cetomacrogol allergische reactie, zit er vaseline in??

Discussie in 'Verzorging' gestart door mptje, 11 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mptje

mptje Actief lid

21 jul 2015
    217
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi allemaal

ik dacht dat in cetomacrogol ook vaseline zat?
    ik zie op de tube dit niet staan, maar wellicht hier weer een andere benaming voor?
    dit zit erin:
    gezuiverd water
    emugade 1000NI
    ACIDUM ORBICUM
    Cetiol V
    Sorbitol 70% (krist)

heeft iemand er verstand van?

ons zoontje had uitslag in gezicht, moest het behandelen met vaseline, ben hier mee gestopt, leek erger te worden. daarna terug naar de dokter, waarna hij cetomacrogol voorschreef, nou precies waar ik de creme had gesmeerd, enorm rode huid, net of hij verbrand was

ik vraag me af of er ook vaseline in zit en hij daar wellicht allergisch voor is?

nu moet ik morgen gaan kijken voor een hypo alergene creme, die de huid vet houd voor ons mannetje van 4,5

2. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    Ik heb begrepen van de dokter dat er in Cetomacrogol inderdaad vaseline zit, dat het zeg maar een vettere vaseline is dan de normale vaseline. Geen idee of je er allergisch voor kan zijn. Anders de dokter misschien nogmaals bellen?
    Ik moet wel zeggen dat ik herken dat de huid in eerste instantie vuriger werd met de zalf, maar dat trok dan ook wel weer weg binnen korte tijd.

Succes!

3. floppie888

floppie888 Bekend lid

3 sep 2014
    793
    549
    93
    Voor de eczeem van mijn dochter ook cetomacrogol gekregen. Het deed helemaal niks. Ik smeer nu purelan erop en dat helpt wel. Is hypoalergeen en puur vet.

4. ffff

ffff Bekend lid

9 okt 2012
    911
    545
    93
    In echte cetomacrogol zit geen vaseline. Wel in vaselinecetomacrogolcreme, bijvoorbeeld. Die roodheid van de huid is niet per definitie een allergische reactie, maar kan ook een normale reactie zijn van een (m.n. erg droge) huid op smeren. Naarmate je vaker smeert en de huid minder droog / geïrriteerd is zal dat ook verminderen.

5. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.467
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    In cetomacrogol zit geen vaseline.
    Maar... Je hebt wel varianten met. Het moet er dan wel echt opstaan.
    Wij hebben een variant met 20% vaseline en 1 met 50% vaseline.
    En ook een tube met gewoon 100% cetomacrogol.
    Beste ervaringen hebben wij met de 20%.
    Ook ooit 50/50 vaseline/paraffine gehad, maar dat vond ik echt niks.

Het hoeft geen overgevoeligheid te zijn voor de crème.
    Mij valt ook altijd op dat net na het smeren de huid idd roder is dan daarvoor.

6. mptje

mptje Actief lid

21 jul 2015
    217
    0
    0
    NULL
    NULL
    iom met dr ass, arts en apotheek, toch stoppen met cetomacrogol creme.
    op deze creme hoort geen reactie te komen

7. mptje

mptje Actief lid

21 jul 2015
    217
    0
    0
    NULL
    NULL
    ondertussen tijdje verder, ik moest een hypo allergene creme kopen (neutral) geworden, maar merkte geen verbetering. terug naar de dokter, gevraagd voor andere creme, andere samenstelling, kreeg lanette. maar ook hier weer als reactie, erg rode huid, waar de creme gesmeerd had. nu donderdag weer afspraak staan.

pff lastig hoor.
    hij wilde eerst al hormooncreme voorschrijven, maar weet nog niet wat ik daar van moet vinden

waarom hebben jullie een hormooncreme wel of niet gebruikt bij jullie baby? goede ervaring mee?

8. Rombely

Rombely Niet meer actief

Ik heb wel hormoonzalf gebruikt vanaf dat de kleine 8 weken was (nu 1,5jr). Niks hielp, het werd steeds erger en dan moet je wat. Wel steeds zo kort mogelijke periode en eerst proberen zonder. Maar iedere keer als het te erg wordt gebruik ik het wel. Hier helpt het namelijk ontzettend goed.

9. mptje

mptje Actief lid

21 jul 2015
    217
    0
    0
    NULL
    NULL
    bedankt voor je reactie.
    heb je ook lannette en cetomagrol geprobeerd?of wat waren jouw begin stappen voordat je bij de hormooncreme uit kwam?
    waar heeft je kleine uitslag?

10. Rombely

Rombely Niet meer actief

Uitslag zit het ergste bij z'n keel. Verder overal plekjes / plekken op armen en benen en soms z'n wangen. Cetomagrol smeer ik altijd, geen idee met hoeveel vaseline ik heb. Niet veel denk ik want als ik gewone vaseline smeer krijst hij het uit tot ik het eraf haal. Lanette niet gebruikt, had volgens de huisarts niet veel zin bij hem. Bij de hormoonzalf bouw ik altijd wel netjes af. Als ik in 1 keer stop is het zo terug.
    Aan de ene kant vond ik het ook een lastige keuze om er mee te beginnen (en nog iedere keer wacht ik er misschien te lang mee), maar als je het niet te lang gebruikt schijnt het wel mee te vallen. En niet smeren is eigenlijk ook geen optie, dus echte keuze heb ik niet.

11. Sassie1981

Sassie1981 Fanatiek lid

2 mrt 2006
    2.888
    617
    113
    Mijn kinderen reageren er ook slecht op. Ik ben overgestapt op kokosolie.

12. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Had onze jongste ook met ceta. Overgestapt op lanette en dat gaat super.

13. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.208
    35.948
    113
    Mijn jongste kan er ook niet tegen, de plekken worden nog vuriger zodra ik daarmee smeer.

Ik smeer nu met avene xeracalm en als het te erg wordt een hormoonzalf erbij. Vond dat in het begin niet fijn, maar het helpt tenminste en nu krabt hij zichzelf niet meer de hele tijd open.

14. mptje

mptje Actief lid

21 jul 2015
    217
    0
    0
    NULL
    NULL
    op doktersrecept? of zo?
    hoe ben je hierbij uit gekomen
    ik vind het zo lastig, er is zoveel te krijgen, om nu alles maar te gaan proberen en aanschaffen...
    do terug dokter

15. jongenmeisje

jongenmeisje Bekend lid

2 jan 2012
    838
    0
    0
    Wat bij zoontje goed hielp was stoppen met badderen. Nog maar 1x per week in bad. Dat doe ik nu nog steeds en ik denk dat hij er nu overheen is gegroeid.
    Dit zal niet voor iedereen de oplossing zijn maar wellicht kun je het doen icm zalf smeren

16. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.208
    35.948
    113
    Hormoonzalf uiteraard op recept, maar die andere cremé heb ik zelf geprobeerd. Het is geen goedkope cremé helaas (20 euro voor een tube). Hier werkte het, maar ik kan mij voorstellen dat je niet zomaar alles wilt proberen. Je kunt hiervan wel proefmonsters krijgen trouwens.

17. mptje

mptje Actief lid

21 jul 2015
    217
    0
    0
    NULL
    NULL
    nu koelzalf zonder rozenolie gekregen( het lijkt erop, hier geen reactie op, dat is al heel wat) en verwijzing voor de dermatoloog

18. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

23 aug 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    normale cetamacrogol bevat geen vaseline zoals al gezegd, je hebt wel de varianten waar het bij toegevoegd is.
    Hier ook een meisje met eczeem, helaas heeft papa het heel erg. Wij gebruiken dus wel hormoonzalf juist omdat het bij papa ook altijd zo goed werkt en gelukkig geldt dat voor haar ook.
    Alles beter dan de verschrikkelijke jeuk die ze anders heeft en het tot bloedens toe openkrabbelen.
    Hier gaat ze 1 keer per week onder de douche (weekend) en doordeweeks babyzwemmen. Heel raar, maar door het chloor (denk ik) wordt haar huid de dag na het zwemmen ook altijd heel rustig...

Deel Deze Pagina