ervaring eenhoofdig gezag, vader wel betrokken

Discussion in 'Alleenstaande moeders' started by Tigercee, Apr 15, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tigercee

Tigercee Lid

Oct 16, 2013
    19
    0
    0
    Binnen nu en 3weken word er een nieuw ouderschapsplan gemaakt ivm ons kindje van 8weken en gaan we ook praten over het ouderlijk macht, welke mijn ex nog niet bezit.
    Ik wil hem deze ook niet geven en wil gaan voor eenhoofdig gezag.

Ik heb gelezen dat hij nu naar de rechter kan stappen maar de rechter gezag weigert indien dit van invloed is op het kind ( ouders die niet kunnen communiceren en het niet eens kunnen worden over beslissingen. ). Wel is het zo dat de vader recht heeft op omgang.
    Nu is het zo dat ik en de vader ook echt niet met elkaar overweg kunnen. Hij denkt niet in het belang van ons kindje en praat steeds over " ik wil " en " het is oneerlijk voor mij ".
    Hij heeft tot nu toe ook niet bewezen goed voor ons kindje te kunnen zorgen en in zijn belang te kunnen denken.
    Hij steukt behoorlijk tussen mij en mijn vriend en " vind het niet erg om een paar maanden vast te zitten ", als dat betekent dat mijn vriend niet in het leven van ons zoontje is. Terwijl mijn vriend geweldig goed helpt en zorgt voor mijn zoontje. Dit vinden begeleiding, bjz en het cb ook.
    Als hij ouderlijk macht heeft ben ik ook bang dat hij deze gaat gebruiken door bv te bepalen of ik en mijn vriend in een ander dorp mogen wonen of niet.

Ik geef mijn ex de kans om zijn zoontje te zien en vertel hem alles betref ons zoontje.
    Dit alles maakt ook dat ik voor eenhoofdig gezag wil gaan.

Hebben meerdere hier ervaring mee?
    En kan dit in mijn nadeel werken?

2. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Dit kan prima het wordt wel vaker gedaan. Maar het is aan de rechter en het verhaal van je ex of hij dit toekend of niet.

Wanneer hij jullie kleintje heeft erkend heeft hij recht op omgang maar dit staat los van elkaar. Lastige is dat hij altijd het gezag kan aanvechten en wanneer wanneer hij genoeg bewijzen heeft dat hij het kan, ook toegekend kan worden.

Share This Page