Ik wil toch weer wat ervaring vragen aan de dames hier op de site.. ik had eergisteren een soort van slijmpropje verloren die de baarmoedermond beschermd...(had ik gelezen op google) Die dus vlak voor je eisprong loslaat..Daarna later op die dag heb ik ook geklust met manlief... Die zelfde dag en een dag later had ik draderige doorzichtig slijm.. ook op die dag geklust.. Dit had ik gevonden: Rond de eisprong is je baarmoederhalsslijm helder, elastisch en minder zuur. Het slijm is draderig. De zaadcellen kunnen hierdoor makkelijker via de baarmoederhals de baarmoeder binnendringen. Meestal een dag voor de eisprong is het slijm het meest overvloedig, dun en draderig. De afscheiding lijkt dan op rauw eiwit; het is schoon, helder en vrijwel reukloos. Het voelt glibberig aan en je kunt er tussen je vingers draden van trekken. Vandaag voel ik een soort van ongi pijn... heb ik dan nu pas mijn eisprong? Hopelijk hebben we voldoende geklust..want vandaag zit het er niet in helaas..(ivm hubby zijn werk) En wanneer zou er evt een innesteling kunnen plaatsvinden? Mijn cyclus loopt trouwens exact volgens schema..
suf eigenlijk hoe je alles weer vergeet na je zwangerschappen.. het is net alsof je hersenen alles er weer uit gooien, als je kindje is geboren. Maar niemand een idee?
Ik ben absoluut geen expert, maar op basis van wat je schrijft: Dat was dan dinsdag dat je die prop verloor, en Je had dit slijm op dinsdag en gisteren. In je gevonden tekst staat: Aangezien je gisteren ook dat slijm nog had, zou het inderdaad best eens kunnen dat je vandaag pas je eisprong had (obv de tekst, nogmaals: geen expert.. ik snap het zelf nog allemaal niet zo goed) Dat wordt dus midnight-romance wanneer manlief (laat) thuis komt van het werk (a la 'take one for the team')
Dat klopt.. (denk ik) ik snap het zelf ook niet zo goed... maarja de zwemmers van manlief zwemmen nog wel even rond heb ik weer ergens anders gelezen op google Dus dan zou het alsnog kunnen... Hij is wekelijks meerdere dagen achter elkaar van huis.. in dit geval weer 2 dagen.. dus mid-night romance zit er helaas niet in ... bedankt voor het meedenken btw... alleen is ook maar alleen..
Ahhh.. nee, dan gaat dat wat moeilijk inderdaad.. Maar inderdaad, als je vandaag je eisprong hebt, en je hebt het gisteren gezellig gehad, dan zou dat in principe 'voldoende' moeten zijn. En inderdaad, alleen is ook maar alleen.. Die mannen die weten waarschijnlijk voor de helft niet hoe gek wij vrouwen ons kunnen maken
hahahaha echt he... je deelt het wel samen, maar toch gaan wij vrouwen naar een heel andere wereld ofzo.. mannen zijn er gewoon niet zo heel erg gefocust mee bezig.. (tenminste..de meesten dan) En eigenlijk is dat maar goed ook.. Hij houd me met mijn beentjes op de grond... Toch is het fijn een forum zoals dit... weet je tenminste dat je niet de enige bent...
Die slijm'prop' maak al tijden elke maand mee. Fijn dat het zo duidelijk is natuurlijk , maar ook onhandig omdat het niet een in een constante periode gebeurt . Maar goed voor jou, als je daarna ook iets voelt wat je ei sprong geweest zou kunnen zijn dan kan het maar zo zijn dat het raak is . Afgelopen maand was onze eerste ronde. Alle spannende dingen , omtrent mijn lichaam, bespraken we. Maar er was een grens voor mij man. Hoe meer ik mij ging verdiepen in symptomen hoe 'gekker' ik werd. Heel apart, voorgaande jaren zei ik tegen vriendinnen die zwanger wilden worden altijd: je moet je niet zwanger denken gaan denken hoor, voor je het weet heb je alle symptomen die je maar kan bedenken. Of te wel altijd wijze raad . En dan nu ik afgelopen twee weken, toch ongesteld worden dus ik heb er weer van geleerd. Rustig aan, dan blijft sex ook gewoon sex
eipijn gaat vaak vooraf de eisprong dus het zou goed kunnen. Had op de vanaf 1 april al cervixslijm en op 3 april ook nog en toen had ik een positieve ovutest smiddags in de loop vd dag en avond werd het minder, tijdens klussen had ik het nog en voelde dat alles ook samentrok, deed zeer. Volgende dag was het zo goed als weg had nog wel een positieve test en uurtje erna negatief maar geen cervixslijm meer!!! Die dag is ook me ei gesprongen, of waarschijnlijk tijdens het klussen. Dus hier juist op de dag van...had ik het dus niet, Wel de dagen ervoor!
Ik heb idd ook dat ik vanalles "voel" ..terwijl het eigenlijk nog niet kan.. Na het lezen van een aantal oudere topics, zie je dat er vrouwen zijn die het meteen wisten.. (achteraf gezien..dat dan weer wel) en meteen dingetjes voelden... ik durf niet zo goed zo te denken ivm teleurstellingen. Daarom schrijf ik wel alles kort op per dag..zodat ik kan terug lezen of mijn "gevoeletjes: klopten. Het enige wat ik mij nog kon herinneren is dat ik last van mn tepels kreeg, toen ik alle keren zwanger werd. Maar dat was geloof ik niet direct... pas na een weekje, of rond het "test moment". De weken erna werd ik lichtelijk misselijk in de ochtend..moest gewoon meteen iets eten...en ja ik moest bij beide kids in de loop van de zwangerschap ijzertabletten slikken.
Dat vind ik ook wel het frustrerende: dat je jezelf zo gek kunt maken met allerlei pijntjes en dingetjes. Voorheen, toen we nog niet 'bezig waren' betekende die dingen helemaal niets. Nu.. is het een heel ander verhaal. Bij ieder dingetjes denk je: "zou het kunnen dat...." Ik word er gek van. Ook geen baan, dus ik heb alle tijd om mezelf h-e-l-e-m-a-a-l 'zwanger te denken' inderdaad.
Idd... dan sta je er niet eens bij stil... Nu helemaal gefocust.. *zucht*... Ik probeer het toch van me af te zetten.. lekker bezig zijn door de dag.. Maar dan ineens...toch weer even kijken op het forum hahahaa...en dan begint het weer van voren af aan...
Jaaaa! Zo herkenbaar. Zit achter de pc om wat andere dingen af te handelen, maar de verleiding is dan toch te groot Hup. Ik ben min of meer weer bij dus ga mezelf een schop onder m'n kont geven het forum af te sluiten.. Anders blijf ik bezig! Fijne dag en geniet van het lekkere weer!
Thanks! Jij ook heh.. we spreken elkaar vast nog... even naar buiten en andere dingen zien... ja, er is nog een hele wereld daarbuiten hahaha... zie je baby rompers tegen bij de Hema..speentjes bij de DA... whuahahhaa.. onbewust blijf je toch gefocust... succes met het even van je af zetten.. ga ik nu ook proberen...
Hahahaha - jups. Bij de AH kun je gratis beschuit en muisjes krijgen tegen inlevering van het geboortekaartje. Was me nog noooooit opgevallen.. Ben vandaag maar druk bezig geweest met mijn studeerkamer opruimen, nieuwe printer installeren en allerhande andere dingen die nog op mijn to-do lijstje stonden.
Oh ja joh? dat van de appie wist ik ook niet.. krijg je dan gewoon een rol beschuit mee ofzo? en muisjes? morgen heb ik ook een to-do list.. de kasten doorspitten..even kijken wat weg kan naar de kringloop..en een aantal dingen op marktplaats zetten..
Ik weet ook niet of het een lokaal ding van 'mijn' ah is, hoor. Maar het was me wel eens eerder opgevallen dat ze een speciaal prikbord hebben waar geboortekaartjes op hangen - vond ik wat vreemd om die bij de ah op te hangen, maar goed. Tot ik dus ineens (pontificaal bij de kassa) dat bordje zag staan. 2 rollen beschuit en een pakje muisjes... altijd mooi meegenomen natuurlijk Oh, heerlijk! Out with the old! Eén keer in de zoveel tijd door je kasten heen om te kijken wat weg kan: heerlijk. Geeft altijd zo'n opgeruimd gevoel. Vergeet in ieder geval niet van het weer te genieten! Dat is ook belangrijk
nou alles hangt er weer netjes bij...wat een ruimte ineens..heerlijk! ja het weer was geweldig vandaag, toch iets frisser dan gisteren. Verder voel ik me nog steeds wat hetzelfde.. maar ik heb echt zoiets van, het zit zeker tussen mn oren, dus ik probeer het wat te negeren.