Wat houdt het in voor jou? Waarmee ben je beperkt? Ik heb al mijn hele leven geen conditie en hartkloppingen bij inspanningen. Ik heb het altijd op mijn slechte conditie gegooid. Echter een bepaalde periode sporte ik 6 dagen per week, 2 uur per dag in de sportschool. Ik was genoodzaakt de krachttraining kant op de gaan want conditie opbouwen leek onmogelijk. Mijn hartslag ging volgens de meters op die aparaten van 180 ineens naar 60. Gevolg.. duizelig, drukkend gevoel op mijn hoofd. Toen dit op alle aparaten steeds voorkwam de stap genomen naar mijn huisarts te gaan. Uitgelegd.. Die geloofde geen snars van mij. Zei een doorverwijzing door te sturen, maar nooit gedaan. Ik ben hierdoor gaan denken dat ik me aanstelde. Het zal wel niet kloppen. In de tussenliggende jaren bleven de klachten aanhouden. Na korte inspanning krijg ik hartkloppingen en mijn hartslag kan bij inspanning veel te hoog worden en ook ineens te hart terug zakken. Als ik zelf mijn pols voel is het nooit echt regelmatig. Nieuwe huisarts dus nogmaals de stap gezet. Direct doorverwezen voor een rust-ecg. En daar hebben ze dus inderdaad een ritme-stoornis op gevonden. Maandag moet ik een fietstest doen. Ik heb er verder eigenlijk niet tot nauwelijks informatie over gekregen behalve dat ik voorlopig echt niet mag sporten. Ik ben benieuwd naar ervaringen van anderen. Iemand die mij hier aan kan helpen?
Hoi, Wat vervelend allemaal. Ik kan je niet echt helpen, heb ook wel een lichte stoornis, in rust een overslaand hart vanuit de kamers ipv de boezems, maar er is bij mij geen oorzaak gevonden. De 24 uurs ecg laat wel overslagen zien maar niet te vaak dus dan is het niet echt erg. Ook was de echo goed, mijn hartspier ziet er prima uit en alle andere dingen die belangrijk zijn. Ik denk zelf dat het stress en hormonaal is. Maar ik herken het wel van het sporten, dat je hart opeens naar beneden kukelt op de meter. Ik geloof dat dat niet te vaak achterelkaar mag gebeuren. Dus nee ik kan je niet echt helpen. Mijn cardioloog zegt dat je hart 3 systemen heeft, de pacemaker en dan nog 2 systemen. Als het ene uitvalt zijn er nog 2 systemen die het op kunnen vangen. Ook zei hij dat het alleen ernstig is als je regelmatig flauwvalt etc. dat heb ik gelukkig nooit. Ik ben er ook een beetje aan gewend ondertussen, die overslagen. Veel sterkte en goed dat je het laat uitzoeken allemaal. Charlie
ik heb dat ook bij de sportschool, maar dacht eigenlijk dat dat normaal was? Heb er verder geen last van, dus ben niet duizelig ofzo.. Soms komt mijn hartslag ook wel boven de 210 ofzo.. moet ik me nu zorgen maken?
das ook niet belachelijk van je vorige huisarts dat ie je niet geloofde ik bedoel je komt daar niet voor niks toch, maja gelukkig neemt deze huisarts je wel serieus. ik heb ook weleens hartritmestoornis maar niet zo een groot verschil aals jou van mij varieerd tussen de 35 en 80 en mijn polsslag isaltijd heel zwak ik heb eigenlijk nooit gevraagd hoe dat komt ik heb wel altijd koude fhanden miss heeft daat er wat mee te mkn maja iig geval veel suc6 de komende tijjd en ben benieuwdd wat, erwuit komt nogmaajls suc6
Hoi meis, Je verhaal komt me erg bekend voor. Wij zitten er "midden in". Mijn man is vorig jaar ernstig ziek geworden (voor verhaal: zoek het topic "Man opgenomen" maar eens op. Is een nogal lang verhaal). Hij heeft een myocarditis gehad. Daar is hij wonder boven wonder uit gekomen. Niet ongeschonden. Hij is nu hartpatient. Toevallig is afgelopen maandag weer met de ambulance opgehaald wegens een extreme hartritmestoornis van bijna 3 kwartier lang. Ik las hierboven al wat over andere opties. Je hebt inderdaad de ICD en de S-ICD. Mijn man doet ook regelmatig deze fietstesten. Hij heeft dus een S-ICD geimplanteerd gekregen ivm deze hartritmestoornissen. In principe is een kleine stoornis niet gevaarlijk. Echter als ze te lang aanhouden en je hart gaat 'fladderen' dan kan je hart ermee ophouden. Daarom heeft mijn man de S-ICD. Als dat mocht gebeuren geeft de S-ICD een schok van 2000 volt zodat zijn hart weer in zijn ritme komt. De ICD wordt op een andere plek geimplanteerd en heeft zijn draden IN het hart zitten en geeft dan ook een minder krachtige schok. Bij de S-ICD zit hij aan de zijkant van het lichaam en lopen de draden over het borstbeen en komen in de buurt van het hart uit en heeft daarom een hoger voltage. Morgen wordt hij weer geopereerd. Hij krijgt een extra kastje in zijn borst voor de hartritmestoornissen. Deze registreert elke stoornis. Ook zit er een soort afstandbediening bij. Als je zelf denkt dat iets raar aanvoelt en je weet niet zeker of hij het registreert druk je op de knop en dan registreert hij alles wat je op dat moment voelt. Dit krijgt hij omdat ze niet kunnen achterhalen wat voor hartritmestoornis hij nu telkens heeft. Hij heeft daarna bovendien veel pijn op de borst dus ze hopen zo te achterhalen wat het precies is. Ik ken meerdere mensen die ernstige hartritmestoornissen hebben en die een ICD dragen. In principe is dit vaak tijdelijk. Een enkele keer niet, zoals bij mijn man. En dat is vervelend (je ziet hem duidelijk zitten en hij zit af en toe in de weg en we krijgen dus geen hypotheek etc) maar vooral ook wel geruststellend. Nu zijn dit wel de stappen die ze ondernemen als je hartritmestoornissen ernstig en zeer regelmatig zijn. Het hoeft natuurlijk niet zo te lopen, maar ik kan in ieder geval deze ervaring met je delen. Als je nog mag kiezen waar je je laat behandelen kan ik je het UMC in Utrecht aanbevelen. Echt een superafdeling cardiologie daar. Man heeft afgelopen dagen in Delft gelegen maar dat is dramatisch. Nooit meer daarheen in ieder geval. Wij zijn dus morgen weer in het UMC te vinden! Als je vragen hebt mag je me gerust PB'en. Man wil ook best graag antwoord geven op je vragen etc. Sterkte!
Ik heb geen idee wat gewoon is. Als mijn man deze hartslag zou hebben zou zijn S-ICD afgaan in ieder geval! En ze hebben vorig jaar de myocarditis ontdekt omdat zijn pol 220 slagen per minuut was. Maar dat was in ruststand....dus hij lag gewoon stil. Dan is het natuurlijk anders. Anders eens navragen wat je hartslag MAG zijn na inspanning?
ik heb het ook alleen ik heb een andere hartritmestoornis dan jou. Er zijn verschillende soorten hartritmestoornissen het ligt eraan welke je hebt. Hebben ze je dat verteld?
Je hebt zo veel verschillende stoornissen. Hebben ze gezegd welke? Heb je je ecg meegekregen? Zelf pac`s in bigeminie en quardgeminie (of hoe je dat ook schrijft) Ik heb klachten bij een sinusritme Op deze site kan je betrouwbare info vinden Ritmestoornissen2 - ECGpedia
Ja, heb ook een stoornis in mijn hartritme. Is ontdekt tijdens mijn (spoed) keizersnede, internist was een beetje boos op me dat ik dat niet benoemd had, maar wist ik veel. Is gelukkig niet ernstig ofzo verder, want hij slaat over en haalt het vervolgens weer in. Heb een ctg gehad daarna, en daar was het ook op te zien. Ik was naar de huisarts gegaan vanwege krampen in mijn borst. Moet terugkomen als ik weer last krijg van krampen, dus dat laat wel zien dat het bij mij niet ernstig is! Geen fietstest hier dus.
Ook hier een hartritmestoornis. 1maand met een kastje rondgelopen ( 2003 ) Maar ook hier geen fietstest. Volgens de HA kon ik hier heel oud mee worden. Maar het baat mij nu toch enige zorgen, omdat mijn vader plotseling is overleden aan een hartinfarct in 2009. Heel erg vervelend en snel moe. Sporten wil wel maar ook met mate, en bij mijn 1e zwangerschap elke avond gehad. En af en toe nog een paniekaanval hierdoor. Of te wel erg fijn
Nee ik heb echt geen idee hoe of wat. De assisitente heeft mij verteld wat de arts heeft ingesproken op mijn voicemail (ze hadden mijn oude nummer nog in hun systeem staan). Ik weet enkel dat ze een ritme-stoornis hebben gevonden en ik zeker niet mag sporten voorlopig. Ik mag boodschappen doen, maar niet tever fietsen ofzo. Ik ben bekend met pijn op de borst en hyperventilatie. Mijn hart slaat 'op hol' na een stukje fietsen of bijv een trap oplopen. Dat i.c.m. de gegevens van die sportaparaten en de daarbij horende dalingen die duizeligheid tot gevolg hebben, heeft mij doen besluiten weer eens naar de huisarts te gaan. Ik hoop maandag meer te horen eigenlijk. Maar heb geen idee of dat ook zo is. Wordt een fietstest afgenomen door een cardioloog zelf?
Ja ik heb ook last van mn hart dat op hol slaat als ik te intensief beweeg, schrik daar altijd zo van! Daarbij als ik een stresssituatie heb man man man, die kramp op mijn borst. Ik geef totaal niet over aan die emotionele gevoelens omdat ik niet hou van dat gemiep, maar na de ziekte van mijn moeder oa heb ik toch wel een aantal x de schrik om mn hart gehad. Waarom mag je dan niet te intensief sporten? Ben trouwens ook ''''bang'''' voor een verkeerde bloedcirculatie met kans op prompjesvorming, maar dat is meer iets wat ik sneller als gevolg kan zien als iets wat realistisch is.
Dit laatste heb je alleen kans op met atriumfibrilleren, je krijgt hierbij altijd antistolling @ts Het is per ziekenhuis verschillend. Hoop dat de oorzaak gevonden wordt. Succes
Ik heb geen idee waarom ik niet mag sporten. Ik weet verder niks en dat maakt me toch wel zenuwachtig. Maandag de fietstest. Ook moet ik bloed laten prikken en de maandag erop heb ik een afspraak bij de cardioloog. Ik ben heel benieuwd. Ik ga er maar even vanuit dat het niet sporten enkel preventief is totdat ze exact weten wat er uit de fietstest gekomen is.
Ik ben net thuis. Het was wel zwaar zeg haha. Na die tijd ook veel duizelig geweest maar dat lag meer aan mijn bloeddruk die na het harde fietsen ineens zwaar naar beneden kelderde. Verder was de test goed gegaan, maandag de uitslag.