Hoi hoi, Een vraagje! Overal las ik, toen ik zwanger was, dat kleertjes voor je baby voor het eerste gebruik gewassen moeten worden. Helemaal logisch natuurlijk. Maaruh, tot welke leeftijd van je baby/kindje 'moet' dat? Hoe doen jullie dat? Ben benieuwd naar de reacties, dank alvast
Doe het nu nog, zowel voor mezelf en de kinderen! Vind het niet fris wanneer mensen eraan hebben gezeten en veel kleding heeft in containers met vieze gassen gezeten.
Ik ben er na een maand of 5/6 geloof ik mee gestopt. Er is wel wat voor te zeggen dat het fris is om alle nieuwe kleren (ook voor volwassenen) eerst te wassen. Aan de andere kant moet je ook een beetje weerstand opbouwen, denk ik dan...
ik doe dat nooit... wel toen ze pasgeboren waren... de kleding die ik koop word netjes beorgd in zakjes...en geheel glad gestreken.... zie het nut er niet van in het dan eerst te wassen.... na 1 dag aangehad te hebben ligt het toch weer bij de was dussss.... doe ik voor mezelf ook niet trouwens... vind het altijd zo mooi staan als je het net nieuw gekocht hebt.....
Wij wassen nog altijd alles voor het eerste gebruik. Maar dat doen we ook met alle kleding van onszelf. Gewoon omdat ik het wel lekker fris vind en ook dat die 'fabriekslucht' er dan af is.
veel kleding die uit het buitenland komt zit in containers, die spuiten ze dan in met giftige gassen zodat er geen ongedierte bijv bij kan komen.. vind dat niet zo fris.
ik deed het eerder voor onszelf nooit, voor mijn zoon wel, maar vanaf een week niet meer. Volgens mijn moeder is het op deze leeftijd niet meer nodig. Was nu niks van tevoren meer, ik wil het graag meteen aantrekken als het nieuw is niet eerst wassen, dan moet ik weer wachten
Het ligt er een beetje aan! Als het erg chemisch of muffig ruikt dan was ik het eerst, anders niet. Tot een maand of 3 heb ik het overigens altijd eerst gewassen. Maar ik ben nogal wasgraag, dus na 1 keer dragen gaat alles gelijk de was in.
Precies, daarom was ik het ook, niet omdat misschien iemand anders er met zijn handen heeft aangezeten.
Ik was alles voor eerste gebruik, voor alles en iedereen. Inderdaad ook (zoals ik in eerdere reacties heb gelezen) ook omdat ik niet weet wie het al aangepast heeft. En ik heb zo'n kort programma op de wasmachine die ik dan daarvoor gebruik. Ik ben toen onze dochter een maand of drie was wel een klein beetje wasverzachter gaan toevoegen (mocht in het begin ook niet zei de kraamverzorgster) en heb eigenlijk nooit problemen gehad daarna.
Rompertjes was ik eigenlijk altijd eerst.Overige kleding tot een maand of 3,nu alleen als het echt ruikt. Verbaasd me wel dat veel mensen voor hunzelf ook eerst wassen.Ik heb toevallig vandaag nieuw jurkje gekocht die ik morgenavond aan doe,ga ik niet 1st wassen hoor,zie niet in waarom.
Ik was alle nieuwe kleding eerst. Die weerstand halen we wel ergens anders, liever niet van giftige gassen
Ik heb nog nooit gehoord of gelezen dat je in het begin geen wasverzachter mag gebruiken?! Ik was altijd alles met wasverzachter, dus ook de kleertjes die gewassen in de kast lagen voor de bevalling. Nooit problemen gehad. Overigens was ik allang niet altijd alles meer wat nieuw is. Alleen als het heel erg ruikt. Laatst een erg leuk setje van mn vriendinnetje gekregen voor mijn zoontje toen ik een weekje in nl. Was. Toen heeft ie die gewoon de volgende dag aangehad terwijl we nog niet terug in engeland waren (waar ik woon). Witte rompertjes was ik vaak ook niet eerste keer omdat ik ze meestal op het laatste moment koop als ik ze echt nodig heb en dus geen tijd heb om eerst nog te wassen