Zojuist heeft onze stofzuiger van 1.5 jaar oud het begeven. Afijn, nu dus een nieuwe. En dan maar meteen een luxe versie. We denken aan een Dyson. Maar: v8? V10? V11? Wie heeft ervaring, is het wat? Hoe lang gaan de accu's mee, moet hij op volle toeren draaien? Kun je makkelijk de trap zuigen of is het ombouwen naar kruimeldief een grote klus? Moet je bij vloerbedekking en laminaat van mond wisselen? Etc etc. Alvast bedankt
Ik heb de V11, fijn ding voor tussendoor. Heb daarnaast nog wel een normale stofzuiger en robot. Accu van de v11; eco stand 75min, normale stand 45min en de boost stand 9min. Ik heb de v11 als cadeau gekregen, vind zelf de prijs te hoog voor wat je krijgt.
Oké als tussendoor zeg je.. Want wat is de reden dat je ernaast nog een gewone hebt? Zuigt die beter of gaat het om de accuduur of iets anders?
Wij hebben de v11, maar gebruik hem nooit. Heel erg zonde.. Ik vind de zuigkracht een stuk minder dan een goede Miele. De stok is helemaal niet flexibel, dus onder de bank of bed bijv. Kom je best lastig. Ik kon er niet aan wennen, dus een nieuwe Miele gekocht en nu staat de Dyson stof te happen
Ik heb nog een oude snoerloze dyson van 5 jaar geleden, destijds geen pro ofzo gekozen, gewoon meest basic model en gebruik m nu nog steeds. Van voetstuk wisselen is super makkelijk en zo gebeurd. Pak nu sneller de stofzuiger dus ideaal met kindjes. Je moet even kijken wat jij belangrijk vindt, heb je bv huisdieren? V8 is echt al krachtig zat hoor. V11 is gewoon meer voor mensen die twijfelen tussen bv Apple iPhone 11 of 11 pro.. ofzo.. je wordt lekker gemaakt met extra’s die je misschien niet eens nodig hebt. Duurder/nieuwer model is niet altijd beter. Ik zou bv helemaal zenuwachtig worden van veel extra mondstukken, ik hou het liever bij keuze uit 2.. zo’n extra groot oplaadstation heb ik ook echt niet nodig Accu gaat bij onze oude ook nog prima mee, maar willen ook kijken voor een nieuwe. V8 gaat 40 min mee volgens mij? Lijkt mij prima!
Wij hebben de V8, ik zweer erbij. Ombouwen is een kwestie van eraf en er op klikken. Accu gaat met de steel een minuut of 30 mee, voor ons meer dan genoeg. ik stofzuig dagelijks de keuken en woonkamer en dat is zo gedaan. Door de extra stukken maak je er heel makkelijk een kruimeldief van, alleen een stuk betere zuigkracht dan ik van ene kruimeldief gewend ben. En als je klaar bent hang je hem op en laadt hij meteen weer op. Ik vind het een geweldig ding
Hier nooit meer anders. Trap stofzuigen ideaal met de V8 net als wisselen vd mondstukken. Klik en klaar. Wij hebben een hond en altijd zand oid in huis. V8 werkt prima en ik kan op volle stand m’n hele benendenverdieping stofzuigen. Zo handig je hebt m snel gepakt en weer teruggehangen. Ook voor kleine dingen tussendoor. Voordat ik de oude stofzuiger gepakt had ben ik met deze al klaar
Wij hebben de V10. Ideaal ding, pak ik heel snel er even bij. Niet zo zwaar en log en de trap gaat prima. Maar.. de accu gaat wel snel leeg. Ik kan niet beneden alles stofzuigen met de keuken en dan de bank bijvoorbeeld erbij. Wisselen van steel naar kruimeldief is heel makkelijk. Maar de oude grote logge stofzuiger hebben we nog steeds. Daar kom ik makkelijker mee onder de kasten, bank, is flexibeler. Zuigkracht is vele malen beter, zeker kattenharen (we hebben een Electrolux). Ik vind de Dyson erg fijn maar achteraf gezien voor dat geld, had ik denk ik een goedkopere versie of een ander merk gekocht.
Hier de V8, en ik gebruik die 99% van de tijd. We hebben ook nog een Miele, die gebruik ik dus heel soms nog - vooral voor bv het opzuigen van veel rotzooi, bv als een pak hagelslag is omgevallen op de vloer of voor zaagsel ofzo. Voor gewoon het dagelijkse werk altijd de Dyson, met de Miele heb ik nu altijd ruzie met het snoer en het logge ding dat je achter je mee moet slepen Ik kan er mákkelijk de woonkamer, keuken en hal mee doen iedere ochtend - en af en toe doe ik de trappen en slaapkamers er meteen achteraan. Dat gaat ook nog op 1 batterij-lading. Ik gebruik op harde vloeren de turbo stand met pluis-roller-zuigkop. Gaat als een speer! En op vloerkleed, matten en vloerbedekking een andere zuigkop en de gewone stand. Op die ondergrond is de turbo-stand te hard voor mijn gevoel, op de normale stand gaat het ook meteen goed schoon. Met de Miele moet ik bv 10x over de mat bij de voordeur voor alle haren (van onszelf, geen huisdieren) eraf zijn. Met de Dyson is het er na 1x gewoon af. Ideaal! Ik heb echt lang getwijfeld over die Dyson, maar ben heel blij dat ik ‘m gekocht heb uiteindelijk. Hij hang bij ons in de bergkast aan zo’n oplaad-unit, ik kan ‘m zo met 1 hand pakken en meteen aan de slag. Ideaal Onder bv de bank kom ik met de Miele ook niet, daar gebruik ik een Swiffer voor.
Ik ben heel tevreden met die van ons! Echt ideaal je pakt hem zoveel sneller dan een normale. Ik heb een V6 en nog geen problemen gehad met de accu, maar gebruik hem alleen voor ff snel tussendoor. Ook met auto stofzuigen gaat prima. Nieuwere versies vonden we te duur!
Ik heb sinds een aantal maanden de v10 absolute pro. Ben er super blij mee. Mondstukken wisselen gaat heel snel en makkelijk. Voor zowel laminaat als kleden gebruik de zelfde vloermondstuk met haartjes. Accu gaat redelijk lang mee tenzij je de hoogste stand gebruikt dan is hij vrij snel leeg Het schoonmaken van het apparaat en mondstukken gaat heel gemakkelijk. Ik zou niet anders meer willen.
Mijn man wilde heel graag een Dyson V11 (ja, mijn mán. Hij stofzuigt nooit maar vond het handig voor de auto uitzuigen enzo ). Ik was niet zo'n voorstander, we hebben een Miele stofzuiger voor in huis. Maar ik ben er toch heel erg blij mee! Ik pak dat ding een stuk sneller als er kruimels enzo liggen. Ik vond het altijd zo'n gedoe om de gewone stofzuiger erbij te halen. Ook zijn de terrassen nu stukken schoner als er een paar blaadjes zijn gevallen (dat is voortaan een taak van de meisjes ). Voor erbij is het aanrader vind ik. Als hoofdstofzuiger vind ik 'm niet sterk genoeg qua zuigkracht. Er zitten heel veel verschillende mondstukken voor de verschillende oppervlaktes (tapijt, harde vloer, etc). Ik vind het niet fijn dat ik eerst het mondstuk moet veranderen als ik van tapijt naar harde vloer ga. Ander klein nadeel is dat je de hele tijd een knop indrukt moet houden als je zuigt. Laat je die los, dan zuigt ie niet. Als je een tijdje aan het zuigen bent wordt dat irritant.
Wij hebben nu een maand of 4 een v11 en mijn man zegt gisteren opeens: weet je wat handig is? De auto er mee stofzuigen ik had er nooit over nagedacht. Anyway ik vind het ook irritant om constant de knop in te drukken. Verder ben ik er tevreden mee hoor .
Ik heb de V10 en ben ook fan! Kan er of mijn zolder en bovenverdieping inclusief 2 trappen mee doen, daarna aan de lader en die delen dweilen, daarna kan ik dan door met m’n benedenverdieping. Die knop constant inhouden om te zuigen vind ik wel irritant, net als dat er geen flexibel iets bij zit voor onder je kasten of bank ofzo.