30 weken Groeiecho

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door xHope, 2 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xHope

xHope Actief lid

14 jan 2012
    107
    0
    0
    Ik ben vandaag 30 weken, en heb heb Woensdag een (standaard) groeiecho.
    Nou vroeg ik mij af wat ze precies gaan nakijken, alleen hoeveel de kleine weegt en hoe lang hij is of net zoals bij de 20 weken echo een uitgebreid onderzoek?
    En krijg je ook een echofoto mee? Hoe ging het bij jullie?
    Ben erg benieuwd hoop dat me kleine jongen goed is gegroeid, en vind het natuurlijk super om hem weer te mogen bewonderen. :D

2. Ronja

Ronja Actief lid

8 feb 2011
    459
    0
    0
    (kinder)fotograaf
    Den Bosch
    Ik heb vorige week de groeiecho gehad. Hier ging ze (na de standaard controles gewicht en bloeddruk en dergelijke) eerst alles opmeten. Dus hoofdje meerdere keren meten, armpje, been. Weet het niet meer heel precies eigenlijk maar alles werd dus gemeten. Daar komt een soort gemiddelde uit.
    Na die metingen ging ze meer voor het 'leuke'. Dus op zoek naar een leuk plaatje. Dit drukte ze dan af. 'Helaas' is de kleine hier nogal beweeglijk dus ging de foto niet. :) Maar het ging me vooral erom om te horen dat alles goed was.

Succes en ook veel plezier! Toch weer leuk om je kindje te zien.

3. MommieD

MommieD Fanatiek lid

6 nov 2011
    1.496
    0
    0
    NULL
    020
    Hi,

Vandaag ook gehad, ze meten alles op, checken de ligging en placenta en t hartje. Oh en ook of zn balletjes zijn ingedaald en t vruchtwater. En gelukkig ook een fotootje gekregen. Hij lag keurig op schema!

4. DragonBerry

DragonBerry Bekend lid

27 dec 2011
    671
    0
    16
    Bij de intake was mij ook gezegd dat ik met 30 en 34 weken een groeiecho zou krijgen ivm bmi....
    Maar de laatste keer hebben ze maar besloten om die van 30 weken te laten vervallen.... Eigenlijk wel jammer is ons eerste kindje en je weet toch al niet wat je moet verwachten...
    Maar goed de reden zal wel zijn dat ik tot nu toe bijna niks ben aangekomen, bloeddruk en suiker goed is.....
    Dus nu moet ik tot 34 weken wachten.... Heb gelukkig wel vrijdag een 2de 3D echo omdat de andere weinig te zien gaf...

5. xHope

xHope Actief lid

14 jan 2012
    107
    0
    0
    @Ronja, Bedankt voor de uitleg, wat jammer dat de foto niet lukte, maar gelukkig dat alles goed is met je kleine dat is natuurlijk het belangrijkste! Dankjewel, dat is het zeker kan niet wachten tot woensdag. :)

@MommieD, Mooi dat hij keurig op schema ligt, en leuk dat je een foto hebt meegekregen! ;)

@DragonBerry, Dat is idd jammer dat je de 30 weken echo niet krijgt, maar gelukkig dat alles goed is met jou! Dat is wel leuk de 2 en 3 D echo, hopelijk zie je dit keer meer.

Ik weet eigenlijk niet of ik rond de 36 weken nog een liggings echo krijg, ben benieuwd.

6. xHope

xHope Actief lid

14 jan 2012
    107
    0
    0
    Ik heb vandaag de Groei echo gehad, ons kleine mannetje weegt 1635 gram en alles is gelukkig goed!
    Het was natuurlijk weer super leuk om hem te zien, hij lag met zijn hoofdje naar beneden, maar hij draait nog dus ik ben benieuwd hoe hij rond 36 weken ligt, misschien krijg ik dan nog een liggingsecho.
    Tijdens de echo was me kleine lekker druk aan het bewegen en schoppen hihi, ook stak hij nog zijn tongetje uit zo grappig om te zien, en we hebben toch nog foto's van zijn hoofdje mee gekregen (had ik niet op gerekend dus erg blij mee).
    Ben zo blij en gelukkig dat alles goed is, kan niet wachten tot we onze kleine man in onze armen hebben!! :D

7. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Bij mij pakten ze grootte hoofdje, omtrek buik en lengte bovenbeen. Deel da door 3 en je komt op een gemiddelde uit qua weken + gewicht.

8. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Waarom krijgen jullie die echo dan? Ik heb daar niks over gehoord..

9. Gazy

Gazy Niet meer actief

Ik heb een dertig weken een groei echo gekregen omdat ik een dermate bmi (lees overgewicht) heb dat ze willen weten hoe groot en dik je kindje is.

10. MommieD

MommieD Fanatiek lid

6 nov 2011
    1.496
    0
    0
    NULL
    020
    Leuk he?
    Hier in adam doen ze het sinds een jaar en ze zijn er heel tevreden over? Onze man is zo'n 1800 gr geschat (31wkn3dgn) en ze kunnen zelfs zeggen dat ik maatje 50 mag meenemen naar t ziekenhuis al ie gewoon met 40 weken komt. Best handig:).

11. PluizigSpook

PluizigSpook Actief lid

28 jan 2012
    450
    0
    0
    Ik heb vandaag een groeiecho gehad. Ze hebben de omtrek van zijn hoofdje en buikje opgemeten, de doorsnede van zijn hoofd en buikje en de lengte van zijn bovenbeentje. Daarnaast is ook nog gekeken naar zijn ruggengraat, of het maagje gevuld was, naar de niertjes etc. Eigenlijk alle dingen waar ze bij de 20 weken echo ook naar keken maar dan zonder bijvoorbeeld de niertjes op te meten. Ook is er een schatting gemaakt van zijn huidige gewicht en alle informatie is vervolgens samen met de info van de 20 weken echo in een grafiek gezet.
    Verder heb ik vijf foto's meegekregen maar volgens mij is het ziekenhuis hier daar best gul mee, want met de 20 weken echo kreeg ik er ook al vijf.
    Edit; ik kreeg deze echo nu al omdat mijn baarmoeder groot aanvoelde. Ons kindje lag in stuit dus ben wel benieuwd of er met 36 weken nog een liggingsecho gemaakt wordt.

12. xHope

xHope Actief lid

14 jan 2012
    107
    0
    0
    Bij mijn verloskundige praktijk is het ook standaard dat je een 30 weken echo krijgt.
    Dat hebben ze bij mij idd ook nagekeken pluizigspook , fijn dat je ook echo's mee kreeg en hopelijk krijg je nog een liggingsecho en ligt je kleine dan wel goed ipv in stuit!

13. prinses sasa

prinses sasa Actief lid

11 apr 2010
    189
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik krijg met 32 en met 34 weken een groei echo. Afgelopen zaterdag een pretecho met precies 29 weken gehad en ons meisje werd toen al op 1765 gram geschat. Onze zoon was ook flink bij de geboorte met 39.2 weken 4500 gram vandaar de groeiecho. Als deze baby zo doorgroei wordt ze nog groter dan haar broer. Zit er niet zo op te wachten, het moet er ook nog uit.. Waarschijnlijk wordt ik eerder ingeleid als ze zo groot wordt.

14. xHope

xHope Actief lid

14 jan 2012
    107
    0
    0
    Prinses sasa: Dat lijkt me idd een flinke meid! Gelukkig groeit ze goed, maar snap dat je denk van het moet er ook nog uit.. ;) hoe was je pret echo?

Ik ben vandaag naar de vk geweest, alles was gelukkig goed, mijn bloeduitslag was ook goed (ijzer en suiker) en me kleine man ligt nog steeds met zn hoofdje naar beneden, is al een klein beetje in gedaald maar kan natuurlijk nog draaien, al hoop ik wel dat hij zo blijft liggen. Moet over 3 weken terug (de normale controle bloeddruk meten, hartje luisteren) en over 5 weken de liggingsecho.

Deel Deze Pagina