Dummy als het gaat over mijn eigen lichaam...

Discussion in 'Zwanger worden' started by Bacio, Jan 29, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bacio

Bacio Bekend lid

Jan 25, 2017
    825
    500
    93
    Female
    Zwolle (omgeving)
    Hallo allemaal,

De titel zegt het al. Voel me zo een dummy als het gaat om mijn eigen lichaam. En dan vooral cyclus, ovulatie en mogelijke bevruchting.

Zoals in mijn onderschrift te lezen is is mijn cyclus na stoppen met de pil nog wat onregelmatig. En helaas ben ik een van de vele vrouwen (hoewel op dit topic ik 1 van de weinigen lijk te zijn) die op basis van haar lichaam haar ei niet herkent en geen typische menstruatieklachten kent.

Daarom heb ik mezelf maar welkom geheten in de wereld van ovulatietesten, maar daar pas net mee begonnen en volgens mij daarin ook nog een totale kluns...

2 jan had ik mijn eerste menstruatie dag en de 19de (cd 16) ben ik pas begonnen met ovulatietesten. NU kan het dus best zo zijn dat ik mij ei heb gemist... Eerste dagen best een duidelijke test (nog niet gelijk aan de streep, maar dagen daarna geen streep meer. En gisteren (cd 27) had ik op eens een rare steek link in mijn zij/lies. Vandaag (cd 28) lijkt het af en toe wel bandenpijn en lichtroze afscheiding.

Kan dit bij de menstruatie horen of de ovulatie? Een innesteling misschien? Normaal als ik ongesteld moet worden merk ik dat bij het opstaan 's ochtends en is het ook meteen helderrood en heb ik verder niks geen klachten...

Voel me echt zo'n dummy

2. Bacio

Bacio Bekend lid

Jan 25, 2017
    825
    500
    93
    Female
    Zwolle (omgeving)
    Vanmorgen niet ongesteld geworden, maar ook geen roze afscheiding meer...

Gisteravond het nog wel even gezellig gemaakt met lief. Hihi.

3. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

Nov 7, 2012
    5,683
    326
    83
    Female
    Horeca medewerker Hotel
    aangezien je korste cyclus 28 dagen was is het het beste om vanaf dag 10 te starten met ovulatietesten, vaak heb je op dag 12 of 13 dan al een positieve ovulatietest (bij een luteale fase van 14 dagen)

gezien je pas op dag 16 bent begonnen met testen is de kans goed aanwezig dat je je piek al gemist hebt, de steken die je gisteren had kunnen heel goed van een ovulatie zijn maar dan had je zaterdag of vrijdag een positieve ovu-test moeten hebben

Misschien voor de volgende ronde een idee om er ook bij te temperaturen (en optijd beginnen met ovu-testen)
    Ovulatietesten laten je weten of je eisprong er aan komt en door middel van te temperaturen (elke ochtend voor je uit bent komt rond hetzelfde tijdstip) weet je dat hij geweest is

4. Bacio

Bacio Bekend lid

Jan 25, 2017
    825
    500
    93
    Female
    Zwolle (omgeving)
    Dank je wel voor je reactie. Lief dat je de moeite neemt om op mijn topic te reageren.

Stel dat ik er toch een test je aan wil wagen (vooropgesteld dat menstruatie uitblijft) vanaf wanneer zouden jullie dan testen?

5. Jenneke88

Jenneke88 Fanatiek lid

Jul 9, 2016
    1,772
    817
    113
    ik zou dan de langste cyclus plus twee dagen nemen.

6. Bacio

Bacio Bekend lid

Jan 25, 2017
    825
    500
    93
    Female
    Zwolle (omgeving)
    Vanmorgen toch weer een beetje afscheiding; bruin dit keer.

Al 3 dagen zeurderig gevoel in onderbuik en ook hoofdpijn... Vanochtend alleen al 3x naar de wc geweest en ik drink niet meer dan anders. Normaal ga ik 2 soms 3x over een gehele dag naar de wc.

Merk nu van alles aan mijn lichaam wat ik niet kan plaatsen en maakt me behoorlijk onzeker.

7. Bacio

Bacio Bekend lid

Jan 25, 2017
    825
    500
    93
    Female
    Zwolle (omgeving)
    Het zou kunnen...

Mijn gemiddelde cyclus is 35 dagen. Als mijn cyclus nu echt eens +/- 35 dagen is dan zou ik rond de 22ste mijn ei kunnen hebben gehad en rond de 28 ste innesteling. Dat zou de bloeding kunnen verklaren en mijn 'klachten' nu...

Of is dit heel dom gedacht?

Share This Page