Ervaring en tips primaire ovariele insufficientie

Discussie in 'MMM clubs' gestart door jolein8, 8 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Goudvisje34

19 mrt 2017
    48
    0
    6
    Hallo allemaal,

Ik lees zo af en toe met jullie mee en ik zie dat veel van jullie in Düsseldorf in behandeling zijn.
    Ik ben op zoek naar een andere zorgverzekeraar die beter vergoeden bin behandeling in het buitenland.
    Momenteel zit ik bij Menzis en krijg ik voor mijn ivf behandelingen maar 75% vergoed van wat het in Nederland zou kosten.

Ik hoor graag wat jullie ervaringen zijn.
    Heel veel succes allemaal!!

2. Lien4

Lien4 Actief lid

7 nov 2017
    411
    174
    43
    Vrouw
    Bedankt voor de info tlc! Wel frapant dat 80mg ubiquinol gelijkstaat aan 300mg ubiquinon, terwijl 150mg ubiquinol (minder dan het dubbele van 80) gelijkstaat aan 1200mg (het viervoudige van 300!) ubiquinon. Dan zou het exponentieel effectief moeten zijn, maar dat blijkt niet zo te zijn bij 300mg ubiquinol (dat lijkt meer richting het effect van 150mg ubiquinol x 2).
    Als ik de hier veel gelezen 600 mg coQ10 wil aanhouden, zou ik dan op de +/- 100mg ubiquinol moeten gaan zitten denk ik? Ik vraag het ook even na bij DD maar aangezien dr. C. niet bekend was met ubiquinol weet ik niet of ze me daar advies over kunnen geven.

3. Kyra77

Kyra77 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.979
    552
    113
    Emmy on board!!!
    Nu keihard duimen!

Lien4, tlc81 en puppy28 vinden dit leuk.
  4. puppy28

puppy28 Fanatiek lid

20 jan 2014
    1.222
    604
    113
    Ik duim met je mee!

Kyra77 vindt dit leuk.
  5. puppy28

puppy28 Fanatiek lid

20 jan 2014
    1.222
    604
    113
    Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Dus ik volg je daarin even. (Heb zelf pas weer een afspraak in januari, denk ik).

Ik had eerst de q10 van etos waar ubiquinon in zat. Uiteindelijk ben ik overgestapt naar de actieve vorm 50mg ubiquinol. Deze zou het lichaam beter op moeten nemen. Ik ga denk ik gewoon vanaf vandaag 2 pilletjes innemen, dus 100mg ubiquinol in actieve vorm. Op de doos staat ook dat dit mag. Hopelijk dat dat effect gaat hebben.

6. tlc81

tlc81 Bekend lid

22 jan 2012
    684
    127
    43
    Spannend, Kyra!

Ik slik inderdaad 100mg ubiquinol. Lijkt mij voldoende en is maar 1 tablet.

Kyra77 vindt dit leuk.
  7. Lien4

Lien4 Actief lid

7 nov 2017
    411
    174
    43
    Vrouw
    Kyra77 vindt dit leuk.
  8. Lien4

Lien4 Actief lid

7 nov 2017
    411
    174
    43
    Vrouw
    Zojuist reactie uit DD. Ik had de websitelink erbij vermeld en op basis daarvan adviseren zij 80 mg Ubiquinol

puppy28 vindt dit leuk.
  9. puppy28

puppy28 Fanatiek lid

20 jan 2014
    1.222
    604
    113
    Dat is snel!
    Ik heb de ubiqinol van Vitalize. Even googlen op 'ubiquinol vitalize' en je krijgt 'm meteen te zien.

Lien4 vindt dit leuk.
  10. tlc81

tlc81 Bekend lid

22 jan 2012
    684
    127
    43
    Hier de duivels op bezoek en ben er bij mee! Deze ronde werd toch niets zonder eisprong, dus dan kunnen we nu weer door. Nu hopen op een normale cyclus.

@puppy28 bij jou al iets duidelijkheid?

11. puppy28

puppy28 Fanatiek lid

20 jan 2014
    1.222
    604
    113
    Hey tlc, wat fijn.. dan kun je idd weer lekker verder.
    Hier nog steeds niets, heb inmiddels ook getest maar omowit as usual. Begin me ook wat zorgen te maken.. heeft t te maken met dat ik een laag amh heb, en misschien dat mn eicelvoorraad zo snel gedaald is in 1x dat ik al begin in de overgang, of is het iets psychisch of toch te wijten aan de abrupte hormoonstop. Pff.. weet niet eens of dat eerste realistisch is, maar ben zo bang.

Ben gisteren ook voor het eerst naar de psycholoog geweest. Was wel een fijn gesprek. Ze gaf aan dat het voor nu nog niet nodig was om me zorgen te maken dat ik voor altijd kinderloos zou zijn omdat we nog steeds aan het proberen zijn en het nog niet is uitgesloten. Kwam ook met volle moed weer thuis daarna. Maar merk dat die moed nu weer aan het inkakken is en dat ik gewoon helemaal geen zekerheid heb of ik de titel "moeder" ooit mag dragen. En dat maakt me zo verdrietig.. :(

12. jolein8

jolein8 Bekend lid

23 jan 2015
    569
    9
    18
    @puppy28, dikke knuffel voor jou. Ik weet hoe je je voelt. Zo voelde ik me ook toen ik zwanger wilde worden van mijn zoontje. Ik duim voor je dat er nog een gouden ei wacht op het juiste moment en je droom uitkomt!

@Kyra77 , En? En?

@Goudvisje34 , ik heb geen ervaring met behandeling in het buitenland. Er is wel 1 zirgverzekering die 5 ivf behandelingen vergoed. Ik weet niet hoe die heet. En er zullen er vast zijn die meer dan 75% vergoeden. Maar helaas kan ik je daar niet bij helpen.

@tlc81 , nieuwe ronde nieuwe kansen! Ik duim weer mee.

@Lien4 , ben het even kwijt. Jij had een amh van minder dan 0.1 en hebt nu intake gehad in DD? Klopt dat? En in januari start de behandeling? Weet je al hoe en wat? Of klopt dit niet?

puppy28 vindt dit leuk.
  13. Kyra77

Kyra77 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.979
    552
    113
    @ puppy28: dikke knuffel voor jou meis! Jullie zijn ook al zo lang bezig!
    Ik heb wel eens gelezen dat de rond na stimulatie met hormonen je cyclus wel een week langer kan zijn dan gebruikelijk.
    Zelf heb ik dit ook al wel eens gehad zonder de ronde ervoor hormonen spuiten...

puppy28 vindt dit leuk.
  14. Kyra77

Kyra77 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.979
    552
    113
    @tlc81: nou inderdaad!
    Nieuwe ronde nieuwe kansen!!
    @jolein8: hoe is het met jou meis?
    @ hier,: geen nieuws nog. Dat duurt nog ff! Pas 2 dagen Emmy aan boord!

15. Kyra77

Kyra77 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.979
    552
    113
    @verzekeringen: vlgs mij is dat UMC verzekering.
    Daar kun je je aanvullend verzekeren tot 5 IVF pogingen.

16. Lien4

Lien4 Actief lid

7 nov 2017
    411
    174
    43
    Vrouw
    @puppy28 wat verdrietig, ik snap je wanhoop ☹️ op welke dag zit je nu? hopelijk word je gauw toch gewoon ongesteld en kwam het inderdaad nog door de hormonen. knuf en sterkte

@Kyra77 lekker broeden jij!

@jolein8 ja klopt, we hebben eind november intake gehad in DD. Het was een goed gesprek en we hebben het gevoel dat we eindelijk op de juiste plek zitten. Nu extra bloeduitslagen afwachten (hopelijk vrijdag binnen) en dan een nieuw gesprek inplannen om concrete behandelplannen te maken. Het wordt in ieder geval IVF (geen ICSI) en eindelijk andere hormonen dan gonal.

puppy28 vindt dit leuk.
  17. tlc81

tlc81 Bekend lid

22 jan 2012
    684
    127
    43
    @puppy28 , wat herken ik je wanhoop. Steeds moeilijker om hoopvol te blijven, want garantie krijg je nou eenmaal niet helaas. Wat goed dat je gesprekken hebt, kun je in ieder geval even je hart luchten. Ik vond het echt heel zwaar toen het kinderloos blijven in zicht kwam. Niemand in mijn omgeving die het écht begreep, stikjaloers zijn op zwangeren en me daarin soms toch best eenzaam gevoeld. De medische molen heeft diepe wonden gemaakt. Bij mij zit er nu een litteken en is het grotendeels genezen, dat gun ik jou ( jullie) ook. Ondanks de enorme wens voor nog een kindje, voel ik niet meer de pijn en angst van misschien nooit mama mogen worden....

puppy28 vindt dit leuk.
  18. puppy28

puppy28 Fanatiek lid

20 jan 2014
    1.222
    604
    113
    @jolein8 @Kyra77 @Lien4 @tlc81 dankjewel voor jullie lieve reacties. Het feit dat het bij jullie al eerder is gelukt, geeft mij hoop! Als ik realistisch nadenk, ga ik er ook wel vanuit dat mijn uitblijvende menstruatie te maken heeft met de hormonen die ik ineens niet meer neem. Zal deze ronde wel overslaan denk ik. Hopelijk snel aan de beurt zodat we weer kunnen beginnen. Zit inmiddels op cyclus dag 38 en dus is mijn menstruatie 10 dagen te laat.

19. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    @puppy28 , stuur DD anders even een mailtje vanaf wanneer je een primolut opwekkuurtje mag?

20. puppy28

puppy28 Fanatiek lid

20 jan 2014
    1.222
    604
    113
    Ja heb ik zojuist ook gedaan. Heb morgen om 10.55 een echo hier in NL, zodat ze kunnen kijken of mijn menstruatie er aan zit te komen. Naar aanleiding daarvan besluiten ze of ik een kuur krijg of niet.

Deel Deze Pagina