Ervaring en tips primaire ovariele insufficientie

Discussie in 'MMM clubs' gestart door jolein8, 8 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lilyam

    Lilyam Actief lid

    18 nov 2016
    285
    56
    28

    Hoi @puppy28,

    Ik was even klaar met overal informatie zoeken en daar hoop uit putten. Daarom voor mezelf besloten om even offline te gaan.

    Hoe gaat het nu met jou? Ik heb eerlijk gezegd niet terug gelezen, er is veel geschreven.

    Mijn man moet de komende 3 maanden vitamines innemen en hopen dat daarmee het zaad beter wordt. Dan starten we een nieuwe cyclus met 50 procent zijn zaadcellen en 50 procent zaadcellen van een donor.
     
  2. puppy28

    puppy28 Fanatiek lid

    20 jan 2014
    1.218
    603
    113
    Ja snap ik helemaal! Heb ik zelf vorig jaar ook gehad, dan ben je er gewoon even klaar mee. Het zuigt soms zoveel energie!

    Met mij gaat het goed, na de vakantie meteen ben ik spontaan zwanger geraakt. Helaas is dit een miskraam geworden afgelopen januari. 8 april hebben wij weer een gesprek in DD om een behandeling op te starten. Even afhankelijk van hoe dat gaat uitpakken (lees: opbrengst in eicellen), zal dat wellicht onze laatste worden. Na zoveel jaar wil ik niet nog meer hopeloze pogingen ondergaan. We willen dan voor ecd gaan, eerst gesprek in het MCK op 11 mrt, ondertussen opzoek naar een eigen donor en als dat niet lukt richting Finland.

    Hopelijk dat die vitamines gaan helpen! Hoop het zo voor je! Tis al een hele stap om te accepteren dat het kindje niet al jouw genen zal krijgen, dus kan me voorstellen dat het nog een stap extra is om te moeten accepteren dat het kindje straks ook niet de genen van je man heeft. Ik bedoel, ongetwijfeld dat hij/zij ongelooflijk gewenst is.. heeft die stap er naartoe toch weer tijd nodig denk ik. Tenminste dat lijkt mij als ik mezelf in die situatie verplaats.
     
  3. Lilyam

    Lilyam Actief lid

    18 nov 2016
    285
    56
    28
    Wat verdrietig om te lezen dat je een miskraam hebt gehad.

    Stond je op de wachtlijst bij MCK? Ik dacht dat zij geen patiënten behandelen met laag AMH.

    Het is inderdaad moeilijk, ik vraag mij nu ook constant af wat de kwaliteit is van mijn eigen eicellen.
     
  4. puppy28

    puppy28 Fanatiek lid

    20 jan 2014
    1.218
    603
    113
    Ja das ook niet gek dat je nu twijfelt of het probleem echt aan jouw eicellen had gelegen. Enige manier om daar achter te komen, is denk ik toch gewoon een poging wagen. Alleen weet ik niet of je daar nog trek in hebt (zowel lichamelijk als mentaal) wat ik mij goed kan voorstellen.

    Ja kheb daar expliciet nog voor gebeld, geen zin om net als bij Nij Geertgen weer tijd en geld te gaan spenderen voor gebakken lucht. Maar laatst stond de aanmeldlijst open, via hun website en kheb daar op gereageerd. Een keer in de zoveel tijd staat ie open en laten ze max 15 vrouwen toe op hun wachtlijst.
     
  5. Lilyam

    Lilyam Actief lid

    18 nov 2016
    285
    56
    28
    Gezien mijn leeftijd denk ik dat het beter is om toch voor donatie te kiezen. Ik heb ook geen kracht meer om weer een teleurstelling te verwerken. Ben sinds het nieuws uit Spanje helemaal uitgeblust.

    Ben benieuwd wat er uit het gesprek komt. Zou mooi zijn als je dat traject (als backup) in NL zou kunnen doen i.p.v. het buitenland.
     
  6. puppy28

    puppy28 Fanatiek lid

    20 jan 2014
    1.218
    603
    113
    Hoe gaat het met jullie dames?
     
  7. Leentje1982

    Leentje1982 Fanatiek lid

    14 jun 2014
    1.104
    83
    48
    #2007 Leentje1982, 4 mrt 2019
    Laatst bewerkt: 4 mrt 2019
    Hier de afspraak wat we in maart hadden staan een maand kunnen opschuiven. Man moet weer op zakenreis in de week dat de punctie en tp zouden kunnen plaatsvinden.

    Omdat we geen zin hebben in afwachten hoe en of het inderdaad zo uit zou gaan vallen, heb ik vanochtend maar meteen DD gebeld en ‘m een maandje verzet..12 april staat ie nu. Niet leuk :(, maar van de andere kant...Wat maken die paar weken nu nog uit, denk ik dan maar :oops: Verder gaat het goed hier, geen bijzonderheden verder eigenlijk.

    @Lilyam, wat verdrietig om te lezen. Dat kon dr ook nog wel bij... :( Kan me goed voorstellen dat je even offline wilde. Hopelijk doen de vitamines z’n werk. Krijgt hij speciale voorgeschreven vitamines of “gewoon” supplementen van de drogisterij, om het zo maar even te zeggen?
     
    Lilyam vindt dit leuk.
  8. puppy28

    puppy28 Fanatiek lid

    20 jan 2014
    1.218
    603
    113
    Oh wat vervelend zeg, maar kzou het ook verzetten, ipv dat je loopt te stressen dat de punctie en tp hopelijk niet in die week valt. En idd, een maandje langer maakt niet heel veel uit. Tenminste ikzelf zie t altijd maar als een maandje extra vrij vd hormonen. Ik moet daar 8 april naartoe, wie weet lopen we wel een beetje gelijk qua behandeling.
     
  9. Lilyam

    Lilyam Actief lid

    18 nov 2016
    285
    56
    28
    3 x maal daags vitamine C 1000 mg.
    Wij heben daar zelf nog foliumzuur en zink aan toegevoegd.
     
  10. Shan84

    Shan84 Actief lid

    1 mrt 2018
    117
    37
    28
    Vrouw
    He lieve dames!

    @Lilyam jeetje dat is even schrikken zeg nadat je een nieuw traject bent ingegaan om dat te horen. Ik hoop dat met de vitamines e.d. dat het zaad beter gaat 'functioneren' en de volgende ronde meer hoop biedt!

    @puppy28 ik zie jou natuurlijk ook verschijnen of de FB groep, maar heel veel succes straks met de nieuwe poging!

    @Leentje1982 goed van je dat het naar voren hebt geschoven, stress werkt idd ook niet mee. Hoe is het met je vader?

    @Jess89 hoe gaat het met je behandeling?

    @Nellie4 weet je eigenlijk al wat je gaat doen?

    @REST ik hoop dat het bij jullie voorspoedig gaat.

    Hier inmiddels bijgekomen van de mislukte poging, wel een eye opener dat het nu allemaal weer super onzeker gaat worden met nog slechts 1 cryo :( en de gedachte dat de 1e cryo 1 grote mislukking was. We kunnen 29 maart weer terecht bij Dusseldorf (mega druk daar). Omdat we eind april op vakantie gaan heeft mijn vriend de rem erop gezet en gezegd dat hij pas na de vakantie de cryo terugplaatsing wil. Geen stress of teleurstellingen in de vakantie, maar gewoon genieten. Natuurlijk hartstikke goed om even die rust te pakken, maar man ik heb echt wel wat dagen/weken moeten worstelen met het idee dat we stil staan. Maar het is niet anders, met de drukte in DD zou het toch net niet passen. Ik ga daarom ook even tijdelijk hier offline om even niet bezig te zijn met mmm. Ik wil alle dames die in de tussentijd een behandeling gaan doen of in een behandeling zijn heel veel succes en geluk wensen <3
     
    Lilyam vindt dit leuk.
  11. puppy28

    puppy28 Fanatiek lid

    20 jan 2014
    1.218
    603
    113
    Hey @Shan84 ik snap heel goed dat je nu effe vrij neemt van het “online-bezig-zijn-met-mmm”. Een pauze met daarin een vakantie is nooit slecht! Denk zelfs dat je man er goed aan heeft gedaan door erop te staan dat jullie na de vakantie pas weer aan de slag gaan. Ik zie het niet echt als stil staan, de rust die je gaat pakken heb je ook gewoon nodig, vooral in deze rollercoaster van emoties. Probeer lekker te genieten met zn tweetjes! En we zien je wel weer terug in mei/juni ergens!
    Oh nog wel een vraag/tip: is het niet handig om nu alvast een afspraak te maken voor in mei/juni? Ik las gisteren toevallig op fb dat de wachttijd wat langer is geworden dan wij gewend zijn. Een vrouw had nl. haar eerste intake pas kunnen plannen in mei!
     
  12. Lilyam

    Lilyam Actief lid

    18 nov 2016
    285
    56
    28
    @Shan84 geniet van de vakantie, soms moet je ook even je rust pakken
     
  13. puppy28

    puppy28 Fanatiek lid

    20 jan 2014
    1.218
    603
    113
    Hoi all, gisteren heb ik een gesprek gehad in het MCK voor ecd. Wauw, alsof het allemaal zo moest zijn, heel fijn gesprek gehad iig. We gaan iig nog voor een behandeling in DD, de uitkomst daarvan moet ik laten weten aan het MCK. Mocht het zo zijn dat het 10x niks is, en we willen voor ecd gaan dan zou een behandeling daar zo opgestart kunnen worden volgens de arts. Ben zo benieuwd hoe t zal gaan!!
     
    Roeltje en DR87 vinden dit leuk.
  14. DR87

    DR87 Fanatiek lid

    2 mei 2016
    1.127
    431
    83
    Al een tijdje niet meer gereageerd (wel meegelezen) en heb een vraag, misschien dat jullie er iets over weten:

    Deze maand was ik gestart met een nieuwe poging in Düsseldorf. Gisteren was de punctie en er waren 10 eicellen gevonden. 3 jaar geleden waren het er 13, dus best netjes. Alleen vanmorgen helaas het slechte nieuws gekregen dat er geen bevruchtingen hebben plaatsgevonden. Over de oorzaak zijn ze nog niet helemaal uit. Er waren maar 3 eicellen rijp en er waren heel veel (teveel?) zaadcellen, wat ook weer niet goed was. Daarbij heb ik nog een klein restje van de laatste miskraam in mn baarmoeder zitten. Dit was bekend, maar omdat uit de bloedtest bleek dat het geen hcg meer produceerde, zou het geen kwaad kunnen om te stimuleren. Mogelijk dat het toch invloed had, dat weten ze niet.
    Het is echt een domper en ik probeer te achterhalen waar t m in zit. 3 jaar geleden had ik 13 eicellen, 6 rijp, 5 bevrucht en uiteindelijk 4 blasto’s. Ik weet dat de endometriose de eicelkwaliteit beïnvloed, maar ik had nu maar 1 kleine cyste in een eierstok, vorige keer waren het 3 grote..

    Dit zijn de verschillen met 3 jaar geleden:
    - 200 gonal f en 150 menopur (i.p.v. 150 van beide)
    - restje miskraam
    - punctie op dag 13, 3 jaar geleden op dag 17 (ze waren al heel groot, vandaar nu eerder, vorige keer was eigenlijk gemiddeld vrij laat, maar misschien daardoor nu minder rijping?)
    - dus meer zaadcellen
    - ik slik ubiquinol voor verbetering eicelkwaliteit, zou dat juist een negatief effect kunnen hebben? Lijkt me gek

    Wat ze iig volgende keer anders willen doen is icsi i.p.v. ivf. Volgende cyclus laat ik het restje weghalen als het er nog zit. En daarna heb ik weer een afspraak met de arts om te kijken hoe we het de volgende poging gaan aanpakken.
    Hebben jullie hier ervaring mee en een idee waar t m in kan zitten?
     
  15. puppy28

    puppy28 Fanatiek lid

    20 jan 2014
    1.218
    603
    113
    Jeetje zeg wat een domper!! :(
    Ik heb geen ervaring met onrijpe eicellen, wel met zaad dat teveel op de eicellen af komt waardoor de eicellen kapot zijn gegaan. Blijkbaar iets te fanatiek zaad ofzo.. daardoor was er toen ook besloten om de volgende keer icsi te doen. Helaas zijn we nog niet zo ver gekomen dus ik weet ook (nog) niet wat voor effect dat heeft.
    Voor wat betreft het slikken van ubiquinol, het lijkt mij niet dat dat juist zorgt voor een slechte eicelkwaliteit of onrijpe eitjes. Heb alleen gelezen dat het juist positief werkt of helemaal niet, maar nergens dat het de kwaliteit negatief beinvloed.
    Ik denk dat het ook gewoon een kwestie van “geluk” is, ene keer wel veel rijpe eicellen en andere keer niet.
     
    DR87 vindt dit leuk.
  16. Gitte34

    Gitte34 Lid

    9 okt 2017
    66
    7
    8
    Vrouw
    Dag dames,

    Vandaag kreeg ik jammer genoeg een negatieve test na icsi#2. Dit betekent voor ons ook direct het einde - wij hadden afgesproken het tweemaal een kans te geven.
    Ik moet bekennen dat het ergens een opluchting is. De laatste cyclus van meer dan 60 dagen waarbij ik tig keren bloedafnames en echo's moest laten doen weegt zwaar door - de combinatie werk, relatie, ontspanning, huishouden, icsi was volledig scheefgetrokken.
    Jammer genoeg geen positief einde voor mij, but life goes on. Het is wat het is...
    Veel succes allemaal!! Ik wens jullie allen een wolk!!

    Groetjes,

    Gitte
     
  17. Leentje1982

    Leentje1982 Fanatiek lid

    14 jun 2014
    1.104
    83
    48
    @Lilyam, ben benieuwd wat het gaat doen, de vitamines. Hetgeen jullie nog extra toevoegen, heb ik eens op gegoogled, ik dacht foliumzuur voor mannen? Maar ik heb m’n man er ook op gezet, hahaha! Het zit al in z’n multi, maar beetje extra kan geen kwaad ;)

    @Shan84, met mijn vader gaat het goed, dank je voor het vragen. Binnenkort weer op controle en hopelijk ziet alles er dan nog mooi schoon uit. Geniet van jullie vakantie en de rust om er even niet mee bezig te zijn.

    @puppy28, wat een fijn bericht dat het gewoon kan in mck! Zal jullie vast goed doen. Hopelijk is het allemaal niet nodig, maar fijn, deze optie “achter de hand” te hebben.

    @DR87, wat balen zeg, en je hele poging weg ook nu :( Zo stom geregeld ook eigenlijk..Geen ervaring mee, maar duim dat icsi wel het gewenste resultaat mag brengen.

    @Gitte34, ach nee lieve Gitte, wat verdrietig om te lezen :( Ik hoop dat jullie het een plekje kunnen geven. Alle goeds voor jullie
     
    Lilyam vindt dit leuk.
  18. Leentje1982

    Leentje1982 Fanatiek lid

    14 jun 2014
    1.104
    83
    48
    Wat is het stil hier...Jij morgen weer naar DD toch @puppy28? Wil je alvast veel succes wensen! Laat je weten hoe het gegaan is?
     
  19. puppy28

    puppy28 Fanatiek lid

    20 jan 2014
    1.218
    603
    113
    Heyhey, wat goed dat je dat onthouden hebt, ik was t zelf gewoon bijna vergeten haha! Heb me de laatste tijd met alles behalve zwanger worden bezig gehouden.
    Vanochtend gesprek gehad, en ik start volgende week met synarela, dan 225 meriofert en 225 gonal f. Ik heb ook aangegeven dat het voor mij nu voelt alsof dit mijn laatste poging gaat zijn want ik heb er gewoon geen zin meer in. Het liefst zou ik meteen voor ecd willen gaan. Maargoed om het echt “af te sluiten”, leek het de artsen bij het mck goed om toch nog een x met eigen materiaal te proberen.
    Dr. C. gaf aan dat het heel gunstig is dat ik zelf zwanger ben geworden, ongeacht hoe het af is gelopen, en dat de maanden na een miskraam ook gunstig zijn.. ergens betwijfel ik dat maargoed, ik ben natuurlijk geen arts.

    We gaan het weer meemaken deze keer.
    Hoe gaat het met jou? En met alle andere dames, tis idd een beetje stil hier..
     
  20. Leentje1982

    Leentje1982 Fanatiek lid

    14 jun 2014
    1.104
    83
    48
    Dan ben ik heel benieuwd @puppy28! Wat dr C zegt over de maanden na de miskraam, dat schijnt een fabeltje te zijn. Ik schreef het hier op ZP ook eens na mijn vmk en een lid, weet even niet meer wie :oops:, zei me dat het niet klopt. Hopelijk mag deze poging dan toch succesvol zijn, voor ons allebei, ik mag vrijdag voor de uitgangsecho. Ben benieuwd, verwacht geen rare dingen. Cyclus erna zal ik wel mogen starten denk ik. En met precies dezelfde medicatie als jij ;)
     

Deel Deze Pagina