Eisprong 2 dagen later dan positieve ovu test?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Jomy, 5 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jomy

Jomy Niet meer actief

Hallo dames,

De titel zegt het al: kan je ei pas 2 dagen later springen dan je positieve ovulatie test?

Ik had vorige maand een cyclus van 30 dg. Als ik deze maand ook van die 30dg uit zou gaan, had ik 2 mei mijn eisprong moeten hebben. Nieuwsgierig als ik was had ik deze maand ovu testen gehaald. Zaterdag 28 april mee begonnen en 30e was ie knal positief. Maar ik voelde verder niks ofzo, wel wat meer vochtig/afscheiding. 2 mei voelde ik pijn in mn onderbuik, rechts en nog steeds zulke afscheiding. Denk dat cervixslijm. Ik vind t nu dus lastig om mn nod te bepalen.

Moet ik er van uit gaan dat mn ei de 30e was of de 2e? Wat denken jullie?

Bedankt alvast!

2. stopcontact

stopcontact Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.674
    1
    0
    Dat kan! Als je een positieve ovutest hebt duurt het nog zo'n 24 tot 36 uur voor je eitje springt (gemiddeld) Hopelijk heb je nog even doorgeklust?

Succes!

3. Jomy

Jomy Niet meer actief

Ja de 30e en 2e! haha...

Maar mn nod is dan dus of de 14e of de 16e. Ik denk dat ik het dan maar afwacht tot de 17e. Verwacht er deze maand niet teveel van, heb na mn ongi nog 2x een bloeding gehad van elk 2 dagen :(

Ik wel al een paar dagen pijn in mn onderbuik, vooral als er druk op komt. Met hoesten, plassen of klussen. Haha. Geen idee wat dat zou kunnen zijn? Het is een lichte pijn en niet continu. Iemand ervaring mee? :p

4. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Sluit me aan bij 'stopcontact' het kan idd even duren!
    Zelf heb ik op de dag van mijn 2e positieve test altijd heel veel last van mijn buik en een zeurend gevoel.
    De dag erna is mn test dan negatief dan is ook de pijn weg.
    Precies 11 dagen daarna word ik ongesteld...helaas haha

5. Jomy

Jomy Niet meer actief

Ik ben dus niet de enige :p Ik ga er denk maar gewoon vanuit dat mn ei dus de 2e is geweest en dan zou ik een cyclus hebben van 30 dagen, net als de vorige maand. Mn nod is dan 16 mei. En al zou mn ei dus wel 30 april zijn geweest zit ik met mn nod van 16 mei altijd goed (dat ik niet te vroeg ga testen)

Haha nou, we wachten het maar weer af. Nog een dag of 11, pfff duurt echt lang he die 14 dagen na je ei :(

6. mij84

mij84 Actief lid

16 apr 2012
    176
    0
    0
    Spannend Jomy!
    het is ook af en toe verwarrend! ik ging er vanuit dat ik gisteren mijn eisprong had, wat hogere temperatuur (denk ik), wat zeurend gevoel in mijn onderbuik af en aan, soms ook een drukkend gevoel links onderin mijn buik, wat ik ook voelde bij het plassen en klussen en meer slijmverlies. Maar nou had ik toen straks ineens een paar minuten een wat fellere pijn echt gelokaliseerd onderin mijn buik links, dus denk nu dat dat toch mijn eisprong is geweest., ook omdat mijn afscheiding nu minder en meer geel is..pfff..irritant he haha
    dus toch vandaag nog maar een xtje klussen hihi,
    maar dan lopen we aardig gelijk! ik hou mijn NOD nu maar op 18/19 mei denk ik ;)
    succes op het wachtbankje! kom er gezellig naast zitten :D

7. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik word er ook altijd wat onzeker van en dan ben ik bezig voor een 4e haha!

Maar mijn cyclus is 28 dagen maar toch word ik sinds 1 -2 jaar niet meer 14 dagen na mijn ei ongesteld maar 11 dagen, best irritant.

8. Jomy

Jomy Niet meer actief

@mij84

Wij gaan idd zo ongeveer gelijk op! en jij zit ook in ronde 2 zie ik, spannend!

Ondanks dat ik vd week nog dacht dat het voor deze ronde al uitgesloten zou zijn om zwanger te raken ga ik er nu toch wel weer op 'hopen'. Als mn eisprong idd de 2e is geweest zit ik goed wat klussen betreft ;) Ik heb nu alleen nog steeds die zeurende pijn onderin mn buik :( Had ik vorige maand niet... Ook soort van steken in mn borsten, maar dat zal verder wel niks betekenen want als ik afgelopen week mn ei heb gehad kan je echt nog geen verschijnselen van een eventuele zwangerschap hebben. Denk ik tenminste... Ik had net ook wel weer wat afscheiding, nu weet ik wat ze met korrelig bedoelen, bah bah. Korrelig betekend dat je eisprong is geweest toch?

En grappig dat je zelfs na 4 zwangerschappen nog zo onzeker over je cyclus bent, succes ermee!!

Deel Deze Pagina