Hoi mama's van andere kindjes !!! Zijn er nog meer dreumesjes die net als mij het volgende doen?! 18 maanden oud / keurig kunnen eten maar van de grond of tafel eten met de handen is leuker / luiers verwisselen vind ik helemaaaaaaal niet meer leuk / als ik iets niet mag, dan gil ik moord en brand alsof me iets heel ergs wordt aangedaan / ik spring en klim overal op en af/ ik klim op tafels via stoelen / ik lach mn ouders uit als ik gestraft wordt, zelfs na een zacht tikje onder mn luier / ik klim op tv meubels en salontafels totdat mn moeder helemaal stapel wordt van me / als mama heeeeeeeeel ff een plasje doet, dan zie ik mn kans schoon om bijv. van de banken af te duiken! Ik lijk wel compleet los te gaan ineens Ik weet alles wel, maar doe ff lekker nergens meer wat op uit Kortom; ik doe eigenlijk alles dat niet mag Mama hoopt heel erg dat dit een fase is gezien ze doodmoe is elke dag van me, maar zich ook wel een beetje heel erg slap lacht soms hoor Wanneer zou ik gaan begrijpen wat wel en niet mag EN er dan ook daadwerkelijk naar gaan luisteren?!
Heel herkenbaar! Wij hebben net 2 weken van dit gedrag achter de rug. Sinds begin deze week is hij weer een stuk rustiger en liever. En blijkbaar doen ze horen het nu wel weer Zullen wel fases zijn. Of een voorproefje van de peuterpuberteit *HELP*
Heel herkenbaar. Het helpt trouwens bij ons om hem gecontroleerd gek te laten doen. Bijvoorbeeld een matras neerleggen en hem van de bank laten springen. Sinds we wat wilder zijn gaan stoeien is het buiten stoeitijd wat gecontroleerder.
Hoi hoi, Dat met die matras werkt hier niet, want meneer denkt dan dat ie zonder matras ook kan en mag springen...en dan het liefst DUIKEN Dus die truc doen we ook niet meer. Nu proberen we gewoon iedereen keer te zeggen; OP DE BANK/STOEL GAAN WE ZITTEN! En alsie niet uit zichzelf gaat zitten, dan helpen we hem ff tegen zn zinntje in natuuuuurlijk :x 3 van de 5 keer gaat ie nu zitten en de andere keren heb ik gewoon 112 onder de sneltoets al ingedrukt, hahaha! Groetjes
Dat staan en springen op banken en stoelen: heel herkenbaar hoor. Soms gaat het weer redelijk goed en soms doet hij net alsof hij niks hoort. Ik waarschuw 3x en dan haal ik hem eraf. En als hij het erg bont maakt, krijgt hij een time out (dan moet hij op de fauteuil zitten met de boodschap dat hij niet lief is en mamma boos).
Weet je; volgens mij heb ik soms ff een wake-up call nodig, haha! Ik vraag me zo vaak af offie dat zou begrijpen: BLIJVEN ZITTEN ( bij straf) EN MAMA IS BOOS! Zoals jij ( boefjesmama) beschrijft. Soms denk ik, volgens mij, nog teveel in baby termen En dat terwijl ik een manneke heb van 18 maanden die al zinnen kan zeggen, precies weet waar alle boodschappen heen gaan in huis, zelf tot 3 kan tellen En mama maar denken dat ie dan die manier van disciplineren niet snapt Af en toe neemt ie volgens mij gewoon een loopje met me. Wachten tot mama het hoekje om is, ff loeren of ze echt weg is en dan.....rennennnnnnn
Wow wat goed dat hij al zinnen zegt! Aaron begint nu met 2 woordjes bij elkaar gebruiken. Lijkt me heerlijk zo'n snelle kletser. En over time out: ik dacht dus ook dat hij daar nog te klein voor zou zijn. Tot hij op een dag de hele dag zo enorm vervelend was en ik al helemaal gehad had met hem, hij ook nog met dingen naar mij begon te smijten. Toen heb ik hem dus neergezet en ik heb hem best boos toe gesproken. Nou: brullen dat hij deed! Terwijl daarvoor alles nog lachen was. Ik laat hem trouwens maar een halve minuut zitten (vind ik voorlopig lang genoeg). Dan vraag ik hem of hij weer lief doet. En dan krijg ik uiteraard altijd ja te horen hahaha. Dan vertel ik hem dat ik dan niet meer boos ben op hem. En tot nu toe *klop het even af* moet ik zeggen dat dit best werkt. Ik heb het wel pas 3x gedaan en doe het ook alleen als hij echt te ver gaat. Zoals vandaag: met een vork keihard in de tafel rammen. Waarschuwen, afleiden etc: niks werkte. Dus toen heeft hij een time out gekregen en daarna heeft hij het niet meer gedaan.
ik herken het helemaal..!!!! nee heeft geen betekenis voor haar behalve als ze het zelf zegt...hahahahha... en met kramp op de wc.... weet ik het niet meer waar ik het zoeken moet zodra ze begint te jengelen dat ze er ook in wil...maar goed dat is tijdelijk
Tja....Aaron kan zelf alle deuren open krijgen. Dat is ook een feest kan ik je zeggen hahahaha. Dus ik moet de wc deur op slot doen (doe ik nooit omdat ik bang ben dat ik opgesloten raak ).
Ik vind het wel heel grappig dat kindjes zo verschillend reageren en toch zo hetzelfde. Wat dus bij ons best goed werkt, is bij andere een heel slecht idee. Ik laat juist al heel lang de wc deur open. Ik werd een beetje moe van een huilend kind aan de andere kant van de deur. Inmiddels begint hij wel elke keer aan mijn hand te trekken dat ik mee moet komen om te spelen. Op zich wel al een stap vooruit van het gedag zwaaien aan onze poep.
Ja hoor, ik ben sinds van de week ook begonnen met een time-out. In het halletje. Alleen de eerste paar keer had ze me toch een lol daar! Tot ik haar wegzette terwijl ik fruit aan het klaarmaken was, toen was de pret over. En het vervelende gedrag ook (staan op de bank).
Meestal mag hij ook wel met me mee, maar soms heb ik daar gewoon geen zin in . Dan wil ik even een minuutje rust hahaha. Overigens ging hij in het begin aan de haal met het wc-papier, de wc-borstel etc. Maar dat doet hij nu ook niet meer. Hij pakt wel af en toe een stukje papier en dat wil hij dan per se in de pot gooien. Anyways...ik ga enigszins off topic .
pfoe ja.. mijn dochtertje is precies zoals jij beschrijft haha.. heb haar vandaag voor het eerst een time out gegeven.. op de stoel gezet voor 1 minuut (eerder 20 seconden haha).. toen moest ze huilen en heb ik haar weer eraf gehaald.. ERG lastig dat ik er toch aan moet wennen haha.. ik wil echt geen kind dat maar niet luisterd ( a la dat nanny programma)... ik hoop echt dat het snel over is.. en dan maar weer uitkijken naar de peuterpuberteit haha... Verheug me er nu al op !!
Ook hier een mannetje die slecht luisterd naar het woordje Nee en alles doet wat niet mag...klimmen en op de bank staan is favoriet... Ik waarschuw hem één keer, en daarna zet ik hem weg. Dan gaat ie liggen krijsen op de grond, en als hij dan merkt dat ik hem geen aandacht geef op die manier, komt ie naar me toe om me te knuffelen...
Jep, heeeel herkenbaar! en omdat ik altijd bij hem thuis ben, probeert ie mij het hardste uit! Bij mijn moeder e.d. is het een engeltje... Hier ook al een tijdje de time-out. Ik ben er ook heel consequent in, anders word ik echt gek. Manlief daarentegen..... die zit volledig om het kleine pinkje gewonden hoor! die waarschuwt echt wel 100x, zonder effect uiteraard . Hier ook: "Lucas, op de bank moet je? "Sitte!" dus hij weet het dondersgoed, maar als ik er niet bij in de buurt ben.... ho maar! Dan dus ook op de grond. Heeft hier inmiddels ook het spugen, bellen blazen met drinken, schudden met je beker , expres knoeien en gooien met eten, eisen van koek/snoep (krijgt ie bijna nooit thuis!), eisen van tv, draaien van de verwarmingsknoppen, etc. etc. ontdekt... En idd, zo slim als ze zijn! Hij papagaait hier letterlijk alles na en weet ook nog de betekenis we moeten dus echt op onze woorden letten hierzo! Maar aan de andere kant is het ook heerlijk, je kunt al echt met hem communiceren (als ie zin heeft) en hij gaat dus ook echt aangeven wat ie wil (fietsen, buiten spelen, boekje lezen, etc.). Leuke fase... maar wel erg vermoeiend...