Ervaring Duitse babyvoeding?

Discussie in 'Voeding' gestart door Bruni, 23 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bruni

Bruni Actief lid

17 okt 2012
    487
    5
    18
    Heeft iemand ervaring met Duitse babyvoeding? Woon vlakbij de grens en iemand zei dat ze daar Milupa verkopen en dat dit hetzelfde is als Nutrilon. Een pak daar kost alleen maar 8,50 ipv 11 euro

Ook de potjes schijnen goedkoper te zijn.(mijn dochter wil alleen maar potjes.. zucht!)

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Vergelijk de ingredientenlijst. Duitse wettelijke eisen schijnen te verschillen van
    Nederlandse m.b.t. toevoeging vitamines en mineralen.0

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Heb geen ervaring met de Milupa of Nutrilon. Wij hebben altijd een huismerk van een Duitse drogist gebruikt en was hiervoor zo'n 4,50 euro kwijt voor 900 gram (meen ik)

De potjes zijn ook goed, in Duitsland is wel veel meer voeding met het Bio-etiket en ook in de aanschaf scheelt t best tov NL.

Mocht je toch overwegen in Duitsland je babyvoeding te gaan halen.... luierdoekjes van de Lidl D schelen ook nog eens 50 cent tov de NLe Lidl:D

4. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    Onze zoon is er (op het huismerk van de DM) al 13 maanden mee geworden! Prima voeding!

5. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Duitse babyvoeding is prima. Ik heb twee kinderen grootgebracht met Duitse fv en ook soms met de potjes. Ik had meestal die van Hipp.

6. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Hipp is heel fijn!
    Wordt in nl maar weinig verkocht helaas.

7. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Wij hebben altijd kruidvat eigen merk gebruikt. Dikke prima. 6,5 euro per pak geloof ik.

8. blijzwanger

blijzwanger Fanatiek lid

19 jan 2014
    1.832
    35
    48
    Utrecht
    mn zoontje vond hipp erg lekker :)

9. biancs

biancs Fanatiek lid

12 dec 2011
    1.197
    0
    0
    Wij hebben de babylove bio opvolgmelk. Prima spul en klontert niet integenstelling tot nestle. Ook de hipp bio hebben we gehad, werkt ook prima.

Ook ben ik fan van de groente en fruithapjes. Veel meer variatie dan bij ons en voor een fijnere prijs. Ook dm luiers zijn het proberen waard!

10. Traum

Traum Actief lid

13 jan 2014
    388
    0
    16
    Hier is onze dochter er ook groot mee geworden, zeker een aanrader. Wij betaalden maar iets van 4 euro per pak. En ze deed het er heel erg goed op. Als het voor een 3e mag lukken dan gaan wij zeker alles weer uit Duitsland halen.

11. KimK

KimK Niet meer actief

Ik haalde de potjes voor mijn zoon in Duitsland, als ik bij mijn zusje was. Dan sloeg ik ff 30 potjes in. Waarom? Zoon had last van obstipatie, in Duitsland zijn sommige potjes "stuhlregulierend". Dus ja dat hielp. Daarnaast vind ik het fijn dat, zelfs de drogist!, zo'n groot aanbod bio-potjes heeft en dat er veel minder zooi is toegevoegd. Dat gaf voor mij doorslag. Overigens kreeg zoonlief ook gewoon vers fruit/eten maar probeerde per dag 1 potje te geven omdat dat dus echt werkte voor zijn verstopping!

12. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Hiet zijn ze er ook groot van geworden. Veel ruimer aanbod en veel bio producten

13. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    wij hadden altijd bebivita. per pak 3,99 toen tenminste ben drn u al ff uit loop nooit meer langs dat schap haha. maar beide kids zijn er groot mee geworden. prima voeding.

de potjes vonden ze ook altijd lekker en echt veel meer keuze dan in nederland. al was er 1 die onze dochter altijd lekker vond van oltravit haha risotto ofzo was dat .

pampers schelen hier ook veel zo is een pak nu bij de k&k weer 7,99 zag ik in de reclame.

14. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Ik verplaats dit topic naar 'voeding'

15. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Hipp is Duitse dochter van Danone. In Nederland is dat Nutricia.

16. meliez

meliez Actief lid

26 apr 2013
    324
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Die van mij lust alleen de Duitse potjes (of zelf gemaakt). Olvarit blieft hij niet.

De luiers zijn daar ook goedkoper :)

17. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Hier wel ervaring met Milupa. "Lekker" volgens mijn zoontje :) . Hij eet ook graag Hero en Nestle.

18. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Hier thee van Hipp.. zoontje is er gek op :D

19. meliez

meliez Actief lid

26 apr 2013
    324
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Babylove is hier favoriet. De potjes en de luiers ;)

20. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    #20 Sandana, 26 jun 2014
    Laatst bewerkt: 26 jun 2014
    Ik woon in Duitsland, maar haal in NL de Hero. Milupa / Aptamil is inderdaad de NL Nutrilon. De basis van de voeding is hetzelfde. Omdat elk land zijn eigen richtlijnen heeft kan er verschil in ingrediënten/voedingswaarde zitten.

Duitse potjes zijn vaker BIO, maar ik weet ook dat er in verhouding minder groenten in zit en meer vulmiddelen dan de Olvarit. De smaken lijken erg op elkaar. Olvarit is ook echt lekkerder, vinden wijzelf en vindt dochterlief ook.
    Voor de startende baby hebben ze wel meer enkelvoudige smaken dan in NL.

En mocht je pap willen geven: in Duitsland hebben ze niet alleen tawre, maar ook boekweit, spelt, haver e.d. voor de hele kleintjes. Zo kon ik makkelijk glutenvrij starten en toch pap geven.

Deel Deze Pagina