Wat vind je een rare bewering? Ik ken ze vanuit mijn werk vanuit de inkoopkant. Het is een klant van een van mijn opdrachtgevers. Zit dus wel eens met de inkopers aan tafel voor kinderspul. En waarom je bericht standaard met een af? Komt nogal betweterig over...
Oh nee maar dit ben ik ook volledig met je eens. Dat schreef ik ook in een van mijn eerste posts. Op die manier dropshippen vindt ik ethische onverantwoord. Die webshops weten dan ook niet wat de kwaliteit is. En hebben 9 vd 10 keer bagger service. Maar als je wat bij bol.com besteld en je hebt het binnen 3 dagen binnen dan hadden ze het wel al op voorraad. Ali verkoopt ook veel vanuit de fabrieken waar merken mee samenwerken. Dan kopen ze een partij op die mislukt is. Het kan dus zijn dat het product dat je hier koopt het goede kwaliteitsitem is en die van Ali de mislukte. Wat het lastig maakt is dat ze vaak de foto’s jatten van de merken die de items vanuit europa in china hebben laten produceren. Maar ik snap dat dit hier voor de consument heel lastig is om dan te achterhalen hoe het precies zit. Ik persoonlijk kies ervoor om niks te kopen via Ali. Heb het wel een keer gedaan als ervaring. Maar jurkje zag er niet uit. Het aanbod in Nederland is gewoon heel groot. Als je hier niet kan vinden wat je zoekt dan Moet je het misschien gewoon maar niet willen hebben.
Mijn pa is leverancier geweest van de lidl (food) en vlg hem zijn er echt op alles strenge eisen en kun je er gerust speelgoed kopen.
Lidl gaat echt niet via Ali inkopen of het risico nemen dat heel de handel terug gehaald moet worden. Die kopen wel groot speelgoed in voor heel europa en hebben daardoor grote kortingen. Maar je loopt te veel risico anders dat je goede naam bedoezeld raakt.
Dat is fijn om te weten Ik koop er aardig wat speelgoed. Alleen als er een onderdeeltje kapot gaat dan moet ik uitwijken naar Ali. Wat weet de lidl zelf van het productie proces? Ik bedoelde dat ze het bij dezelfde producent als verkopers van Ali zouden kunnen kopen.
Even op het laatste zinnetje. Dat is wat ik net al zei. Lidl koopt de a kwaliteit items. Het zal meer dan eens gebeuren dat Ali een b keus verkoopt maar wel de foto’s van het a kwaliteit merk gebruikt. Het valt dus niet te voorspellen of het een exact zelfde kwaliteit is.
Nou, van hun dat ze hun best doen, want tegen mij zeiden ze het tegenovergestelde. Rollen met de ogen was over bol.com, niet over jou. Dit is toch een rollen met de ogen smiley, de smileys hier zijn niet heel duidelijk. Ik snap niet wat er betweterig aan zou zijn? Blijkbaar zeggen ze tegen hun zakenrelaties wat anders dan tegen hun klanten, dat vind ik persoonlijk wel een oogrol waard. En ik gebruik die smiley helemaal niet zo vaak volgens mij, wel een paar keer in dit topic over bol.com, ik heb niet zo’n hoge pet op van hun sinds ik contact met ze heb gehad over dit onderwerp. Hier komt hij nog een keer: bol.com Verder weet ik trouwens niets over de bedrijfsvoering van bol.com, ik koop alleen afentoe wat bij ze (tegenwoordig minder vaak), ik kan alleen afgaan op wat klantenservice tegen me zegt.
Aah zo. (ik zat nog even bij te lezen). Ja dat is het denk ik. In detail zijn de treintjes die ik besteld had hetzelfde. Ze rijden alleen net iets langzamer.