Valencia

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door aicirtap, 23 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Net een weekend weg naar Valencia geboekt. We komen donderdag rond 11 uur. En zondag ochtend vroeg vliegen we weer terug.

Iemand nog leuke tips?

Appartement en vlucht hebben we net geboekt :)
    We zitten in aparthotel valencia rentals. Wat verder buiten de stad, maar wel winkels en restuarants in de buurt. Lekker een balkon en ontbijt erbij geboekt. En met de metro/bus ben je zo in het centrum.

2. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.273
    3.239
    113
    Vrouw
    Erg leuke stad! Ik zou het boekje van momedia kopen, eerst heette dat 100% valencia maar dat is onlangs veranderd. Ik weet even niet hoe het nu heet.

Daar staan veel leuke wandelingen in en zo zie je erg veel van de stad.

Vooral een wandeling door de rivierbedding kan ik je aanraden om dan uit te komen bij die architectonische gebouwen (het zijn bijna sculpturen).

Veel plezier!

3. mgeul84

mgeul84 Bekend lid

17 aug 2012
    790
    116
    43
    Een fiets huren is echt super leuk in Valencia, kun je ook naar het strand fietsen :) verder lekker eten en sangria drinken!

4. nizzie86

nizzie86 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.172
    5.147
    113
    Ik ga in september naar Valencia, dus ik lees even mee! Wij zijn van plan om fietsen te huren en veel rond te gaan wandelen, maar verder zijn we nog een beetje blanco. Ik ben tijdens mijn studententijd een keer in Valencia geweest, maar toen heb ik niet zoveel meegekregen van de stad ;).

5. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.487
    113
    Ben er zelf niet geweest maar hoor dat het boekje verrassend valencia ook leuk is en inderdaad dat je goed fietsen kunt huren! Veel plezier!

6. Jo33

Jo33 Actief lid

20 jul 2011
    382
    24
    18
    NULL
    NULL
    Valencia is echt een super leuke stad en inderdaad goed per fiets te bekijken. Toen wij er waren hebben we gebruik gemaakt van de Valenbisi fietsen. Dat zijn van die fietsen die door de hele stad staan bij speciale stallingen. Je kan er dan een fiets uithalen en die vervolgens terugbrengen bij een andere valenbisi stalling. Je betaalt geloof ik 13 euro voor een week abonnement. Als je een fiets gebruikt is het eerste half uur gratis (en binnen een half uur fiets je echt overal naartoe), daarna betaal je geloof ik per minuut, maar dat staat duidelijk op de site uitgelegd.

De oude stad is heel erg leuk en ik vond het ook erg leuk om door de Jardin del Turia heen te wandelen. Dat is een oude rivierbedding waar nu een enorm lang park in is aangelegd. Ook is Ciudad de las Artes y las Ciencias erg leuk om te zien, al die super moderne gebouwen. Vanuit het centrum ben je met de metro ook zo aan het strand, dus dat is natuurlijk ook leuk om te doen.
    In het centrum zijn super veel leuke eet-tentjes en iets buiten hartje centrum heb je Mercat de Colon, een oude markthal met allerlei kleine restaurantjes waar je leuk kan lunchen en ontbijten.

Deel Deze Pagina