Wij gaan deze zomer op vakantie met onze dochter van dan 15 maanden. We hebben een hotel gevonden wat aan onze eisen voldoet, maar we hebben de keus tussen dochter op de kamer of een kamer met aparte slaapkamer. Scheelt ongeveer 400 pp op 12 dagen. Wat zouden jullie doen? Wat is jullie ervaring met baby / dreumes op hotelkamer?
Wij hadden afgelopen jaar allebei de kids bij ons op de kamer. We wilden eerst ook een familiekamer maar dat was echt zo duur.. Maar ze hebben heerlijk geslapen en we waren dan ook niet vaak op de kamer! We waren ook met meerdere en soms bleef een van ons onder en ik bijv ging dan gewoon op het balkon zitten, of ook naar bed, smorgens waren hun later wakker dan wij.. en ook als ze hun middagdutje deden gingen wij douche of op het balkon, geen probleem
Dat is een hoop geld dat je kunt uitgeven aan andere dingen Ik vond het niet ideaal, we hebben het één keer gedaan en daarna echt overgestapt op appartementen (met en zonder all inclusive). Mijn dochter is en was erg makkelijk qua slapen, ging 's avonds ook overal mee naartoe, sliep in de buggy. Maar de (eventuele) middagslaapjes zaten we dus om en om zachtjes te doen op de hotelkamer of op het balkon. Om de twee avonden deden we haar 'op tijd' naar bed, na de kinderdisco. Zit je dan zachtjes te doen om 20:30. Daarna altijd appartementen gedaan met een aparte slaapkamer, we slapen altijd met zijn drieën, heerlijk nog een wijntje drinken op je balkon of buitenplaats. Man filmpje kijken op de bank. Maar voor een verschil van 800 zou ik het of doen (op één kamer dus) of iets anders zoeken.
Heel eerljk. Ik zou 400 euro extra betalen voor een aparte kamer. Ik vond het helemaal niks met onze dochter. Maar dat ligt misschien ook aan je kindje en aan jezelf.
Als het 400 euro in totaal zou schelen zou ik een aparte kamer nemen, als je 1200 euro meer moet betalen zou ik nog even verder zoeken . Wij zorgen altijd voor een aparte slaapkamer voor onze dochter, het liefst een appartement met 2 slaapkamers maar daar zijn er helaas niet zo heel veel van (in combinatie met onze overige wensen).
Wij hebben ook meestal een appartement met wel een aparte woon en slaapkamer. Soms is 't mogelijk 't bedje van dl ergens anders te parkeren (hal of zo) anders bij ons op de slaapkamer gaat eigenlijk ook prima. Echt maar 1 woon/slaapkamer zou ik niet willen.
Ik heb het één keer gehad, mijn kinderen op de kamer en nóóit weer. Van de zomer gaan we met zijn allen in een tent met slaapcabines en daar maak ik me nu al druk om. Dus voor die 400 euro zou ik echt een zóveel leukere vakantie hebben, dat het me dat helemaal waard zou zijn!
Ik zou ze bij mij op de kamer doen. Maar thuis sliep mijn dochter met 15 maanden ook nog bij mij op de kamer eigenlijk.
Op 1 kamer. 800 euro vind ik een hoop geld waar je veel leuks voor kunt doen. Op die leeftijd hebben wij een app gekozen op rustig park. Hotels op zich vonden wij te rumoerig met kleintje. Dus miss verder zoeken een optie? Nu ze ouder zijn gaan we niet langer dan 4 nachten in hotel. Want ook nu kan slapen nog probleem zijn. Middagslaapjes deden we trouwens niet in bed. Maar gewoon in se buggy werkt voor korte periode best.
Bedankt voor jullie reacties! Wij kiezen bewust voor dit hotel. Zijn er al eens geweest en is ons top bevallen. We hebben dan halfpension en dit geeft ons juist wel rust. Stel dat dochter niet wil slapen in de buggy kunnen we daar aanschuiven en haar daarna naar bed doen. Als je in een appartement zit moet je toch of uit eten of zelf koken en dit jaar willen we dat even niet. Volgend jaar gaan we liever naar een camping oid. Voor dit hotel betalen we dus voor een normale kamer incl eten 1150 euro pp en voor een suite, met dus een aparte slaapkamer en een heel ruim balkon 1550pp. Dochter vliegt dit jaar nog gratis mee dus dat is ideaal. Twijfel blijft enorm.. Als dochter niet in de buggy wil slapen 's avonds dan zitten we behoorlijk aan onze kamer gebonden en kies ik liever voor de suite en andersom. Jammer dat je dit niet vantevoren weet
Je hebt tegenwoordig ook apartementen met half pension of all inclusive hoor. Daar kan je ook nog naar kijken. Ik weet niet waar je naartoe gaat? Ik vind het echt veel relaxer dan een hotelkamer. Kijk eens naar vila tagoroo (gewoon een voorbeeld hoor) daar hebben ze alles. Afgelopen jaar zijn wij op lanzarote geweest, Playa Blanca, daar hebben ze dit ook bij de meeste appartementencomplexen.
Ik zou zeker weten gaan voor de suite, maar onze kinderen slapen dan ook echt niet in een buggy. Als je kind slaapt, dan ben je gebonden aan die ene kamer. Niet alleen 's avonds, maar ook met de middagdutjes. Dat lijkt mij echt niet relaxed en een aparte kamer waar jullie dan kunnen zitten met een groot balkon is dan wel erg fijn. Sowieso lijkt het me ook veel rustiger slapen voor jullie kindje en een uitgerust kind is over het algemeen toch wat gezelliger dan een moe kind. Voor mij zou dit zeker weten 400 euro waard zijn.