Wie heeft er ervaring met een draaibare autostoel? Zo ja welk merk, hoe is de ervaring (voor en nadelen)? Ik kwam de maxi cosi axiss plus, maar om die nou zo even te kopen voor 450,-
Wij hebben de maxi cosi axiss... en vind hem echt ideaal!! Echt zo gemakkelijker in de auto zetten. En hij kan ook in lig stand, vind ik ook super. Ik raad hem zeker aan. Wij hebben die v 200,- geloof ik.
Wij hebben de axiss fix van 450 euro gekocht. Daarnaast hebben we tijdelijk een niet draaibaar autostoeltje moeten lenen. Ik ben zoooo blij met de axiss. Die draaistoel is briljant. Geen gedoe met je kindje over die hoge rand tillen bij het in en uit de auto halen. Tevens kan je kindje een hele tijd achterstevoren worden vervoerd, wat veiliger is. De draaistand is natuurlijk een luxe optie maar als je het kunt veroorloven vind ik het dubbel en dwars waard.
Wij hebben hem ook, zelfs in beide auto's, ik vind het een super fijne stoel. Staat super stevig, ze zit er heel goed in, kan in een redelijk goede ligstand voor een autostoeltje en de draaifunctie is zo handig, geen lastige capriolen nodig om ze erin te zetten! Het geld meer dan waard!
Fijn om deze ervaringen te lezen. Zijn er behalve het lang achterste voren vervoeren nog andere voordelen van de axiss plus ten opzichte van de axiss? Mij gaat het inderdaad om het tillen ivm lichamelijke klachten.
het verschil met de axiss en de axiss plus is dat de plus vanaf de geboorte gebruikt kan worden en dan een tijdje achterstevoren kan. als je kindje groot genoeg is voor de vervolgstoel zeg maar dan kan je voorwaarts vervoeren met de plus. de gewone axiss kun je alleen voorwaarts mee vervoeren en is echt alleen een vervolgstoel. ik heb de axiss nu een paar weken en ik vind hem ideaal! ik heb een kleinere auto dus dat gedoe met inzetten en de gordels aantrekken werd echt een crime.. nu heb ik dochter er zo in zitten.. de oude stoel was een tobi en op zich kon die nog wel maar ik was het er zo zat mee.. ik ben dus echt heel blij met de axiss
ik had 7 jaar geleden de maxi cosi axis voor mijn zoon dat was echt zo een heerlijke stoel. ga als mijn dochter straks uit de maxi cosi groeit zeker de nieuwe variant hiervan aanschaffen!
Wij hebben er heel even over getwijfeld om een draaibare te kopen maar uiteindelijk niet gedaan. Hij neemt zo ontzettend veel ruimte in. En uiteindelijk zit ze net zo snel en gemakkelijk in een niet draaibare stoel. Plus dat de stoel die we nu gekocht hebben 250 goedkoper was. Wij vonden het niet waard. Maar dat is persoonlijk.
De gewone Axxis heb ik voor 225 gekocht. Alleen de plus, waar je kind vanaf geboorte in kan is 450 euro. Dat vond ik ook te duur idd. Dan maar een jaar met de mc sjouwen, haha.
Wij hebben de axis fix en ik vind hem fantastisch. Heb snel last van mn rug, vandaar deze gekocht. Plus heb ik niet bekeken maar weet niet of je die inzet uit de auto kunt halen. Het is wel heel handig om de eerste 6 maanden je kindje met autostoel en al uit de auto te kunnen halen, bijv als je kindje slaapt.
Bedankt voor de reacties! Ik kan me voorstellen dat wanneer je geen klachten hebt het veel geld vind Ik denk dat ik er uit ben dat het een draaibare moet worden. Op dit moment ga ik bijna nooit de deur uit ivm het tilwerk vd maxicosi. Ik heb het geld er dus graag voorover om weer wat vrijheid terug te krijgen en wanneer ze het tm 4 jaar kunnen gebruiken kost het in 3 jaar nog geen 75,- per jaar (zag hem voor 215,- in een webwinkel). De kleine is al 7 maand geweest ik vraag me dus af hoeveel meerwaarde de plus dan nog is tov de normale axiss...?
Hier ook de maxi cosi axxis en zou echt geen andere willen! Echt ideaal en scheelt zoveel gedoe en gedraai om ze in de auto te krijgen. Wij hebben ook die van rond de 200 euro volgens mij en is z'n geld meer dan waard.
Wij hebben ook de axiss, super stoel met 1 minpunt. Bij mijn man in de auto past hij prima, bij mij in de Opel corsa past ie niet fatsoenlijk, de gordel schiet altijd los, heb dat nu opgelost door een paar houten balken onder de stoel te leggen zodat ie hoger is maar is niet ideaal. Mijn tip is dus (wat ik niet gedaan heb) ga eerst passen en koop dan pas.
Ook voor gekeken, maar dat ding was zo immens groot dat het niet eens in de auto's paste. Wij hebben een britax romer king II
Dat is wel een handige tip. Onze auto is nogal groot dus verwacht niet veel bijzonderheden maar je weet naar nooit inderdaad... @bvs is die ook draaibaar?