Ervaring Emesafene

Discussion in 'Zwangerschap' started by Jazz83, May 26, 2022.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jazz83

Jazz83 Bekend lid

Jan 15, 2022
    935
    1,595
    93
    Female
    Hallo,

Ik heb een vraagje naar ervaring met Emesafene. Ik gebruik dit nu enkele dagen ivm erge misselijkheid en braken. Het lijkt te werken. Nu staat er in de bijsluiter dat je het als een kuur gebruikt en het daarna minder moet zijn. Ik heb het nu voor 5 dagen meegekregen en bel morgen weer met het ziekenhuis.

Hoe is jullie ervaring? Kan het over zijn na een kuur van 5-10 dagen of komt de misselijkheid gewoon weer terug? En mag je het voor langere tijd (aantal weken) slikken? Ik ben nu bijna 7 weken en krijg het benauwd bij het idee dat dit nog wel een aantal weken kan duren en ik het dan mogelijk zonder medicatie moet doen.

Alvast dank voor jullie reacties!

2. evaleana

evaleana Fanatiek lid

Nov 2, 2021
    4,884
    6,415
    113
    Ik heb het meerdere weken gebruikt, zeker 15 weken, misschien iets langer. Bij mij had het sowieso een week a 10 dagen nodig voor ik echt de werking merkte, daarna nog eens de dosis mogen verhogen, en toen tot een week of 24-25 gebruikt.
    Ik heb tussentijds een paar keer een dosis over geslagen om te kijken of stoppen/afbouwen kon, maar was telkens al snel duidelijk dat dat niet kon. Met ongeveer 24wkn ging dat ineens gewoon prima, toen dus volledig kunnen stoppen.

Jazz83 likes this.
  3. Jazz83

Jazz83 Bekend lid

Jan 15, 2022
    935
    1,595
    93
    Female
    Dank je @evaleana, dat geeft al wel een beetje lucht. Wat vervelend dat jij er zo lang last van hebt gehad zeg.

4. Sophie2019

Sophie2019 Fanatiek lid

Jul 21, 2018
    2,013
    1,558
    113
    Female
    Ik denk dat het vrijwel nooit zo snel al over is bij zwangerschapsmisselijkheid, wellicht wel voor misselijkheid met andere oorzaak. Je hcg heeft z’n hoogtepunt nog niet bereikt dus je zou juist nog toename verwachten.
    Iom je arts kun je het langer gebruiken. Hopelijk blijft het z’n werk doen voor je!
    Bij mij hielp t helaas maar een dag of 2. Ben daarom na de kuur ook gestopt.

Jazz83 likes this.
  5. Lammetje91

Lammetje91 Bekend lid

Dec 12, 2016
    937
    577
    93
    Ik heb deze medicijnen in beide zwangerschappen meerdere weken gebruikt. Bij mijn jongste kreeg ik zetpillen, die werken wel echt beter. Je moet een spiegel opbouwen, dus meerdere dagen gebruiken en niet direct stoppen als je je beter voelt. Ik bleef misselijk en ben pas voorzichtig gestopt toen ik met medicijnen niet meer misselijk was. Bij mijn oudste was dat bij zo’n 14 weken, bij mijn jongste ben ik tot 25 weken misselijk gebleven.

Jazz83 likes this.
  6. Jazz83

Jazz83 Bekend lid

Jan 15, 2022
    935
    1,595
    93
    Female
    Ja dat leek me ook gek dat je er naar een kuurtje vanaf bent. Dan gebruikt volgens mij iedere zwangere vrouw het :roflmao:. Doet de handleiding namelijk een beetje vermoeden. En idd is het hoogtepunt qua hcg nog niet geweest, helaas. Zag wel dat de relatieve toename van hcg in week 6-7 erg groot is ten opzichte van andere weken. Vervelend dat het bij jou niet echt hielp, heb je toen wat anders gekregen?

7. Jazz83

Jazz83 Bekend lid

Jan 15, 2022
    935
    1,595
    93
    Female
    Dat is een goede tip om het echt even te proberen. Ik begreep juist dat de tabletten beter zouden werken. Maar goed, die moet je dan wel binnenhouden natuurlijk. Je hebt het ook een behoorlijke tijd gebruikt zeg!

8. Achterkantvandemaan

Dec 31, 2020
    7,891
    8,065
    113
    Ik heb het een week of 15 gebruikt, later nog samen met Primperan, maar toen mee gestopt omdat het gewoon niet werkte. Het deed voor mij echt niets. Hopelijk gaat het bij jou beter!

Jazz83 likes this.
  9. Basisuil

Basisuil Fanatiek lid

Apr 25, 2022
    2,562
    2,662
    113
    Female
    Ik heb dit van 7 tot 14 weken non stop geslikt bij de jongste.
    Werkte heel fijn!
    Ga het ook zeker weer vragen als het weer hetzelfde liedje is :thumup:

Jazz83 likes this.
  10. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

May 7, 2019
    23,654
    27,304
    113
    Female
    Ook ik heb t maanden geslikt en in zetpil genomen toen ik te misselijk was om te slikken.

Jazz83 likes this.
  11. Jazz83

Jazz83 Bekend lid

Jan 15, 2022
    935
    1,595
    93
    Female
    Dank jullie wel voor alle reacties! Ik was woensdag in het ziekenhuis en kreeg te horen dat ik nog slechts voor 5 dagen mee kon nemen. In het totaal heb ik dan 3x 5 dagen gehad. Daarom de afgelopen 2 dagen niet gebruikt. Wat een ramp. Ga dadelijk het ziekenhuis bellen. Ben nu in twee weken tijd 2kg kwijt op een gewicht van 56kg en zit pas in week 8 van de zwangerschap.

12. Jazz83

Jazz83 Bekend lid

Jan 15, 2022
    935
    1,595
    93
    Female
    Proficiat met je zoon!

13. Achterkantvandemaan

Dec 31, 2020
    7,891
    8,065
    113
    Hij is er nog niet! Hihi! Hopelijk anytime soon.......

14. Kramertje

Kramertje VIP lid

Apr 4, 2019
    7,271
    5,871
    113
    Female
    Je kan zelf ook Suprimal halen bij de kruidvat/etos als je arts het niet meer voor wilt schrijven. Is eigenlijk hetzelfde als emesafene (zit alleen geen vitamine B in dacht ik).

Overigens heb ik het gebruikt in combinatie met primperan van 5 weken tot 18 weken zwangerschap. Nooit te horen gekregen dat ik het maar kort mocht gebruiken.

15. evaleana

evaleana Fanatiek lid

Nov 2, 2021
    4,884
    6,415
    113
    Meer mag je van het zkh niet? Wat raar! Hier schreef de huisarts het voor bij mijn eerste en na telefonisch overleg werd het bv opgehoogd, ik kon gewoon bellen voor een nieuw recept. Bij de tweede liep het gedeeltelijk via de gynaecoloog, die schreef het ook zonder problemen voor. Ik heb nooit iets gehoord over een kuur of dat ik zou moeten stoppen. Voor mij werkte Emesafene voldoende (geen overgeven meer en de misselijkheid was niet meer alles overheersend, zonder Emesafene kon ik alleen maar heel stil liggen, met kon ik gewoon de dagen weer doorkomen, niet 0 misselijkheid, maar echt heel dragelijk), dus heb nooit een ander medicijn geprobeerd- maar die zijn er natuurlijk ook. Mijn schoonzus had geloof ik Primperan, langdurig ook, was vanuit de gynaecoloog ook geen enkel probleem om voor te schrijven.

Share This Page