Ervaring dropshipping

Discussie in 'De lounge' gestart door spruitje80, 27 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Het verbaast me dat een grote naam als Bol.com zich daarvoor durft te lenen dan.

2. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113

Volgens mij kan iedereen zich daar aanmelden als webshop. Maar inderdaad, ik snap niet dat ze daar niet meer op controleren.
    Want ook bij bol moet je vaak goed opletten of je niet per ongeluk bij een niet zuivere shop besteld.
    Enige is volgens mij wel dat je wel kan retouren.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  3. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Maar het interesseert ze niet bij bol, ik heb er namelijk contact over gehad met bol. Dus heeft niets met wel/niet controleren te maken, want bij bol werken ze er moedwillig aan mee. Eerder bestelde ik heel veel bij bol, nu kijk ik meestal of ik hetzelfde op een andere plek voor dezelfde prijs kan kopen, aangezien ik het echt belachelijk vind dat bol hieraan meewerkt.

4. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Nou ik denk dat als ze merken dat je zo verkoopt je er direct afgegooid wordt.
    Alleen hebben zij een platform was zich er wel voor leent. Denk dat als je er achter komt je een negatieve review achter moet laten of bol op de hoogte stellen.

5. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Zie mijn reactie hierboven, dat heb ik dus gedaan, bol gebeld en gezegd dat verkopers ali express spullen voor 10x de prijs doorverkopen. Reactie: dat weten we, maar zolang ze aan onze voorwaarden voldoen, mag dat gewoon op onze website....:rolleyes:

6. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Ik heb er geen ervaring mee, maar bedankt dat je het hier meldt. Zeker als het ook via Bol gaat.

7. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    En die regels zijn dus best strikt zoals je kan lezen.
    Items die niet op veiligheid zijn getest volgens de Europese wetgeving die mogen niet.

https://partnerplatform.bol.com/help/tips-voor-je-winkel/assortimentsvoorwaarden

Dat hele dropshippen snap Ik dat het niet tof is. Want je moet weken op iets wachten. Maar voor de rest wat ik hier in de verschillende reacties lees, kom op zeg.

Weet wat voor marges er op producten zitten die wel braaf aan alle voorwaarden voldoen! En terecht want anders verdient niemand er wat op.

Maar een doorloop die zelfs nog laag is.

Product: winkelprijs 30’euro

producent maakt product voor 2 euro grondstof en arbeid. En vraagt hier 5 euro voor aan de opdrachtgever/merk.

Merk verkoopt product door voor 12,50 naar de winkel.

winkel legt product voor 30 euro in de winkel om aan consument te verkopen.

En dit is eerlijke handel! Namelijk dat iedereen een boterham verdient met het verzette werk.

8. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.609
    8.359
    113
    Vrouw
    Wordt alles wat in de winkel ligt daadwerkelijk getest? Ik heb ook al kleding gekocht in de winkel (gewoon grote keten) waar echt een typische Ali lucht aan zat. Zo ja, in welk deel van de keten voeren ze dan die testen uit?

9. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Dit mag misschien in hun voorwaarden staan, maar ik denk echt niet dat ze dit ook controleren. Ze hebben dit natuurlijk gewoon in hun voorwaarden staan, zodat de externe verkopers verantwoordelijk zijn als er wat mis gaat met het product, dat snap ik als leek ook wel...:rolleyes:

10. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
  11. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Eerlijke handel is iets anders dan wat jij hier nu neerzet. Dat is wanneer iedereen er een goede boterham aan verdient en waarbij op een verantwoorde manier met de grondstoffen en productie wordt omgegaan.

Het verbaasd me alleen dat er mensen vallen over het feit dat er dingen goedkoop worden ingekocht in China, India enz en er dan hier een bedrag bovenop gelegd wordt.

Zo werkt het gewoon.
    Wat mij betreft mogen ze ali afschaffen in Nederland. Maar goed dat terzijze.

Anderzijds maakt ali express ook heel erg veel na. Iets kan daar met dezelfde foto’s aangeboden worden maar een echt een ripoff zijn van hetgeen je hier op bol.com
    ziet. Het is dus lastig beoordelen.

12. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.609
    8.359
    113
    Vrouw
    Degene die het verkocht op bol.com was duidelijk geen echte winkel. Misschien dat de ontwerpen gestolen zijn, maar onder de naam waarmee het verkocht werd was de basis duidelijk vanuit ali. Daarbij was de kwaliteit ook goed van wat binnen kwam, dus was het iig geen simpele namaak.

Maar dat was nog geen antwoord op mijn vraag. De toegevoegde waarde van kopen in de gewone winkel zou zijn dat het nagekeken is op giftige stoffen. En dat het productie proces fair is.

Ik heb steeds meer het idee dat sommige grote bedrijven ook maar wat inkopen en geen idee hebben wat er vooraf gaat aan hun inkoop. Nu ook weer h&m, met dat bericht over die kerstkaart waarin een roep om hulp stond. Hoezo moeten ze nu gaan onderzoeken of daar kleding vandaan komt, dat hadden ze imo van tevoren moeten doen.

13. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Heel veel wordt in Azie geproduceerd, dus daar val ik zeker niet over. Maar, ik vind de inkoop bij ali express en dan doorverkopen ook niet vallen onder eerlijke handel, dat moge duidelijk zijn ;).
    Ik denk trouwens dat ali express alleen in Nederland verbieden nogal averechts gaat werken, want dan krijg je nog meer van deze oneerlijke doorverkopers juist.
    Ik denk dat er een Europese wet moet komen op een verbod op verkoop van ongecontroleerde producten. Bij zondag met lubach bleek dat heel veel speelgoed op ali express niet voldoet aan europese normen (teveel giftige stoffen). En als mensen dat zelf via ali kopen, dan is dat eigen keuze, maar je moet er als consument toch op kunnen vertrouwen dat als je speelgoed in Europa koopt, het wel aan deze eisen voldoet? Ik begrijp niet zo goed dat dit soort praktijken niet aangepakt kunnen worden. Ik merk dat ik nu, wanneer ik speelgoed koop, telkens uitgebreid moet zoeken naar de herkomst (van het merk, niet zozeer waar het geproduceerd wordt), aangezien mijn kinderen een beperking hebben en nog steeds vanalles in de mond stoppen. Ik word daar echt gestoord van dat dat nodig is.

Hoe dit soort dingen aangepakt moet worden precies, daar heb ik geen kaas van gegeten hoor, ik ben een leek op dat gebied. Voordat mensen gaan roepen dat het allemaal niet zo simpel ligt.....:p

gitta en Zonnestralen vinden dit leuk.
  14. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Sorry ik had je perongeluk gequote zie ik nu. Dus mijn reactie was geen antwoord op wat jij zei.
    voor zover ik weet zijn de merken zelf eindverantwoordelijk en niet de winkels. Dus als bol.com fopspenen verkoopt en er laat een speentje los waardoor er een baby stikt is het spenend merk verantwoordelijk en niet bol.com.
    Hoewel een zaak van die grootte natuurlijk wel een klap kan krijgen door slechte reclame.

Dat gezegd hebbende verkopen deze winkels alleen producten die een CE markering hebben voor producten waar dit voor dient. Net als Fonq/VT wonen, wehkamp, babypark enz. Hun inkopers zijn kundig. En je kan er zeker van uitgaan dat bovenstaande ketens geen troep verkopen. Je komt er maar zo niet binnen zullen we maar zeggen...

Bol.com maakt het zichzelf lastiger door ook andere verkopende partijen gebruik te laten maken van hun website. Sommige items zien ze niet omdat het niet uit hun eigen magazijn komt.
    Er zitten wel heel veel algoritmen achter, ze hebben het me wel een proberen uit te leggen maar het is vrij complex. Geen slecht woordt vanuit mij over Bol.com ze doen hun best maar ze hebben het zichzelf dus niet gemakkelijk gemaakt.

Zonnestralen vindt dit leuk.
  15. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Ben ik dan echt de enige Ali maagd in de wereld? XD

Dat soort websites trekt mij voor geen meter, maar ik heb wel geleerd wat dat dropshipping is. Mijn man besteld weleens wat in het buitenland nml, dus eens kijken of ik zo geleerd uit de hoek kan komen met mijn verhaal ;)

16. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.609
    8.359
    113
    Vrouw
    Bij merken als Philips, vtech etc heb ik er wel vertrouwen in. Waar ik minder vertrouwen in heb zijn kleding winkels die badges opkopen waarbij ze hun eigen label erin laten zetten, maar bijv ook de non food bij de Lidl. Van die laatste zie ik heel veel speelgoed voorbij komen op Ali. Lidl houd wel bijna dezelfde prijzen aan als Ali. Maar ik vraag mij af of er wel een goede controle is.

17. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Dat wordt ook in de stenen lidl winkels verkocht, dat zal toch wel gecontroleerd worden? Ik ging daar eigenlijk wel vanuit, we hebben hier ook wel wat houten speelgoed in huis van de lidl, ik vertrouwde er wel gewoon op dat die verf niet-giftig is enzo....

18. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Dit vind ik wel een rare bewering, tegen mij als consument zeiden ze juist dat ze niets aan dit soort praktijken doen. Ik weet niet in welke hoedanigheid jij met bol te maken hebt, maar die doosjes daarboven ^^ vond ik zo belachelijk, dat ik toen contact met bol heb opgenomen, ze verkopen ze nog steeds en zeiden dus dat dat gewoon mocht. Nogal tegenstrijdige reacties, ik vind dat zelf niet echt “hun best doen” :rolleyes:.

19. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    nee hoor hier nog 1! Heb ook geen geduld ervoor om dat af te struinen en weken te wachten.

Cindy1977 en Huismuisie vinden dit leuk.
  20. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    @Huismuisie Ik kan zelf oprecht begrijpen dat men in landen als China inkoopt hoor. Het maakt mij echt niet uit waar het ingekocht is. Als t maar duidelijk is wat voor product het is en wat je ervoor krijgt aan kwaliteit. Maar nog meer dat het dan ook zelf ingekocht is door de webwinkel. En niet namens mij een bestelling plaatsten bij ome Ali. Want dan bestel ik het zelf wel ;).
    En grote meubels rechtstreeks bij de leverancier in het buitenland snap ik ook hoor. Dat is echt totaal wat anders vind ik. Als daar maar duidelijkheid over is.

Deel Deze Pagina