Ervaring en tips primaire ovariele insufficientie

Discussie in 'MMM clubs' gestart door jolein8, 8 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. puppy28

    puppy28 Fanatiek lid

    20 jan 2014
    1.218
    603
    113
    Net gebeld met DD en de eerstvolgende mogelijkheid is 8 april. Pff duurt nog lang zeg, maargoed.. andere kant ook niet het ergste vd wereld om toch nog even rust te hebben van medicatie.
     
  2. Leentje1982

    Leentje1982 Fanatiek lid

    14 jun 2014
    1.104
    83
    48
    Ik ga maandag bellen, vanochtend geen kans voor gehad. Ben benieuwd wanneer wij terecht kunnen!
     
  3. Gitte34

    Gitte34 Lid

    9 okt 2017
    66
    7
    8
    Vrouw
    @Roeltje jammer voor je, zeg! Ik denk trouwens niet dat de hcg komt vd overgang. Heel wss heeft het inderdaad heel even 'gepakt', met die hcg zou je anders denk ik altijd wel licht positief testen met die vroegtesten. Hopen dat die volgende blijft plakken, zeg!

    @Leentje1982 ik snap dat je er soms geen zin meer in hebt... alles in teken stellen van... ik probeer afspraken in te plannen met in het achterhoofd stel dat ik naar het zh moet...niet leuk. Maar kop op, he!

    @puppy28 idd nog even zelf verder doen, dan! Maar zo ligt die datum al vast, he.

    @Shan84 tp gehad? :)

    Ik mag morgen terug voor een nieuwe bloedafname en echo. Het blijft niet zo geweldig nieuws, maar er zat wat verbetering in. Dus ze willen eens gaan kijken hoe het staat, hehehe.
     
  4. Leentje1982

    Leentje1982 Fanatiek lid

    14 jun 2014
    1.104
    83
    48
    @Gitte34, niet zozeer “geen zin meer in hebben”. Meer nog even geen zin om er weer vol in te duiken. Maar deze laatste kans pakken we nog. Binnenkort ;) Manlief is er ook helemaal klaar voor. Die was blij dat hier gepost was dat het even kon duren eer je aan de beurt bent, anders hadden we, zoals al eerder geschreven, nog niet zoiets van, laten we toch maar al bellen. Enfin, hang morgenvroeg meteen aan de telefoon, haha!

    Hoe was je echo gisteren trouwens?
     
  5. Leentje1982

    Leentje1982 Fanatiek lid

    14 jun 2014
    1.104
    83
    48
    Gebeld en voor ons is er geen wachttijd. Omdat wij de medicatie al in huis hebben, het schema is uitgelegd en we alleen maar hoeven langs te komen voor een uitgangsecho. We hebben dat toen allemaal opgeschoven vanwege de onderzoeken naar NK- en plasmacellen. Dat scheelt dus weer. Vanavond maar eens met man erover hebben wat hij ervan vindt. Als we in maart willen starten, moeten we volgende week voor de uitgangsecho en anders gewoon volgende maand.
     
  6. Gitte34

    Gitte34 Lid

    9 okt 2017
    66
    7
    8
    Vrouw
    @Leentje1982 ik snap het. Je wordt geleefd in het traject... en zijn jullie er aan uit?

    Hier een weekendje zh bezoeken achter de rug. Op de echo van zaterdag niets te zien, maar in de nm de monitoring dat mijn waarden wel waren doorgestegen en dat ze moeilijk konden geloven dat er geen follikel aan het groeien was. Zondag dus terug voor bloed en echo... zelfde arts voor echo. En na veel duw- en trekwerk, zelfde conclusie... er zijn 3 miniscule follikels te zien, maar nog niet aan het groeien. Monitoring in de nm op dinsdag terugkomen voor nieuw bloedwerk en echo. Komt mij dat echt verschrikkelijk slecht uit, want alle vroege slots waren weg en ik heb een belangrijke meeting. Ze heeft mij dus op de middag gezet in de hoop dat ik het ga halen. Pfffffffff. En maar hopen dat er iets groeit!
     
  7. puppy28

    puppy28 Fanatiek lid

    20 jan 2014
    1.218
    603
    113
    @Leentje1982 oh wat fijn dat jullie niet zolang hoeven te wachten en toch de mogelijkheid hebben om zelf een beetje te kijken wanneer jullie er aan toe zijn. Dat scheelt idd weer!

    @Gitte34 jeetje zeg, wat vervelend! Ben benieuwd dinsdag, en idd hopelijk dat je het allemaal gaat redden! Wel mooi dat je waarden er weer beter uitzien en er toch nog follikeltjes klaar liggen. Betekent iig dat het nog steeds niet einde oefening is volgens mij!

    Ik ben vandaag precies na 4 weken ongesteld geworden. Netjes op tijd en weer iets wat mijn lichaam toch weer goed heeft gedaan.
    Tis vooral oud bloed met wat donkerrood, hopelijk dat dat nog gaat veranderen.
    Verder even niet echt bezig met de mmm, nog even genieten van de rust!
     
  8. Leentje1982

    Leentje1982 Fanatiek lid

    14 jun 2014
    1.104
    83
    48
    Ja, we gaan volgende maand starten. Heb net gebeld en de uitgangsecho is gepland op 21 maart om 9.45.

    Fijn om te lezen dat er follikels zitten! Hopelijk ga je het dinsdag gewoon redden en ziet het er allemaal goed uit.
     
  9. Leentje1982

    Leentje1982 Fanatiek lid

    14 jun 2014
    1.104
    83
    48
    @puppy28, ja is ook! We hebben na overleg besloten om niet volgende week voor de uitgangsecho te gaan, maar volgende cyclus. 21 maart om 9.45 staat ie ingepland.

    Mooi dat je gewoon na 4 weken ongesteld bent geworden, dat het lijf dat toch goed zelf geregeld heeft.

    Tis ook wel fijn om er even niet mee bezig te zijn he. Zo dachten wij dus ook, vandaar dat we nog een maandje overslaan. Dat zal ook echt niet veel uitmaken, denk ik. Geniet van je rust en het mooie weertje!
     
    puppy28 vindt dit leuk.
  10. Nellie4

    Nellie4 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.629
    7.294
    113
    Effen een update van mij. Vandaag is de poliep verwijderd. Omdat ik graag dormicum wilde hebben moest dat perse met een dag opname en kon dat niet gewoon via de poli. (paar jaar geleden heb ik daar ook een hysteroscopie gehad en toen kon dat wel, maar nu was het beleid gewijzigd of zoiets)
    Ik vond het echt gedoe, moest me vanochtend daar om 7:30 melden en kon vanmiddag pas om 15:30 naar huis :eek: En das was omdat je pas naar huis mocht als de gynaecoloog langs was geweest en die was dus pas om 15:30 klaar. En ik had dus tegen m'n man gezegd dat we zo weer weg zouden zijn en die heeft daar dus al die tijd gezeten :roflmao: Gelukkig had hij z'n laptop mee. Maar geen moment geklaagd. Wat een lieverd is het ook.

    De poliep bleek groter te zijn dan in eerste instantie gedacht en ook lastiger weg te halen. Achteraf blij dat ik dit niet zonder roesje op de poli zelf heb hoeven doen.
    Ondanks dat ik wel versufd was heb ik alles op een beeldscherm mee kunnen kijken. En dat vond ik echt interessant, gewoon live beelden in kleur van mijn baarmoeder. :thumup: Ik heb ook de poliep gezien en hoe ze die weghaalden.

    @Gitte34, @Leentje1982, @puppy28 ik lees hier wat voorzichtige positieve berichten, als ik het goed heb :) Daar moeten we het soms van hebben. Hopelijk gaan hier wat mooie dingen gebeuren de komende tijd.
     
    Jess89 vindt dit leuk.
  11. Jess89

    Jess89 Fanatiek lid

    4 mrt 2009
    2.039
    1.744
    113
    @Nellie4 Zo jeetje! Wat bijzonder om je baarmoeder van binnen te hebben gezien! En wat fijn dat de poliep nu weg is! Wat lief ook dat je man gewoon niet heeft geklaagd.

    @Leentje1982 wat fijn dat je volgende maand weer mag starten! :D

    Hier mag ik zaterdag de eerste decapeptyl gaan spuiten. Ik vind het erg spannend allemaal, onze eerste ICSI poging. Ik hoop echt zo erg dat er voldoende follikels gaan groeien en er embryo's ontstaan.
     
  12. puppy28

    puppy28 Fanatiek lid

    20 jan 2014
    1.218
    603
    113
    @Nellie4 ja kan me wel voorstellen wat lang dat heeft moeten duren, dat wachten op de gyn! Maar gelukkig dat de poliep weg is! En toch ook wel stoer dat je dat hebt kunnen/durven zien, ik zou dat echt niet durven haha!
    Gingen jullie hierna nog iets opstarten? Stond me iets van bij, van niet.. maar weet het niet meer zeker.

    @Jess89 spannend zeg! Heb je een uitgangsecho gehad en hebben ze ook gezegd hoeveel eitjes er klaar liggen om te gaan stimuleren?
     
    Jess89 vindt dit leuk.
  13. Shan84

    Shan84 Actief lid

    1 mrt 2018
    117
    37
    28
    Vrouw
    He lieve dames, even weggeweest en ik kom gelijk met ongelooflijk slecht nieuws binnenstormen. Afgelopen vrijdag hebben we onze cryo teruggeplaatst gekregen en afgelopen maandagavond was het al mis. Dikke plas bloed in mijn onderbroek en het is gewoon niet meer opgehouden. Ik ben gewoon keihard ongesteld geworden, 3 dagen na terugplaatsing. Ik ben zo erg geschrokken en in de war. Verdriet lukt me niet door de boosheid die enorm heerst. Zo boos op mijn stomme lichaam die niks uit zichzelf kan, zo boos op mezelf dat ik eigenwijs ben geweest en het zonder hormoonondersteuning heb geprobeerd, terwijl dat niet onze eerste plan was. Wat is er toch misgegaan? Die vraag spookt steeds door mijn hoofd. Onze kostbare cryo heeft niet eens geprobeerd zich in te nestelen voor mijn gevoel. Was de baarmoederslijmvlies wel dik genoeg? Bij de terugplaatsing hebben ze dat niet eens van tevoren bekeken, de eendenbek ging erin en hoppa...

    Sorry dat ik even niet inhoudelijk op jullie berichten reageer, ik ben echt gefrustreerd en vol ongeloof. Ik hoop dat het bij jullie straks allemaal beter gaat, succes voor de dames die binnenkort starten met de poging <3
     
  14. puppy28

    puppy28 Fanatiek lid

    20 jan 2014
    1.218
    603
    113
    Ohnee @Shan84 wat ongelooflijk rot zeg! En zo snel al, ondanks dat je geen hormonen hebt gebruikt verwacht je het absoluut niet zo snel al :(.
    Ik snap heel goed dat je gefrustreerd en boos bent op je lichaam!
    Wel apart dat ze idd het baarmoederslijmvlies niet even gecontroleerd hebben. Maar heb je dan ook geen utro of duphaston oid hoeven te gebruiken? Ik bedoel, dat zou DD dan op zn minst nog wel kunnen aanraden toch?
    Ik zou dat anders zeker even navragen bij het evaluatiegesprek.

    Heel veel sterkte lieverd! Wij zijn er hier voor je uiteraard! ❤️
     
  15. Shan84

    Shan84 Actief lid

    1 mrt 2018
    117
    37
    28
    Vrouw
    Onzettend lief van je meid! Ik had idd gevraagd al voordat we tp kregen of ik ook duphaston moest gebruiken. Maar de arts zei omdat ik het alleen met pregnyl ondersteuning doe dat het niet nodig is.

    Naja ben zonet gebeld door Irma omdat ik een afspraak wilde inplannen voor volgende cryo tp. Ze dacht ik gelijk door wilde en belde dat dat lastig ging. Maar dat was niet mijn bedoeling haha ik wilde gewoon alvast een afspraak hebben omdat het druk is en ik de medicatie gewoon in huis wil hebben zodat ik bij de eerstvolgende cyclus gewoon kan beginnen met die tabletten. Anyways moest van Dr Cuypers vrijdag alsnog een test doen om te kijken of deze echt negatief is. Dus dan moeten we dan maar doen.

    Ik zag dat je inmiddels ook gebeld had naar DD voor een vervolgafspraak. Spannend zeg! Wel weer klaar voor? Ben je alweer bijgekomen van de heftige rollercoaster van vorige maand?
     
  16. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    @Shan84 , wat ontzettend verdrietig en oh wat kan ik me je woede voorstellen.

    Heeft DD je wel goed begeleid? Want in onze fase van peri-overgang is een cyclus gewoon niet meer in balans. We hebben een ietwat lage oestrogeen waarde waardoor we niet altijd in 14 dagen tot een eisprong komen óf tot een goede eisprong komen. Dat kun je dan weer aflezen aan je progesteron in je bloed na eisprong.

    Een TP in natuurlijke cyclus is eigenlijk alleen voor vrouwen die een behandeling ondergaan vanwege mannelijke fertiliteits problemen. Pcos’ers, endometriose patiënten, poffertjes kunnen dit echt beter niet doen.

    Sterkte met deze enorme teleurstelling.
     
  17. Leentje1982

    Leentje1982 Fanatiek lid

    14 jun 2014
    1.104
    83
    48
    Fijn dat de poliep verwijderd is nu @Nellie4, en toch bijzonder ook, zo’n kijkje in de baarmoeder.

    Spannend @Jess89, nu is het echt begonnen! Hoe gaat het met prikken?

    Och lieve @Shan84, wat een verdrietig bericht! Hoe gaat het nu met je? Heel veel sterkte!
     
  18. Nellie4

    Nellie4 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.629
    7.294
    113
    Klopt ik denk er over om te stoppen. Ik merk dat ik (nood gedwongen uiteraard) bezig ben te leren accepteren dat we met z'n tweeën blijven, dat is een ontzettend pijnlijk proces maar ik maak stappen. Ik ben bang dat als ik weer een nieuwe poging ga doen, ik weer (valse) hoop krijg en straks in dat proces weer helemaal opnieuw moet beginnen.

    Daarnaast worstel ik echt met m'n gezondheid, ik snap niet wat er mis met me is, maar woensdag heb ik weer een afspraak bij de huisarts. Zoals ik me nu voel wil ik niet eens een baby krijgen, zou niet weten hoe ik dat zou moeten doen qua energielevel en klachten.

    Op dit moment ambieer ik alleen maar een gezond leven zowel in m'n hoofd als in m'n lichaam.
     
  19. Lilyam

    Lilyam Actief lid

    18 nov 2016
    285
    56
    28
    #1999 Lilyam, 25 feb 2019
    Laatst bewerkt: 25 feb 2019
    Hallo allen,

    Ik heb hier vorig jaar meegeschreven. Nadat wij in DD uitbehandeld waren, zijn wij naar Spanje uitgeweken voor eiceldonatie.

    Tot onze grote schrik zijn we tot de ontdekking gekomen dat de zaadcellen toch niet in staat zijn om een eicel succesvol te bevruchten! Ondanks dat de semenanalyse in alle drie de landen NL, D en SE altijd bovengemiddeld goed was.

    Er zijn 14 eicellen gepuncteerd en daarvan zijn er maar 3 bevrucht. Uiteindelijk zijn ze alle 3 op dag 3 gestopt met delen.

    Ik heb altijd het gevoel gehad dat het niet aan mijn eicellen kon liggen, ondanks dat ik een laag eicelreserve heb. Ik heb aan alle artsen bij wie wij in behandeling waren gevraagd over een mogelijkheid kon zijn dat het toch aan de zaadcellen lag, maar dit was onmogelijk.

    De eiceldonor heeft goede kwaliteit eicellen, dat is uit een vorige cyclus met andere zaadcellen gebleken.
     
  20. puppy28

    puppy28 Fanatiek lid

    20 jan 2014
    1.218
    603
    113
    @Nellie4 Ohjee, wat heftig zeg. Wat voor soort klachten ervaar je dan? Goed dat je een afspraak hebt gemaakt. Hopelijk dat deze iets voor je kan betekenen. Je krijgt al zoveel op je dakje en dan nu ook nog je gezondheid waar je dan mee loopt te sukkelen :(. Ik snap wel dat het dan echt even allemaal teveel wordt. Goed dat je eerst jezelf nu op de eerste plek probeert te zetten. Hoop echt dat je je snel weer wat beter zult gaan voelen!
    En even los van je gezondheid, heb je er nooit over nagedacht om voor ecd te gaan?

    @Lilyam daar ben je weer! Miste je al een beetje, had al zolang niets van je gelezen en hoopte op iets van: "Geen nieuws is goed nieuws". Helaas is dat dus niet het geval :(.
    Echt zo rot zeg, als je denkt dat het niet meer erger kan, dan komt er toch nog iets bovenop.
    Hebben ze geen behandelingen waardoor die zaadcellen toch wat beter worden oid?
    Had je wel een behandeling met een refund?
    Zo rot dit :( heel veel sterkte lieverd!
     

Deel Deze Pagina